כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חשיפה • התוכנית של ביבי לביטול 'איומי' ש"ס

בעוד ש"ס מאיימת באקדחים נטולי כדורים על נתניהו, האחרון כבר הכין תכנית לנטרול האיומים • וגם: איך באבחת מקלדת נמחק לסבר פלוצקר הזיכרון החיובי? • טורו של נחשוני

ביבי וישי. נטרל את התוכנית
ביבי וישי. נטרל את התוכנית



ביום ראשון - טקס הוצאת ה'עז' בממשלה

שום 'נקמה' לא תסיר את החרפה של אזלת היד וחוסר האונים שגילתה הנציגות החרדית אתמול בכנסת מול חזית ההצבעה הלעומתית על 'חוק הגיור הצבאי'. לכן, הכותרת הבומבסטית ב'ידיעות אחרונות' המייחסת לראשי שס 'איום' מעשי בנוסח: "נמרר את החיים לנתניהו" אינה אפילו בגדר ניפוח שריר אלא גיבובי מלים. הוא אינו מחייב אפילו את שרה לשנות דבר ב'חיים היפים' שלה ושל בעלה שיבואו לידי ביטוי גם בסוף שבוע הזה בוילה הפרטית שלהם בקיסריה.

רשימה ארוכה של חוקים ששס מאיימת לקדם אותם ללא אישור ועדת השרים לענייני חקיקה מתפרסמת היום בתקשורת, ביניהם נ 'חוק המים' שיחסום את עליית מחיריהם, 'חוק השוטרים' 'חוק מנה חמה' (לתלמידים, לא של 'אסם') או חוק שיחייב את הממשלה במתן הנחות משמעותיות לנזקקים. אם יש סיכוי שהחוקים האלה יתקבלו, זו חובתה של שס לפעול למענם מתוקף עצם היותה, ואין צורך בשום כח מניע של 'נקמה' בנתניהו כדי לעמוד בחובה זו.

גם ה'עונש' לנתניהו המוזכר היום, ממש במינוח זה, בעמודו הראשון של 'המבשר', בידיעה היודעת לספר כי שס תעלה את חוק המשכנתאות ללא תמיכת הקואליציה בשל המהלך הפוגעני האחרון של הקואליציה בה, עלול להתגלות יותר כ'עונש' לה ולנו מאשר לנתניהו. אם הנסיון הזה לתבוע בחוק שמשרד השיכון יסבסד 800 שקל לחודש מהמשכנתא שתינתן לזוגות צעירים בפריפריה יכשל, רק משום שהזוגות הצעירים שהחוק הזה יכול לסייע להם הם בעיקר....חרדים, שוב תתגלה לעיני כל חוסר היכולות שלנו.

אין ספק ששס לא תעלה את החוק הזה, ובעצם שום חוק, ללא תיאום עם הממשלה שהיא הפכה לסוגדת לה, גם אם 'קדימה' הבטיחה לה כי היא תתמוך בחוק המשכנתאות. ה'שפנים' ימשיכו לאכול את הגזר, ול'הפתעת' הכל גם את...המקל.

אנחנו כבר השלמנו עם המצב ונסתפק בצורה המאולצת של התעלמות מהחרפה בהתרחקות מהמשך התעסקות בנושא הגיור הצבאי, לפחות עד ההצבעה הבאה. אם בשס וביהדות התורה החליטו להשאר עם אות החרפה בתוך הקואליציה, זו החלטה אומללה שלהם.

ביום ראשון מתכנן ראש הממשלה נתניהו להוציא במבצע 'סודי' שרק מעטים יודעים עליו, את 'עז' ביטול הבטחת ההכנסה לאברכים מהבית הקואליציוני המשותף שהוא והחרדים החליטו לאחר הבחירות לקשור בו את חייהם הפוליטיים אך למעשה הם חיים בו כפרודים. החרדים יציגו הישג גדול וינסו להשכיח את התבוסה הכואבת בענין 'חוק הגיור הצבאי' ולראש הממשלה יתפנה מקום במטבח הממשלתי ממנו יוכל להמשיך ולפעול נגד האינטרסים של כולנו.

הלך הסבר נשאר הפלוצקר

אחרי הביקור ה'מקורקר' של העיתונאי סבר פלוצקר בבני ברק, לפני מספר חודשים, ופרסום שתי כתבות שלו במסר:"תכירו את החרדים החדשים", רצו רבים מתוכנו למצוא בו, ובעיקר בכתבותיו, קרן אור שיש סיכוי לשנות באמצעותה את התדמית המעוותת שהתקשורת מדביקה לחרדים בישראל.

זה היה בעיצומו של מסע הרדיפה, ההכפשה וההסתה נגד הציבור החרדי שהוצג כמי שמסרב לעבוד, חי על חשבון אחרים ונעלק על עורקי הכסף של המדינה. כשסמכות תקשורתית - כלכלית כמו פלוצקר מעידה, מהתרשמות אישית, על הקשיים האובייקטיביים שהחרדים המבקשים להתקבל לעבודה נתקלים בהם ועל הרצון של רבים להשתלב במעגל העבודה לצד לימוד תורה, יש לזה סיכוי טוב יותר לשכנע - סברו רבים מאתנו, שאינם מכירים את מערכת הלחצים שעוברים אנשי תקשורת שמביעים את מה שהם באמת חושבים ולא נרתעים ממשלת המחשבות העוקבת אחריהם.

פלוצקר החזיק מעמד מאז עד היום. בזירת האיגרוף הזו גם הרמת כתף זמנית, עד להשמטתה הסופית מזכה בתרועות הידד. אבל היום עוזב אותנו הסבר (פנים) וחוזר ה...פלוצקר.

איתמר אייכנר מדווח בראש כותרות 'ידיעות אחרונות' כי הממשלה תאשר ביום ראשון להכפיל את מספר החרדים המתגייסים ובתוך חמש שנים שיעור החרדים המשרתים יגיע ל65%. הידיעה הזו היא מגוחכת לא רק משום שעל פי ניסוחה מתקבל הרושם שתלמידי הישיבות והאברכים לא התגייסו לצה"ל רק משום ש...הממשלה לא אישרה את התגייסותם עד היום, אלא משום שאם מחשבים את הריבוי הטבעי, 65% מהחרדים בני גילאי הגיוס בעוד חמש שנים שווה כמעט בדיוק, ולכל היותר בפער של כמה מאות, למספרם של החרדים המתגייסים היום.

מאחר וזו לא הידיעה היחידה המתפרסמת היום על חרדים, שאינה מחזיקה מים, פנינו מיד לפרשנות של סבר פלוצקר, המופיעה לצדה. כבר הכותרת לא הותירה לנו שום גורם של מתח. "סוף לביזיון ההסטורי"! - הוא כותב בנחרצות.

לפלוצקר, שרק לפני מספר חודשים העיד על העוול הנעשה לציבור החרדי המוכפש, נמחק כנראה הזכרון גם מהמחשב. והיום הוא כותב: "57570 ישראלים צעירים בני 18 עד 25 לא שירתו בצה"ל משום שהצהירו שתורתם אומנותם. הם מקדישים זמנם ללימודי תורה ובהגיעם לגיל מבוגר יחסית יזכו ברובם לפטור מלא מצה"ל. רק מעטים מהם יתגייסו לשירות אזרחי חילופי. נוכח הריבוי הטבעי המהיר של האוכלוסיה החרדית, בין 6%- ל7% בשנה, צפוי מספר דחויי השירות החרדים להגיע ל-100 אלף ב-2020".

פלוצקר מספר על ועדה בינמישרדית בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, עם ה'כיסוי' של כיפון, שגיבשה שורה של המלצות שיוגשו ביום ראשון הקרוב לממשלה. אם יאושרו "תהיה זאת מהפכה שבפרק זמן קצוב תביא לחיסול אחת מהתופעות החמורות ביותר שפילגו את הציבור הישראלי וגרמו לתחושת אי צדק ועוול נוראי אצל האוכלוסיה הלא חרדית".

הוא מגלה עוד ש"על פי המתווה החדש, רק מעטים עילויי תורה על אמת, יקבלו דחיית שירות ממושכת שבסופה פטור מלא מצה"ל או משירות אזרחי - בטחוני. סביר להניח שמספרם לא יעלה על אלף או אלפיים"

ומה עם התוכנית הגרנדיוזית, שהופיעה גם היא באותו מקום ממש בתקשורת והודיעה שבמסגרת הדיוטנים על התקציב עומדת הממשלה להחליט לשחרר תלמידי ישיבה בני 22 מצה"ל כדי שישתלבו בחיים בישראל? כלום! פלוצקר לא עובד אצלנו, למרות שחשבנו שכן, והוא אינו חייב להתייחס למה שאחרים הפיצו.

אבל כאן אנחנו מגיעים לקטע שעליו הוא כן חייב לנו הסבר: "המהפכה אינה מוגבלת רק לגיוס החרדים לצבא ולמילואים או לשירות אזרחי ואזרחי - בטחוני" - הוא כותב בארסיות -"היא תשחרר את הצעיר החרדי מהתלות המנווונת (לא מההיטפלות המנוולת י.נ.) במנגנון של ראשי הישיבות ושל העסקונה החרדית. היא תפתח בפני רבבות צעירים בני 18 עד 24 אופק חדש של השתלבות הדרגתית בשוק העבודה, בלא פחד מפני צו גיוס".

על פי מאוויו של מי שהיה פעם עורך עיתון השמאל 'על המשמר' מסיים פלוצקר את הטור שלו בסיום האופטימי של הפיכת האידיאולוגיה שהוא מאמין בה למציאות: "היא תשביח את כח היצור ובתוך שנים לא רבות תצמצם משמעותיתאת מימדי העוני בחברה החרדית".

ועכשיו אנחנו לא יודעים למי להאמין, לסבר שכתב אך לפני כמה חודשים שהחרדים משלבים עבודה ולימוד תורה, ונתקלים בקשיים כאשר הם רוצים להתקבל לעבודה או לפלוצקר שכותב היום כי כמה רבבות אברכים יופסקו מלימודם כדי למלא את המכסות הממתינות רק להם במקומות העבודה הפקוקים...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}