כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

רבה של עמונה: "אם נראה בתים בשטח - לא נתנגד למעבר"

רגע לפני שהקרב בעמונה מתלהט והמדינה מפנה בכוח את התושבים, רבו של היישוב לא מאבד תקווה ואומר ל'בחדרי חרדים': "אני מאמין שעצם זה שהפינוי לא היה היום, מראה שהם מתלבטים מה לעשות, יש סיכוי שעמונה לא תפונה"

רבה של עמונה: "אם נראה בתים בשטח - לא נתנגד למעבר"
ל

רבה של עמונה הרב יאיר פרנק לא מאבד תקווה, בשיחה עם "בחדרי חרדים" הבוקר (ה) הוא אומר כי עדיין יש סיכוי שעמונה לא תפונה וכי המדינה תקבל את דרישת התושבים, "אני מאמין שעצם זה שהפינוי לא היה היום, מראה שהם מתלבטים מה לעשות, יש סיכוי שעמונה לא תפונה, כעת נעשים מאמצים לדחות את הפינוי".

לדבריו, "היישוב הביע התנגדות לחתום על המסמך המשפטי שהציג היועץ המשפטי לממשלה, מפני שיש במסמך הזה כמה וכמה ספקות וחורים כמו שיש בגבינה שוויצרית. לא נותנים לנו את האפשרות, האמון והביטחון שאכן המתווה הזה יצא לפועל".

"אולם, אם בפועל המדינה תבנה בתים על נכסי הנפקדים בעמונה, אנשים יסכימו לעבור מבית לבית ולא להתנגד לפינוי – אבל אנחנו רוצים לראות את זה בשטח בכדי שנוכל לבנות על זה. שם אנחנו נמצאים".

הרב פרנק הוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "אמנם הכותרת הייתה 'לא', אבל בעצם הכוונה 'לא' בגלל שאנחנו לא נותנים אמון וביטחון ואם המדינה תבנה אז – כן. אך כאמור, עד שלא נראה בתים בנויים – לא נעזוב את הבית".

ח"כ מוטי יוגב אמר הבוקר כי "אני מיצר מאד על פינויה הקרוב של עמונה, ישוב יהודי בארץ ישראל, כואב את כאב תושביה", לדבריו, "צר לי על החלטתם שלא לקבל את המתווה שהוצע להם על ידי טובי אנשינו וגדולי רבותינו, אך איני שופטם. טוב היה בעיני להשאיר רגל על ההר ולרדת לצורך עליה, מלרסק ישוב חשוב. נחזק את משפחות עמונה בשעה קשה זו, בעזרת ה' - נמשיך ונבנה ונחיל את ריבונותינו, על כל מלוא רוחב ארצנו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פרסם פוסט ארוך, בעקבות התנגדות תושבי עמונה, "עצוב מחד ומעורר השראה מאידך, בחודשים האחרונים עמלנו רבות להצלת עמונה ולהשארת היישוב במקומו. הבאנו חוק הסדרה שיסדיר את ההתיישבות ומתווה נכסי נפקדים שהיה מאפשר בסבירות גבוהה את השארת עמונה על ההר. למרבה הצער ולמרות שמאוד היינו רוצים בכך, לא יכולנו להבטיח לתושבים וודאות שהמתווה יצליח מאחר ויש בו מרכיבים שאינם תלויים במדינה. מסיבה זו ככל הנראה דחו התושבים את המתווה".

"כשליחי ציבור מחובתנו היתה לנסות ולהשיג את המתווה הטוב ביותר ולהביא אותו בפני התושבים וכך עשינו. סברתי שנכון היה שהתושבים יקבלו את המתווה ואולם יחד עם זאת אני מכבד את תושבי עמונה על החלטתם ועומד נפעם לנוח גילויי הרוח והנחישות שלהם. נחישותם היא שהביאה אותנו עד הלום והם החליטו להמשיך בנחישות הזו עד הסוף תוך תשלום מחירים אישיים כבדים בכדי ללמד את כולנו שלא מפנים ישובים בארץ ישראל ויהי מה. זהו שיעור גדול בציונות ובאהבת הארץ, שיעור בישרות ובאמיתיות, שיעור בסירוב להיכנע למציאות שקרית ומעוותת", ממשיך סמוטריץ.

"נלווה את גיבורי עמונה במאבקם הצודק נגד העוול של בג"ץ והלוחמה המשפטית נגד ההתיישבות, הלוואי ובפעם האחרונה. אני קורא למשטרת ישראל לנהוג באחריות מול גיבורי עמונה החלוצים והציבור הרחב שבא לחזק אותם. כולי תקווה שלא נגיע שוב למקום הזה שבו יהודים מפונים מביתם בארצנו שלנו".

לסיום כתב: "אני מבקש לחזק את ידיהם של חבריי שר החינוך ושרת המשפטים שהובילו בשבועות האחרונים את המאבק הצודק והמוסרי הזה מתוך אמונה וביטחון בצדקת הדרך. אנחנו יודעים שמכל ירידה עתידה לצמוח עליה גדולה ובטוחים שגם מהמשבר הזה ההתיישבות בארץ ישראל כולה תצא מחוזקת. יחד, בע"ה נמשיך לבנות ולחזק את ההתיישבות".
עמונה הרב פרנק פינוי חוק ההסדרה נכסי נפקדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}