ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

"בפעם האחרונה שעקרו את עמונה שוטרים פוצצו ראשים של ילדות ובני נוער"

כתב 'בחדרי חרדים' שהה במהלך הלילה והבוקר המתוח במאחז העומד לקראת פינוי, שוחח עם התושבים שדחו את המתווה וראה את מאות בני הנוער נוהרים לבית הכנסת • צפו בתיעוד מהריקודים, ברכת כהנים וההתבצרות על הגגות שהחלה הבוקר

"בפעם האחרונה שעקרו את עמונה שוטרים פוצצו ראשים של ילדות ובני נוער"

לילה מתוח עבר על תושבי מאחז עמונה, הממתינים לפינויים מהמקום לאחר שאמש (רביעי) נדחה המתווה אותו הציעה המדינה להעתקת בתי היישוב לשטח סמוך - בתמורה לפינוי מרצון.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', תושבי עמונה החליטו אתמול לדחות את המתווה שהוצע על ידי הממשלה לפינוי ויישוב מחדש. בשל כך צפוי בימים הקרובים לצאת לפועל הליך הפינוי. 'בחדרי חרדים' מדווח מהמאחז, אליו נוהרים החל מאתמול מאות צעירים הנחושים למנוע את הרס המאחז - על פי ההערכות הגורמים במקום במהלך שעות הבוקר יגיעו למקום 1500 איש.

גם פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר הגיע לעמונה לאחר חצות הלילה, ובראיון ל'בחדרי חרדים' הוא מחזק את תושבי המאחז שפסלו את המתווה, מזהיר את כוחות הביטחון ונותן הצצה למה שעומד להתרחש.

בן גביר לבחדרי: שאלשיך ישלוט בכוחות שלו


- תושבי עמונה דחו את המתווה שהוצע להם ואם כן צפוי פינוי בימים הקרובים, מה אתה יודע להגיד לנו בעניין הזה?

"הגעתי לפה ב-12 בלילה, כדי לומר לתושבי עמונה שאני אוהב ומעריץ אותם ולחבק אותם. מי כמוני יודע שזה החלטה ממש לא פשוטה מה שהם עברו. במשך כל ההתלבטויות שלהם, במיוחד כאשר פוליטיקאים מהימין ניסו להצטרף ללחץ ולהציג הסכם של הונאה וכניעה כלפי תושבי עמונה. אני שמח שהם לא קיבלו את המתווה האומלל הזה".

- יש לכם מושג מתי צפוי להיות הפינוי?

"לא. אני יודע כן להגיד שהמתווה שהוצע הוא מתווה אומלל, וברמה הפרקטית אין בו שום הבטחה לתושבי עמונה. יש שם אמירות של 'אם בג"צ יאשר', 'אם הדרג המדיני יאשר' - אנחנו יודעים בוודאות להיכן הדרג המשפטי הזה נוטה, ואסור היה לקבל את המתווה הזה. למעלה מכך, יש כאן חילול השם גדול לגרש יהודים מארץ ישראל, זו ממשלת ימין? זה לא יעבור בשקט, וטוב שתושבי עמונה לא נכנעו ומפגינים גאווה יהודית".

- האם נראה אלימות בפינוי?

"בפעם האחרונה שהיה כאן בעמונה עקירה וגירוש, אני זוכר ששוטרים פיצצו ראשים של ילדות ובני נוער. אני מקווה שרוני אלשיך והיועץ המשפטי לממשלה ישלטו בכוחות שלהם, וימנעו מעשבים שוטים במשטרה לפגוע בצעירים שלנו".

מאות בני נוער הבוקר בעמונה


















עמונה פינוי עמונה מתווה עמונה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}