ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

"היום הכי קשה שלי בכנסת ישראל"

בעקבות דבריו החמורים של ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' – נגד הראשל"צ הגר"י יוסף, ח"כ מיכאל מלכיאלי תוקף אותו בחריפות

צילום: יעקב כהן, פלאש90
צילום: יעקב כהן, פלאש90

בעקבות דבריו החמורים של ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' – נגד הראשל"צ הגר"י יוסף, ח"כ מיכאל מלכיאלי תוקף בחריפות את שטרן, ואומר בראיון וידיאו ל"בחדרי חרדים" כי היום היה זה עבורו - היום הכי קשה שלו בכנסת ישראל.

"אני נמצא בכנסת כחודש וחצי, הקשבתי לחלק מדברי הבלע, וזה אחד מהימים הקשים שלי, לשבת ולשמוע דברים כאלו, אני אומר לשטרן - של נעליך מעל רגליך, לפני שאתה מדבר על הראשון לציון שבקיא בכל חדרי תורה", תוקף מלכיאלי.

מלכיאלי נגד שטרן


"מי אתה שתבוא ותטיף מוסר לראשון לציון שאנחנו יודעים שהולך בדרכי אביו כשיטת בית הלל - שפסק לאורך כל הדרך לקולה ועל פי ההלכה והתווה את הדרך הזו לכולם".

"אנחנו שומעים היום דברי בלע של אדם עם כיפה שהוא מבייש את הכיפה שנמצאת על ראשו, זו בושה וחרפה לכנסת ישראל שאני שומע בתוך כתליה דברי בלע שכאלה", הוסיף מלכיאלי בזעם.

אתה חושב שהוא אמר את הדברים לשם הפרובוקציה?

"ראשית, מסתבר שהוא גם חושב את דברי השטות שהוא דיבר שם, אנחנו מוחים בו ובדברים הנוראים הללו שנאמרו בכנסת, אבל אין לי ספק שאפילו 'יש עתיד' שמנסה בזמן האחרון להצטייר כאוהבי דת וכמכבדים – יכול להיות שיצא המרצע מן השק ואנחנו מבינים את הפרצוף האמיתי שלהם".

"חבל שכך הדברים נשמעים, אבל זה ברור שהדברים הם פופוליסטים, כנראה הוא מתכנן שאנשים מסויימים ישמעו וימחאו לו כפיים, אבל כאמור – זה לא רק חרדים, כל אדם שמוח בקדקודו, וקצת כבוד הרבנות וכבוד התורה חשובה לו, מוקיע את הדברים ששמענו".

אולי הגיע הזמן להצעת חוק בנושא, של איך מותר לדבר בכנסת ובפרט על אדם שנושא תואר רשמי של מדינת ישראל כמו הראשון לציון?

"קשה לסתום פיות, כל אדם גם אם יש לו זבל ובוץ בתוך הפה שלו - יכול לשחרר אותם מעל בימת הכנסת, לצערנו זה חלק מהדמוקרטיה שיש לנו פה בכנסת - שככה אפשר לדבר על תלמידי חכמים, לא צריך לזה חוק ואנחנו מחויבים במחאה, זה לא ענין של חוק אלא של שכל הישר, איך אדם שהוא חבר כנסת יכול לדבר ככה על הראשון לציון שהוא נשיא בית הדין הגדול, אדם שאנחנו יודעים את העוצמה ההלכתית והתורנית שלו".

הרב יצחק יוסף אלעזר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד