כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ליצמן מאותת: הספינה הקואליציונית בסכנת טביעה

סגן שר הבריאות ל'בחדרי חרדים': "התנהגות הליכוד בהצבעה על חוק הגיור, הייתה בלתי הולמת, המהווה סדק של ממש בקואליציה. אבל זה לא מפתיע. זה כבר הפך לשיטה"

ליצמן בכנסת. צילום: יצחק לב ארי
ליצמן בכנסת. צילום: יצחק לב ארי

הוא מוכר כידיד קרוב מאוד של ראש הממשלה. הוא אפילו הצליח ליצור חברות איתנה עם השר הכי שנוא בציבור החרדי, שר החינוך, גדעון סער. אבל הערב, שעות אחדות לאחר שהמפלגות החרדיות ספגו את המהלומה הקשה מידיו של בנימין נתניהו - אישורו בקריאה טרומית של חוק הגיור בצה"ל - שליווה אותה במלל אישי נוסח "נמשיך לקדם את החוק" ו"נעשה הכול כדי לדאוג לגיורי החיילים" - הוא מדבר, לראשונה, אחרת. הטון משתנה וגם השפה.

אם ביבי שומע, עדיף שיבין שגם חבריו מתחילים לדבר, ברמז עבה וברור, על היום שאחרי.

חוק גיורי צה"ל: 74 ח"כים בעד, רק 18 נגד

הערב, בשיחה עם 'בחדרי חרדים', משחרר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, רמזים קשים
ובוטים על המשך השותפות הקואליציונית עם הליכוד: "התנהגות הליכוד היום, בהצבעה על חוק הגיור, הייתה התנהגות בלתי הולמת וזהו סדק של ממש בספינה הקואליציונית, אבל זה לא מפתיע. זהו המשך ישיר להתנהגותם בפרשיות הקודמות: פרשת ברזילי, חוק אבטחת הכנסה לאברכים, הליב"ה, נושא הדיור. וכעת חוק הגיור. זה כבר הפך לשיטה".

ומה הלאה? - אנחנו מנסים להבין את מה שמנסה העיתונות כולה להבין, מאז נפל דבר במליאה.

עד כה, איש מחברי הכנסת של ש"ס ושל יהדות התורה לא שחרר איום, אפילו לא רמז לאיום. אבל מי שמתעמק בדברי ליצמן יכול למצוא גם את זה בדברי ליצמן: "בדרך זו הם עלולים מהר מאוד להטביע את הספינה כולה", הוא אומר, ואינו מסתיר את כוונתו: "הספינה הקואליציונית של נתניהו בסכנת טביעה מתקרבת".

[email protected]
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}