ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

"אחד העם, ביאליק וכל השטויות האלה" • צפו

הראשון לציון הרב יצחק יוסף, סיפר על פגישותיו עם ראשי השלטון: "כשהם באים אלי לבית הם רואים את הספרייה הענקית, שיש בה אלפי ספרי קודש, הם מתפעלים"

"אחד העם, ביאליק וכל השטויות האלה" • צפו

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, הגיע היום (ד), למעמד יום ההצלה לראש ישיבת שבי שומרון הגאון הרב יהושע מרדכי שמידט, שניצל מהתנקשות מחבלים ביום זה לפני 16 שנה.

כמידי שנה נוהג רב היישוב לחבר ספר נוסף בסדרת הספרים שאותו הוא מוציא, העוסק בשיטות ובסימנים לזכירת סוגיות התלמוד. מאות מתושבי היישוב שבי שומרון ומיישובים נוספים הגיעו להשתתף במעמד.

בשיחתו סיפר הגר"י יוסף, על פגישותיו עם ראשי השלטון, נתניהו והשרים: "הם לא יודעים מה זה התורה וכשהם באים אלי לבית הם רואים את הספרייה הענקית, שיש בה אלפי ספרים כולם ספרי קודש, הם מתפעלים", אמר, "כי זה לא אחד העם, ביאליק וכל השטויות האלה". הרב פתח והסביר - "צריך להסביר להם מה זאת התורה שלנו".

\"אחד העם, ביאליק וכל השטויות האלה\" • צפו


בהתייחסו לשיטת הסימנים אמר הרב יוסף "מה שעושה פה הרב יהושע זה דבר גדול. הוא מחדיר את השינון של התורה להיות בקיאים בש"ס טוב מאוד, זה כל דבר סימנים, כל אדם זוכר זה בדף זה וזה. דבר חשוב". עוד הוסיף הרב יוסף "עצם חיבור הספר נותן לכם דוגמא, שאיפות, אני רוצה לדעת את הש"ס. צריכים להיות בקיאים בתורה שלנו, כי הם חיינו ואורך ימינו".

לתושבי שבי שומרון אמר הרב, "אשריכם ואשרי חלקכם שלא רק שאתם זוכים במצוות ישוב ארץ ישראל אלא גם במצווה שעוסקים ויושבים בתורה. הזכות שלכם היא גדולה מאוד. אתם מגנים על עם ישראל. ואשרי חלקכם".

במעמד השתתפו רבנים ואישי ציבור, רבה של קריית ארבע הגר"ד ליאור, האדמו"ר מביאלא אוסטרובה, הרב שניאור קץ ראש מוסדות נחלת ישראל, הרב דוד הלילביץ רב היישוב ברוכין, הרב משה אודס רב יישוב צופים, ועוד.



















שבי שומרון ראשי השלטון ביאליק אחד העם הרב יצחק יוסף הרב שמידט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד