י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

רבני ערד נפגשו עם רה"ע והעניקו לו גיבוי: "מאבק פוליטי"

המאבק הכלל חרדי בהובלתו של הרבי מגור במחאה על חילול בית הכנסת בערד בליל שבת לא עוצר. בשעה האחרונה התקיימה פגישה בלשכת ראש העיר, ניסן בן חמו, עם רבנים וראשי קהילות בעיר, שנתנו גיבוי לראש העיר, אך דרשו ממנו לפעול להרגעת הרוחות

פגישת רבני ערד עם ראש העיר, הערב
פגישת רבני ערד עם ראש העיר, הערב

המאבק הכלל חרדי בהובלתו של הרבי מגור במחאה על חילול בית הכנסת בערד בליל שבת והמאבק הממושך בקהילה החרדית בעיר לא עוצר. בשעה האחרונה (שלישי) התקיימה פגישה בלשכת ראש העיר, ניסן בן חמו, עם רבנים וראשי קהילות בעיר.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בפגישה השתתפו רב העיר הרב יוסף אלבו, הרב אלקנה ענקי, הרב מנדלסון, הרב יגאל ינאי, אוברי אייזקס, הרב בוסי והרב דוד ארנטרוי.

פגישת רבני ערד עם ראש העיר


הרבנים העניקו גיבוי לראש העיר במאבקו נגד חסידות גור, כאשר הטענה העיקרית היא שמדובר במאבק פוליטי ולא במאבק דתי-חרדי.

רב העיר, הרב יוסף אלבו, אמר בתום הפגישה ל"בחדרי חרדים": "חבל שבחסידות גור עושים מאבק פוליטי. חבל שהגענו למצב עגום שכזה. נקווה שהצדדים יגיעו להידברות והבנות".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ראש העיר אמר בפגישה, שארכה כשעה, כי המאבק של גור הוא נושא פוליטי של גור ואין מלחמת דת בעיר. הרבנים דרשו מראש העיר להנמיך את הלהבות ולהגיע להבנות.

גורם בכיר בעירייה אמר ל"בחדרי חרדים" לאחר הפגישה: "בפגישה עם הרבנים הובהר כי אין פה מלחמת דת. יש שיתוף פעולה מלא בין כל הזרמים הדתיים והחרדים בעיר, למעט חסידות גור שמנסה לעורר פרובוקציות מתוך אינטרסים פוליטיים".

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים" מוקדם יותר היום, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך נפגש עם שר הבריאות יעקב ליצמן. בפגישה סוכם כי המפכ"ל ייכנס לטיפול בפרשה, יוצבו שוטרים סמוך לבית הכנסת בשעות התפילה בשבת והוא אף ישוחח עם ראש העיר כדי להביא להרגעת הרוחות. לטענת מקורבי השר, אלשיך התחייב שהמצב לא יחזור לקדמותו.

כזכור, אתמול פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי הרבי מגור הורה לליצמן להוביל מאבק ציבורי בנושא. בעקבות כך, התקיים אמש בלשכת ליצמן "כינוס חירום" עם נציגי הציבור בערים החרדיות, בו הוחלט על הקמת ועדה שבה יהיו חברים ליצמן, יוסי דייטש, מנחם שפירא, חיים ביטון וחנוך זייברט, שתבדוק מול גדולי ישראל דרכי הפעולה ותיישם אותן.

במפגש השתתפו בין היתר ראש העיר בני ברק חנוך זייברט, נציגי 'דגל התורה' אברהם רובינשטיין ומנחם שפירא, נציג צאנז חיים מאיר לאנגזאם, נציג ויז'ניץ שלמה רוזנשטין, יצחק גולדקנופף מהוועדה למען השבת ונציגים מחסידות בעלזא, ביאלא, מודז'יץ ועוד. כמו כן הגיעו למקום חברי המועצה החרדים מהעיר ערד שתיארו את שעובר עליהם בעיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתחילה תוכנן להביא את המפכ"ל לקודש פנימה ולהכניסו לשיחה עם הרבי, אך לבסוף הוחלט להסתפק בפגישה עם השר.
עיריית ערד חסידות גור הרב יוסף אלבו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}