כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הגרי"ש נגד המנהרות: "זה איסור דאורייתא לכהנים" • פרסום ראשון

'קבלת פנים' לכביש מנהרות הכרמל: גדולי ישראל מפרסמים אזהרה חמורה לנוסעים בכביש - "איסור דאורייתא לנסוע בכביש" • בעלי הכביש מפנים אצבע מאשימה כלפי 'אתרא קדישא' • והמכתב? ישלח בשלב ראשון רק לראשי החברה • כל הפרטים

הכניסה למנהרות הכרמל. צילום באדיבות ויקפדיה
הכניסה למנהרות הכרמל. צילום באדיבות ויקפדיה

התפתחות דרמטית בפרשת הקברים במנהרות הכרמל: לאחר שהתגלו קברים במנהרות הכרמל שנפתחו לפני מספר ימים, מוציאים היום גדולי ישראל, הגרי"ש אלישיב, הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ כי ישנו לכוהנים "איסור דאורייתא" לעבור במקום.

רבני ועסקני העיר חיפה מתמודדים בימים האחרונים מול נציגי חברת 'נתיבי הכרמל' עם בעיית הקברים הקשה שהתגלתה ביציאה מהמנהרות לכיוון חוף הכרמל.

לפני שנים אחדות גילו אנשי 'אתרא קדישא' כי במקום נמצאים קברים, בדין ודברים שקיימו במשך תקופה ארוכה עם נציגי החברה הוסכם בין הצדדים כי סכומי כסף רבים יושקעו לטיפול העניין. אך, כמו בפרשת הקברים ביפו, 'אתרא קדישא' זלזלו בראשי החברה, והחליטו למשוך זמן יקר.

"הם לא הגיעו לפגישות, לא ענו לטלפונים במשך שלושה חודשים", מספר עסקן חרדי שנמצא בעובי הקורה בטיפול העניין.

החברה החליטה כי בניית הפרויקט יימשך, ובכך לאחר שנים ארוכות של תכנון ובנייה, נפתחו המנהרות האמורות לחסוך זמן נסיעה רב לנוסעים באזור הצפון.

הבעיה הקשה של הקברים התגלתה בשבועות האחרונים לרבני העיר חיפה, כבר ימים ארוכים אחרי שמסלולי הכביש היו מוכנים.

המו"מ בין הרבנים והעסקני העיר התחדש ולראשי החברה הובהר כי לא מדובר באותם אנשים של 'אתרא קדישא'.

למרות כל זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי אנשי 'אתרא קדישא' הוחזרו לטפל במאבק הקברים המדובר, אך הם לא יעמדו מול ראשי החברה ואת הטיפול יעשו הרבנים בעצמם.

הבוקר (ד') נערכה פגישה בין הרבנים לראשי החברה ובשעות הערב המוקדמות תיערך פגישה נוספת זאת במטרה להגיע לפתרון שיפתור את בעיית הכהנים בכביש המדובר.

כאמור, מכתב עליו חתומים הגרי"ש אלישיב, הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ נכתב כי "כאשר שמענו שבכניסה הדרומית למנהרות הכרמל ישנם קברים הננו להודיע כי אין לכהנים לנסוע במקום וזהו איסור דאורייתא".

המכתב שיוצא בשעות האחרונות מבית דינו של הגר"נ קרליץ לא יפורסם לציבור אלא יוצג בשלב ראשוני לראשי החברה בכדי להבהיר את חומרת העניין ואת המהירות האפשרית בה הם צריכים לטפל בנושא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}