כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בדמעות וניגוני דבקות: כך הוכנס האדמו"ר לכלא • יומן המאסר

יום דרמטי: האדמו"ר מספינקא הוכנס לכלא במסצ'וסטס • חדר פרטי, ללא בגדי אסיר, עם טלית ותפילין ואספקת אוכל כשר • מיוחד: כך עברו עליו השעות האחרונות מחוץ למסגר

בדמעות וניגוני דבקות: כך הוכנס האדמו"ר לכלא • יומן המאסר



לאחר דחיות חוזרות ונשנות, בעקבות התחשבות עם בקשת העסקנים - נכנס האדמו"ר מספינקא בשערי הכלא 'פורט דיוואנס' שבמדינת מסצ'וסטס, כשהוא מלווה בחסידים מעריצים ודומעים. מאז אתמול עוקבים חסידי ספינקא אחר כל פירור מידע שמגיע מתוככי הכלא.

עוד בנושא:
האדמו"ר בדרך לכלא: "גם יוסף נכלא" • וידאו

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי האדמו"ר קיבל תנאים מועדפים וכי שלטונות הכלא התירו לו להמשיך ללבוש את בגדיו הרגילים, ללא בגדי אסיר, וכן להתפלל בטלית ותפילין. שלטונות הכלא האמריקניים אינם מאפשרים בדרך כלל לאסירים להכניס לתאם תפילין או כל דבר הכולל רצועות, מחשש להתאבדות.

שלטונות הכלא גם הקצו לאדמו"ר חדר פרטי, ללא אסירים נוספים. בחדר הוכנו מקרר ומיקרוגל שהוכשר ואוכל בהכשר מיוחד שיועבר אליו.

האדמו"ר הורשה להתפלל וללמוד, ולא יאלץ להתייצב לעבודות הכלא כשאר האסירים, וכן לא להתייצב במפקד האסירים היומי. בציוד האישי שהביא עימו האדמו"ר היה גם ספר תורה קטן שהופקד בידי שליח חב"ד בעיר, אשר יורשה להביא אותו במידה והאדמו"ר יישאר בבית סוהר זה, ולא יועבר לבית הסוהר באולדסוויל שבניו-ג'רסי.

שליח חב"ד: "אעזור ככל שאדרש"

האדמו"ר עובר בכלא בדיקות רפואיות ותוצאות הבדיקות יקבעו את זהות הכלא בו ישהה האדמו"ר בתקופה הקרובה. האדמו"ר היה אמור לרצות את עונשו בכלא אולדסוויל שבניו ג'רסי, הממוקם לא הרחק מקרית יואל שבמונרו, אולם ביום ב' קבע בית המשפט, כי האדמו"ר ייכלא במסצ'וסטס המרוחקת.

עורכי דינו של האדמו"ר אמרו, כי הם מקווים שבמידה והבדיקות הרפואיות תהינה תקינות - יועבר האדמו"ר עוד לפני שבת לכלא אולדסוויל.

התנאים בכלא בו נכלא האדמו"ר נחשבים קשים, והסיבה העיקרית לכך היא העובדה כי לא מוענקים לנכלאים בו שירותי דת. בספינקא מקווים כי הבדיקות הרפואיות תאפשרנה את העברתו של האדמו"ר לכלא אולדסוויל, שם מתקיימים בדרך קבע מנינים והאסירים מורשים ללמוד בכולל הפועל בכלא.

בזמן שהותו בכלא שבמסצ'וסטס, מי שיסייעו לאדמו"ר בכל מהלך תקופת המאסר יהיו חסידי חב"ד במקום, שידאגו לשירותי הדת ולהעברת האוכל הכשר שיועבר לאדמו"ר מידי יום ויום. השליחים החב"דיים המקומיים כבר הביעו את נכונותם לעמוד לעזר "בכל נושא" שיידרשו.

בשיחות שקיים האדמו"ר עם מקורביו בימים האחרונים הביע את דעתו על כניסתו לכלא ואמר: "אני מקבל את העונש באהבה".

דמעות, מקווה וניגוני בית סקולען

ביום שני, היום בו עזב האדמו"ר את ביתו, הוכרז יום צום ותפילה בספינקא, ובית המדרש של ספינקא ברחוב 56 בשכונת בורו-פארק שבברוקלין היה מלא מפה לפה.

האדמו"ר השתתף בתפילת מנחה וערבית שהיתה מרגשת במיוחד. לאחר מכן עבר הציבור לפני האדמו"ר ונפרד ממנו בדמעות ובהתרגשות.

בשעה תשע בערב עלה האדמו"ר על רכבו של אחד מחסידיו, ויצא לעבר שדה התעופה בדרכו לבית המאסר.

ביום ראשון באו להיפרד מהאדמו"ר - האדמו"ר מסקווירא והאדמו"ר מסקולען. האדמו"ר מסקולען עודד את האדמו"ר מספינקא וסיפר לו על התקופה בה ישב יחד עם אביו, האדמו"ר זצ"ל, בכלא הרומני. במהלך הפגישה הוא ניגן יחד עם האדמו"ר מספינקא ניגוני סקולען, אותם שר עם אביו בהיותם בכלא ברומניה.

ביום שלישי, עם הגיעו לאזור הכלא, נכנס האדמו"ר יחד עם שלושת מקורביו לבית חב"ד הקרוב, שם טבל במקווה והתפלל את תפילת שחרית האחרונה מחוץ לשערי הכלא.

מיד לאחר התפילה התייחד הרב ושוחח דקות ארוכות עם ראשי מוסדות החסידות בארה"ב ובארץ.

בשיחתם, דיבר האדמו"ר עם ראשי המוסדות וביקש מהם נרגשות: "תמשיכו לנהל את סדרי הלימוד והשיעורים הקבועים בכל המוסדות, למרות העדרותי הארוכה בשנה וחצי הבאות. זה מה שנגזר עליי משמיים".

ניכוי שליש על התנהגות טובה

במוצאי שבת האחרון נאם האדמו"ר בפני חסידיו בסעודת מלווה-מלכה מיוחדת שנערכה בבית המדרש בארה"ב. האדמו"ר היה נשמע מעודד מאוד ואמר כי גם יוסף הצדיק נכנס אל הכלא ולבסוף הצדק יצא לאור.

הקהילה התעודדה בימים האחרונים, בעקבות דבריו הרבים של האדמו"ר, הן בפני החסידים כולם והן בשיחות סגורות שקיים עם מקורביו.

בתוך כך, עסקנים בקהילת ספינקא מעריכים, כי למרות העונש החמור של המאסר - שליש מחודשי המאסר ינוכו לאחר 'התנהגות טובה', דבר שלא צריך לערער עליו כשמדובר באדמו"ר חשוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}