כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"אין פה ויכוח הלכתי, יש פה רק מאבקי שליטה"

אביגדור ליברמן ל'בחדרי חרדים': "לא צופה משבר ממשלתי, נעביר את הצעת חוק הגיור הצבאי. הולכים עד הסוף" • "לא מכיר אף ליטאי שיתחתן עם הילדים שלי" • בלעדי

"אין פה ויכוח הלכתי, יש פה רק מאבקי שליטה"
דוד קורן

כשיצא יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, מישיבת סיעתו, הוא נראה מחויך לגמרי, בהחלט בטוח בעצמו. עוד לפני שנכנס לישיבה אמר לעיתונאים, בצורה ברורה ונחרצת, כי הוא עומד להעביר מחר (ד') את חוק גיורי צה"ל - ויהי מה, וכל אפשרות של פשרה אינה באה בחשבון.

משיצא מהדיון העניק לנו ראיון בלעדי, במהלכו שחרר רמזים לגבי "מאבקי שליטה, יוקרה וכבוד". הוא לא פירט, אז גם אנחנו לא נעשה זאת...

• השר ליברמן, אתה צופה משבר ממשלתי מחר?

"אני לא צופה משבר ממשלתי, אני צופה שאנחנו כן נעביר את הצעת החוק שלנו. אני חושב שזו הצעה הגיונית, אין פה ויכוח ביהדות או ויכוח לגבי ההלכה, יש פה רק מאבקי שליטה של כל מיני גורמים בתוך מועצת הרבנות.

"הרי אף אחד לא מפקפק ביכולתו או בסמכותו או במקצועיותו של הרב הצבאי הראשי, הרב רפי פרץ. כולם מכירים אותו, כולם מכבדים אותו. מדובר באיש שהוא גם בעל ידע וגם אדם הגון, ולכן אין פה שאלה הלכתית, זה עניין של שליטה, ואני חושב שזה פשוט לא בסדר שבמקרה כזה גם שמים משגיח כשרות על הרב פרץ, שאחרי שחותם על הגיור שלו צריך משגיח, שני משגיחים, שיבדקו שהוא בקי ועשה כמו שצריך.

"מצד שני צריך להבין שאותם גורמים הרי לא מקבלים לא את הגיורים, ולא את הקביעות של הרבנות הראשית בעצמה. יש להם את הבד"צ ואת הכשר 'בית יוסף', ואני לא מכיר אף ליטאי שיתחתן לא עם הילדים שלי ולא עם בני ישיבות ההסדר, שלא לדבר על הגיורים.

"לכן, כל הסיפור לצייר פה שני גיורים זה דבר בזוי. ובכלל, צריך להוציא את חיילי צה"ל מכל המשחק הזה של השליטה והכבוד והיוקרה, ואני מקווה שנעביר את זה".

• השאלה היא אם פוליטית הדבר הזה הולך להתאפשר. השאלה היא אם נתניהו לא ינסה לכופף אתכם. הוא ניסה לדבר איתך?

"אנחנו הולכים עד הסוף, אמרתי שזה יעלה בלי דחיות ובלי שינויים".

• הרוב מובטח לך. השאלה היא מה יהיה בעקבות ההצבעה.

"אני לא יודע אם הרוב מובטח, אני מקווה שיש. אנחנו בכל אופן נעשה את כל המאמצים כדי שהחוק הזה יעבור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}