ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

מייסדי 'פורום החרדים בכנסת' נחשפים ומדגמנים

עוד בלייבל'ה: מוזס מלהטט בסלולרי, גואטה לומד 'מחשבה אחת' ומלכיאלי מחפש ילדים אבודים • וגם: העיתונאים שמגשרים בלוס אנג'לס, העורך החדש של קו עתונות ואבא של מענדי גרוזמן מנסה לחתן אותו

מייסדי 'פורום החרדים בכנסת' נחשפים ומדגמנים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

מזנון הכנסת מספק לא מעט דרמות - והשבוע נרשמה אחת מהן. לייבל'ה חושף כי בשיתוף פעולה בין הפוליטי של 'בחדרי' יעקב גרודקה והפוליטי של 'קול חי' איתי גדסי - הוקם השבוע 'פורום החרדים בכנסת', בו חברים הכתבים הפרלמנטרים והפוליטיים החרדים ובכירי יועצי ועוזרי השרים והח"כים החרדים. מעבר לעובדה שהפורום נועד לעדכון מידע וסיוע, הוא הפך להיות כוח פוליטי רב משמעות בבית הנבחרים.

לייבל'ה חושף עוד כי את השם 'פורום החרדים בכנסת' העניק יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בירושלים ובכיר 'יתד נאמן' אליעזר ראוכברגר, לאחר דיונים קדחתניים עם חברי הפורום.
מיד לאחר הקמת הפורום החדש - ביקש יו"ר הקואליציה דוד ביטן להעביר את ברכת הקואליציה וסיעת 'הליכוד', לייבל'ה השיג תיעוד בלעדי מהמאורע. מאוחר יותר הועברה גם מלשכת ראש הממשלה ברכת 'ברכה והצלחה'.

יו\


ורגע לאחר הקמת הפורום החרדי בכנסת, גילה גרודקה, שישב במזנון הח"כים, כי עיניים רבות נעוצות בו. הסיבה התבררה במהרה: הסוודר הסגול אותו הוא לבש - נמצא פופולרי בקרב היועצים הפרלמנטרים של הח"כים. גרודקה התבקש אחר כבוד לעמוד להצטלם ולדגמן 'קסטרו', יחד עם גלעד שץ, יועץ פרלמנטרי לח"כ מיכל בירן ואסף גולדפרב, יועץ פרלמנטרי למיקי רוזנטל. קרדיט הצילום שמור לשי פודולר - שאף היא משמשת בתפקיד יועצת לח"כ בירן.



השבוע התקיימה מסיבת יום הולדת לח"כ יואב קיש מהליכוד. בין עשרות הח"כים שהגיעו לאחל מזל טוב - נצפה ח"כ חרדי יחיד, ניחשתם נכון... ח"כ מוזס שבירך גם הוא, שחמק באמצע המסיבה ותועד מדבר בשני מכשירי סלולר בו זמנית. לייבל'ה משער שזה היה לאחר הפגישה עם כחלון, כשמוזס העלה רעיון גאוני למנות מישהו לא דתי לתפקיד ראש אגף דיור לחרדים, ובכך אף אחד לא יוכל למשוך באינטרסים ותימנע המריבה בין דגל לאגודה.



ולאחר העומס הרב בניהול היח"צ של כינוס הרבנים הספרדי של ש"ס, לשם לא הוזמן הראשון לציון הגרש"מ עמאר, תיעד לייבל'ה את מזכיר סיעת ש"ס בכנסת אושי מדינה כשהוא מתעדכן בכותרות 'בחדרי', ומביט עמוק בתמונת המשגיחים רבי יחזקאל לוינשטיין ורבי אליהו לאפיאן זצ"ל - תמונה אותה מחבב במיוחד מנהל הסיעה צבי יעקובזון.



והח"כ הכי צבעוני בסביבה, יגאל גואטה, מוסר שיעור בחדרו כמידי יום ביומו בספר 'מחשבת מוסר' ממרן הרב שך זצ"ל, כשהוא מסביר בטוב טעם ודעת את הדברים כמו הנאומים שהוא מוסר באזכרות לעמך בית ישראל.

השיעור יומי של גואטה


ואם תהיתם איך הוא עבר בשתיקה על הצבת פסלו של נתניהו השבוע בתל אביב בלי שום פסל של מזרחי בסביבה, לידי לייבל'ה התגלגל הציוץ שלא צויץ משום מה..



ובשקט בשקט, מתחת לרדאר של חוק ההסדרה, נעלם השבוע מהכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, לטובת סיור לימודי בצרפת על מנת להשלים את התואר השני. לא פלא שבהצבעה שנערכה ביום רביעי במליאת הכנסת, הקואליציה נחלה מפלה לטובת האופוזיציה.

ואחרון מבית הנבחרים: שתול של גפני אצל מקלב? יהודה מנדלוביץ, גיסו של שלומי פולק יד ימינו של משה גפני, מונה לתפקיד הדובר של ח"כ אורי מקלב. לאחר אין ספר תחלופות בלשכה הקפדנית, לייבל'ה מקווה שבאה הגאולה.

פינת התקשורת
התזוזה הגדולה בתקשורת: אבי גרינצייג, מי ששימש בשבע השנים האחרונות כעורך באתר שבו אתם קוראים - פרש מתפקידו לטובת מינוי כעורך הראשי של רשת המקומונים קו עיתונות וכן של השבועון כל ישראל מבית הרשת. גרינצייג יחליף את ינון פלח שפרש מתפקידו אחרי 14 שנים בתפקיד. ועל זה לייבל'ה אומר 'קשה עלי פרידתך'.

האיש והחדשות בעיתון משפחה, סגן העורך אליעזר שולמן, נצפה על ידי שליחי לייבל'ה כשהוא רוכש כובע חדש בחנות 'פרסטר' בשכונת מאה שערים.



ואותו שולמן נשאר במערכת לבד, לאחר שסגנו שימען ברייטקופף המריא לאל.איי. יחד עם שדר הרדיו אבי מימרן וזקן העורכים החרדים יצחק נחשוני, שינסו יחד 'לגשר' על פערים.



ומי שעוד נצפה השבוע בחו"ל, הוא עו"ד והפרשן הפוליטי אבי בלום, שערך סיור ממושך במוסדות חב"ד בניו יורק - כולל ביקור בקודש פנימה ב-770, יחד עם עו"ד אורי קידר, לאחר סדרת פגישות שקיימו עם לקוחות במנהטן.



ובמזנון הכנסת נצפה השבוע איש NRG מנדי גרוזמן עם אביו, כשאליהם נלווה האסטרטג ארי גלהר. בשלב מסוים פגש האב את מגיש חדשות 2 עופר חדד, ולייבל'ה משוכנע שהוא הסביר למענדי "הנה תראה, ככה מתחתנים"...

פינת כיכר ספרא
אורח מסקרן נצפה השבוע בספרא, דיויד גרינפלד, חבר מועצת העיר ניו יורק, הגיע לפגישה עם מ"מ ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס. השניים שוחחו על הבחירות האחרונות ועל תמיכתו של פינדרוס בטראמפ שנחשפה כאן ב'בחדרי חרדים'. לאחר מכן המשיך לבני ברק שם זכה לקבל את ברכתו ועצתו של מרן הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה שב ומזכיר - בפעם הבאה להוריד את הקנייטש לפני שנכנסים למרן הגר"ח.



ואם תהיתם היכן עוד היה ח"כ מלכיאלי השבוע, מסתבר שיחד עם חברי המועצה יוסי דייטש, ישראל קלרמן ואברהם בצלאל הם נצפו השבוע מסייעים בחיפוש אחר הילד בן ה6 שנאבד בנווה יעקב. גם הרל"שים דודי בלומנשטוק, יהודה ארנד ואלעזר זאבי באו לסייע בחיפושים.



וביום שלמחרת, מיד אחרי שנמצא הילד בריא ושלם, הגיע אברהם בצלאל חבר מועצת העיר כרגיל לעבודה היום יומית. כזכור, בצלאל משמש גם כראש לשכת חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי ובמסגרת זו הוא תועד במסדרונות הכנסת עם ארגזי ציוד משרדי בדרך ללשכה.



ואילו היועץ של ברקת, אברהם קרויזר, נצפה השבוע קונה פלאפל בירושלים. כשיצא, זיהו אותו הנוכחים בפיצה סיטי הסמוכה וביקשו שיצטרף לשיעור קבוע אותו מארגן רחמים חיון. קרויזר התיישב לחמש דקות, אמר וורט נאה מפרשת השבוע והמשיך לדרכו.



ויחיאל אברהם, המדברר הגדול של ש"ס ירושלים, נצפה בשעת ערב מאוחרת בנדורה ליד ספרא בעלי, כשהוא מחכה לסעוד את ליבו כמובן בכשרות בית יוסף.



ועוד בענייני ש"ס: לאחר ימי עבודה עמוסים בכינוס הרבנים הספרדים, נצפה יעקב כהן עם המארגן צבי חקק. לייבל'ה ממתין לראות מה יהיה עם התפקיד כעת.



ובאותו מעמד, איש הרבנים הספרדים יהודה חזן נצפה משוחח עם רבני חו"ל. לייבל'ה מחכה למכתב הבא לחיזוק התורה - אולי שם יתווספו גם חתימות של רבנים מהגולה.

פינת המזל טוב
במגדלי קונקורד בבני ברק חגגו השבוע ממרומי הקומה העשרים ומעלה במשרד ביכלר יחסי ציבור ואסטרטגיה את שמחת הולדת הבת לבן מנכ"ל המשרד, יום טוב ביכלר. לייבל'ה מחכה לשמחות הבאות.

וביום חמישי השבוע הדרים ח"כ ישראל אייכלר לקרית גת, לרגל הברית לבנו של איש פניות הציבור בלשכתו איציק פיליפ, שבתוקף תפקידו בלשכה עונה לכל פונה באשר הוא ולא משיב איש ריקם.



ובאותו יום בערב חגג בצלאל קאהן את שמחת אירוסי בתו בבית שמש. לשמחה הגיעו רבנים, עיתונאים ואישי ציבור רבים שבאו לאחל מזל טוב לאב הנרגש.



ובאותה שמחה התרחשה גם פגישת פסגה בין היו"ר הפורש של 'איחוד הצלה' זאב קשש עם המנכ"ל משה טייטלבוים. האם ימים יפים באו לאזורנו? לייבל'ה משוכנע שלא.



ובאותו ערב ובאותה עיר, נחגגה שמחת אירוסיו של שמחה ברנשטיין, עוזרו המסור והצמוד של ח"כ יעקב אשר, בהשתתפות כל המי ומי ב'דגל התורה'. לייבל'ה נאלץ להבריז אבל שולח את איחוליו מרחוק.





ושמחה אצל הרב דוד לאו הרב הראשי, לאחר שנהגו הצמוד יהודה אוסטרי התארס השבוע בשעה טובה. שמחת האירוסין תתקיים ביום שני הקרוב.

ושורת שמחות גוראיות השבוע: שר הבריאות יעקב ליצמן חגג את הולדת הנינה. גם ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ציין את שמחת הולדת הנכדה, בת לבנו שמחה בונים זייברט.

מזל טוב גם לראובן גשייד, יו"ר ארגון רחשי לב, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע באולמי קונקורד בבני ברק - לשם הגיעו כל המי ומי. בין השאר נצפה גם הרב ניר בן ארצי בהסתודדות עם האסטרטג מנחם גשייד.



מזל טוב לברוך פולק מנהל תיקי לקוחות במשרד בולטון פוטנציאל לרגל נשואי הבן.

ועדיין במשרדי הפרסום: שמעון רווח מנכ"ל משרד שחור לבן חגג בשבת את שמחת הבר מצווה לבנו.

וברכת מזל טוב לאליעזר ציפורי, יו"ר רשת מלונות ציפורי, לרגל שמחת הולדת נכדיו התאומים בנים לבנו איתמר ציפורי.

מזל טוב גם לאריה פולק חבר מועצת זכרון יעקב לרגל אירוסי בתו.

והעיתונאי ישראל הרשקוביץ מעיתון 'המודיע', חגג השבוע את שמחת נישואי בתו באולמי 'כתר מלכות' באשדוד.

ברכת מזל טוב לעסקן ואיש מירון הרב לוי יצחק קרלבך לרגל הולדת הבן - נכד הרב מאיר קרלבך נשיא מוסדות 'הכנסת אורחים רשב"י' מירון. שמחת הברית נערכה כמובן במירון.



מקהלת 'שירה' פתחו ומקהלת 'נרננה' חתמו: הנגיד הרב מרדכי זיסקינד לנדא הביא לחתונת בנו את מקהלת שירה מארה"ב, אך לא ויתר על שבע ברכות אחרון עם מקהלת 'נרננה'.

לייבלה רכילות יגאל גואטה חרדים כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד