כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

לחץ ציבורי? הרבנים יחתמו על נוסח מתוקן

הלחץ הציבורי עושה את שלו: יוזמי המכתב נגד מכירת דירות לערבים, עושים צעד אחורה • הרב שמואל אליהו: "מדובר באותו מסר, רק בצורה מעודנת יותר"

נכנע ללחצים. יוזם ההסתייגות, הרב חיים דרוקמן
נכנע ללחצים. יוזם ההסתייגות, הרב חיים דרוקמן

למרות המפלה שספגו בעקבות התבטאויותיהם של הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף וחרף הסרת חתימותיהם של חשובי הרבנים - יוזמי המכתב נגד מכירה או השכרת דירות לערבים, לא מתייאשים. מבחינתם, כך נראה, המספרים קובעים - ותו לא.

בשעות האחרונות הם מדווחים כי למעלה מ-500 רבנים כבר חתמו על המכתב.

למרות זאת, הרב חיים דרוקמן, ממנסחי המכתב, נכנע ללחץ הציבורי ועתיד לפרסם בימים הקרובים גילוי דעת - הסתייגות למכתב המקורי.

"ממה שהשתמע מהמכתב שהתפרסם לאחרונה, שאיננו צריכים לדאוג לתושבי המדינה שאינם יהודים", הוא כותב. "לא כן. מדינת ישראל צריכה לדאוג לכל תושביה. דאגה זו מעוגנת גם בתורת ישראל וגם בחוקי המדינה".

בהמשך דבריו, מעדן דרוקמן את נוסח מכתב הרבנים המקורי ומדגיש: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ויש לפעול נגד גורמים עוינים המבקשים לנצל את עקרון השוויון על מנת לגרשנו מארצנו. גורמים עוינים אלו מזרימים כספים במטרה להשתלט על אדמות ונכסים במדינת ישראל ואין להתפתות למכור או להשכיר דירות לגורמים עוינים אלה".

רב העיר צפת, שמואל אליהו, מי שנחשב למוביל המאבק וכן הרב שלמה אבינר, הודיעו כי יחתמו על הנוסח החדש, לפיו אין להשכיר דירות ל"ערבים שונאי ישראל".

"מדובר באותו המסר, רק בצורה מעודנת יותר", הסביר הרב שמואל אליהו לאתר 'וואלה'.

הנוסח החדש מועבר כעת בין הרבנים כדי שיחתמו עליו והוא צפוי להתפרסם במהלך הימים הקרובים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}