כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מסתמן: ש"ס לא תשבור מחר כלים

בשעה זו מתכנסים שרי ש"ס בבית הגר"ע יוסף בכדי לקבל הוראות לקראת ההצבעה על הגיורים מחר • מסתמן: הרב יורה להם שלא 'לשבור כלים' • סיעה בסערה

מסתמן: ש"ס לא תשבור מחר כלים



אם לא יימצא פתרון של הרגע האחרון, תעלה מחר (ד') במליאה הצעת חוק גיורי צה"ל של 'ישראל ביתנו'.

בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו', שנערכה היום בצהרים, היה יו"ר הסיעה, אביגדור ליברמן נחוש לגמרי. "אעביר את החוק ככתבו וכלשונו", אמר, והבהיר כי אינו מתכוון להתפשר או להתגמש.

בש"ס ניסו עד כה למצוא פיתרון של פשרה, שיתאים לשני הצדדים, עד כה ללא הצלחה בשל נחרצותו של ליברמן. בשעה זו מתכנסים שרי ש"ס בביתו של הגר"ע יוסף כדי לקבל ממנו הנחיות כיצד לנהוג ואולי גם למצוא דרך מוצא מהפלונטר אליו הגיעה הסיעה.

כפי שהדברים נראים כרגע, יעלה החוק במליאה. חלק מסיעות האופוזיציה יצטרפו להצבעת הקואליציה ויצביעו בעדו, כך שמובטח לו רוב. סיעת ש"ס תפר למעשה את המשמעת הקואליציונית ותצביע נגד החוק, אך לא צפויה ענישה כלשהי בתגובה לכך ונראה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יעדיף 'להעלים עין' מהצבעתם.

צריך לזכור כי הבוקר, במהלך הדיון בוועדה לביקורת המדינה, שמרה לו ש"ס נאמנות וקולו של חבר הועדה מצידה, אמנון כהן, הובטח לנתניהו מראש. בתמורה אמנם לא נראה כי נתניהו יצליח להגיש להם את ביטול החוק, אך בכל זאת יעניק להם את חופש ההצבעה.

בסופו של יום, עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, ויש הטוענים כי עיקר משאת נפשה של ש"ס הוא חוק הגיור הגדול, שאם יבטיח אותו להם נתניהו על מגש של כסף, הרי שהם לא יכעסו יתר על המידה על אישורו של חוק גיורי צה"ל.

החיוך של ביבי

מאחורי הקלעים יצטרכו שתי הסיעות לדברר את עצמן מול קהל בוחריהן, ביום שאחרי אישור החוק. בכל הנוגע לש"ס הרי שעצם העובדה שנתניהו לא מתכוון להעביר את חוק הגיור הגדול, בהחלט יכולה להרגיע את השטח.

מה שהם לא יאמרו בגלוי, אבל אולי ידאגו שמישהו ידליף אותו לתקשורת, הוא המשפט הבא "טוב, זו רק קריאה טרומית. עד שיעבור להצבעה ראשונה, נצליח לטרפד את זה"...

ב'ישראל ביתנו' ייצאו כמובן בקריאות שמחה ויספרו לבוחריהם כי "הנה, הצלחנו סוף סוף לכופף את ש"ס ולהעביר את החוק". הם 'ישכחו' לספר להם שמדובר רק בשלב ראשוני מאד של קריאה טרומית, ושהרבה מים עוד יזרמו בדנובה עד שהחוק יעבור 'על אמת'.

מאחורי הקלעים יעמוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויחייך בזווית פיו. הנה הצליח לתמרן בהצלחה עוד נושא קריטי, ולשמור עת ספינת הקואליציה שלו יציבה מפני הגלים הסוערים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}