כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הרמטכ"ל מציג: כוחי ועוצם ידי

בראיון לגל"צ הרבה גבי אשכנזי לטפוח לעצמו על השכם • על המשט הטורקי: "אני לוקח אחריות מלאה. שלחתי את החיילים וידעתי מה הם מתכוונים לעשות שם"

הרטמכ"ל, הבוקר. צילום: דובר צה"ל
הרטמכ"ל, הבוקר. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי התראיין הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל במסגרת שידורי ה"שירותרום" והתייחס לסוגיות שונות העומדות על סדר היום.

כשנשאל מה יקח איתו כשיפרוש מתפקידו, השיב כי יקח בעיקר את האנשים. "שירות בצבא לדעתי הוא בעיקר סיפור על אנשים. חיילים שהיו לי, מפקדים שהיו לי ופקודים שאני מקווה מאוד שפיתחתי והרבה מאוד חברים שחזרנו איתם בשורות חסרות על אלונקות וקברנו. בעיקר אנשים", אמר.

לדבריו, "צה"ל הוא במובנים רבים אותו צבא שהיה לאורך השנים, אבל זה צבא אחר. אחרי שנת 2006 הפקנו את הלקחים הנכונים ממלחמת לבנון השנייה – למלחמה הבאה. למדנו משגיאות והיו לנו גם כאלה. אני מקווה שהשלמנו את הפערים. לדעתי כיום אנחנו מאומנים יותר, מצויידים יותר – התעצמנו".

בהתייחס לפרשת המסמך המזוייף, ציין הרמטכ"ל אשכנזי כי הוא "מקבל מכתבים מכל מיני סוגים ובדרך כלל אני גורס אותם - זה מה שהייתי צריך לעשות גם במקרה הזה. המסמך שכב אצלי על השולחן במשך חודשיים".

"אני לא חשבתי אז וגם לא עכשיו שליואב היה איזהשהו חלק במסמך. בטעות המסמך נקרא על שמו", אמר רא"ל אשכנזי, "לא הופתעתי מקביעת המשטרה בחקירתה כי לאף אחד בצבא לא היה חלק בהבאתו של המסמך לעולם - לא בכתיבתו ולא בזיופו".

הרמטכ"ל הוסיף והתייחס גם לאירועי המשט הטורקי, במסגרתם התמודדו לוחמי השייטת עם המחבלים האלימים על ספינת המרמרה, באומרו כי הוא "לוקח אחריות מלאה על פעולת צה"ל על המרמרה. אני אישרתי את התוכנית, שלחתי לשם את החיילים וידעתי מה הם מתכוונים לעשות שם. אני האחראי על הצבא, פעולותיו ותוצאותיו - זה לא עניין של חיפוי, אלא של איך הדברים מתנהלים".

הרמטכ"ל גם התייחס למעמדם של בני ישיבות ההסדר המשרתים בצה"ל, בעקבות דבריו של מח"ט הצנחנים, אל"מ אהרון חליווה, השבוע. "מותר למפקדים שתהיה להם דעה אם כי זאת לא הדרך להתנסח. זאת עמדת המח"ט אך מה שקובע זו עמדת צה"ל. ההסדר כן משתנה והמסלולים הופכים יותר ארוכים ואני מבין את הרצון שכולם יעשו תקופת שירות שווה. אבל תלמידי הישיבות תורמים לצה"ל גם בלחימה וגם בשדרת הפיקוד", אמר הרמטכ"ל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}