כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בגלל אנטישמיות: משפחת הרב נמלטת

"אמסטרדם איננה מקום בטוח עבור יהודים" - מצהיר הרב בן ציון אוורס, בנו של רבה הראשי של העיר, לאחר שהודיע על כוונתו לעזוב את המדינה, יחד עם משפחתו

הרב רפאל אוורס, רבה של אמסטרדם
הרב רפאל אוורס, רבה של אמסטרדם

למרות שהיא יעד פופולארי למטיילים ישראלים, וחרף העובדה שיש בה קהילה יהודית גדולה, משפחת אוורס, בניו של רב העיר אמסטרדם, הרב רפאל אוורס, החליטה לעלות לישראל, לטענתם, בגלל אנטישמיות רבה בעיר ובמדינה כולה.

"אמסטרדם היא לא מקום בטוח יהודים", אמר בן ציון אוורס בראיון לעיתון 'הט פארול' השבוע, "זה לא שאי אפשר לצאת מהבית, אבל צריך כל הזמן להסתתר, להזהר ולבחון טוב טוב לאן לא כדאי להיכנס".

אוורס סיפר כי בתקופה האחרונה הוא נוהג להסתיר את כיפתו, עם כובע פרווה גדול. הראיון זכה לציטוטים רבים בתקשורת ההולנדית, כאשר אחד העיתונים הגדולים יצא בכותרת: "ההיסטוריה חוזרת על עצמה".

חמשת אחיו ואחיותיו של אוורס כבר עזבו את הולנד, וכעת גם הוא אורז את המזוודות. "שישים אחוז מהקהילה היהודית כאן עוזבת או מתכוונת לעזוב", הוא מעריך. "רק הגירה היא הפתרון עבור יהודי הולנד".

באמסטרדם ריכוזים גדולים של מהגרים ממרוקו וטורקיה, שהגבירו את הזעם והשטנה כלפי יהודים בשנים האחרונות, עם התגברות הביקורת המדינית על ישראל בעולם.

בשבוע האחרון פרצה בהולנד סערה, לאחר שראש המפלגה הליברלית במדינה ונציג הולנד בנציבות האירופית אמר כי "יהודים בעלי מצפון צריכים לעזוב את הולנד, שבה אין להם ולילדיהם כל עתיד. שיצאו לישראל או לארה"ב", אמר.

עוד אמר ראש המפלגה, כי בהולנד פועלות תחנות טלויזיה ערביות המסייעות להפצת אנטישמיות במדינה.

רבה של הולנד, הרב בנימין יעקבס, אומר כי "לא נרשמו עדיין מקרים של תקיפה אלימה, אבל ההתנהגות האנטישמית נעשית יותר ויותר בולטת בשטח".

"כשיהודים חרדים הולכים לבית הכנסת, הם עלולים להתקל בקריאות 'יהודי' מפי צעירים ברחוב. לא מזמן מישהו שפך צבע על דלת בית כנסת", אומר הרב הראשי של המדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}