כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

תושבי צפת: אם אין מים, תשתו סולר

תושבי צפת פתחו את ברזי המים ונדהמו: מהברז יצא שטף של נוזל שהריח כמו סולר • לאחר בדיקה התברר: משאית סולר פרקה את מטענה אל תוך מאגרי המים

תושבי צפת: אם אין מים, תשתו סולר

מזה מספר שעות מנסים צוותים של מקורות ממשרד הבריאות והמשטרה, עיריית צפת ותאגיד המים פלג הגליל הממונה על אספקת המים לעיר, לאתר את היקף התקלה שהביאה היום (ב') לחדירת סולר אל תוך מערכת המים בחלקים שונים של העיר.

עד כה מקיפה התקלה את המבנה של משטרת צפת, את בית משפט השלום בעיר, חלק מהמבנים של מרכז הקליטה הסמוך ובמספר בתים בשכונת כנען.

התקלה התגלתה כאשר אזרחים פתחו את ברז המים בביתם ובמקומות עבודתם וגילו לתדהמתם כי המים מהולים בסולר שהדיף ריח חזק. למקום הוזנקו צוותים משותפים של הגופים הרלוונטיים בניסיון להבין מה מקור התקלה ומהו היקפה.

בינתיים, ניתנה לתושבים הוראה שלא להשתמש במי הברז ולמתחם משטרת צפת בבית משפט השלום הגיעו עוקבי מים, שירותים כימיים ובקבוקי מים מינרלים לשתיה.

הצוות עימו נמנים אנשי משרד הבריאות, מקורות , פלג הגליל והמשטרה עורך בשעה זו מיפוי של האזורים שנפגעו, מבקרים בקווי המים הראשיים ובודקים את צבע וריח המים.

גורמים המעורים בנעשה העריכו כי התקלה תתוקן ככל הנראה בתוך שבוע ימים.

מעיריית צפת נמסר בתגובה כי "כל נושא המים והביוב בצפת נמצאים תחת אחריות תאגיד פלג הגליל. בעקבות פניות של תושבים למוקד העירוני על מים עם ריח של סולר בברזים הועברה פנייה בהולה לתאגיד המים ומבדיקה ראשונית עולה כי מדובר במפגע מצומצם שבעקבותיו הופסקה אספקת המים לאזור ונשלחו דגימות מים למעבדה" .מנכ"ל עיריית צפת, אורי אילן, הורה למשטרה לחקור את האירוע".

משרד הבריאות השיב לשאלת אתר 'בחדרי חרדים': "מיכלית סולר החדירה בטעות כמות של 2000 ליטר סולר למערכת מי השתייה במרכז הקליטה כנען.

"המים המזוהמים זרמו כנראה במעלה הצינור לכיוון תחנת המשטרה ובית המשפט ובהמשך זרמו במורד לכיוון שכונת כנען.

"בהתאם למידע זה משרד הבריאות מזהיר את הציבור שלא להשתמש במים לשתייה בישול ומקלחת בשכונת כנען כולל תחנת המשטרה מרכז קליטה כנען, כיבוי אש ובית המשפט.

"משרד הבריאות הורה לספק המים לספק לתושבים מים חלופיים".




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}