כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החטיפה • השופט: שרבנים יקחו אחריות • חשיפה

בין השמות: הדיין הגרמ"מ שפרן • תקדים: השופט עקף הוראת קציני השירות • עו"ד נהוראי ל'בחדרי חרדים': "לשחרר המתווכת מהכלא" • תמליל הדיון, בפרסום ראשון

הגרמ"מ שפרן במסדרונות בית המשפט. צילום ארכיון
הגרמ"מ שפרן במסדרונות בית המשפט. צילום ארכיון



בית המשפט המחוזי בתל אביב קיים הבוקר (ב') דיון נוסף על ניסיון החטיפה של הצעירה החרדית בת ה-22 לרומניה על-ידי הוריה, תושבי השכונה החרדית סטמפורד-היל שבלונדון.

בדיון נכחו פרקליטיהם של הנאשמים, אם המשפחה האומנת, ומי שחשודה כ'מתווכת' בפרשה.

שופט בית המשפט החליט לקחת את המושכות לידיו, וניסה להגיע לפשרה בין הפרקליטות לבין עורכי דינם של הנאשמים.

על פי ההצעה, שטרם קרמה עור וגידים, הטיפול בפרשה יעבור לידיהם של רבנים חשובים בציבור החרדי, שייקחו אחריות מלאה על ההורים מלונדון ועל המתווכת החרדית, ובמקביל - האחרונים ישוחררו ממעצר ומשפטם יתנהל כשהם מחוץ לסורג ובריח.

בין שמות הרבנים שעלו במהלך הדיון, כמי שיכולים לקחת חסות על הנאשמים, היה הרה"ג רבי מנדל שפרן, דיין בבית דינו של הגר"נ קרליץ.

יצוין, כי כתבי האישום נגד הנאשמים, כבר הוגשו וכעת מתנהל מאבקם המשפטי.

נשארים במעצר

ובעוד ניסיון הפשרה החלקי הולך ומתגבש, החליט בית המשפט כי עד לדיון הבא, שיתקיים ביום רביעי הבא, ישהו כל הנאשמים במעצר - ורק אז תתקבל ההחלטה.

למרות תסקירי שירות המבחן, לפיהם מסוכן שהנאשמים ייצאו מחוץ לשערי הכלא, נתן השופט את האופציה – ובכך עקף את החלטות קציני השירות, דבר חסר תקדים כשלעצמו.

טענת פרקליטה של המתווכת החרדית, לפיה אין בחומר הראיות די כדי להאשים אותה בפרשה, נשארה בעינה.

במהלך הדיון, ביקש העו"ד להתייעץ עם המשפחה, ולאחר מכן הוחלט כי הטענה לא תוצג בשלב זה בפני השופט, מחשש שיפסוק כנגד המתווכת – וה'הטבה' שהעניק בית המשפט בהתערבות הרבנים, לא תישאר לרשותה.

עו"ד יאיר נהוראי, המייצג את המתווכת החרדית, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "נדמה כי החלטת בית המשפט משקפת יותר מכל את המצב האמיתי בתיק על פיו בשלב הזה, שלב המעצר, אין מקום להשאירה בכלא. אנו שמחים על היוזמה של בית המשפט".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}