כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שטייניץ מאיים: קידוח 'תמר' יושבת? - נלאים אותו

שר האוצר תקף בחריפות את חברות הגז והנפט על נסיונותיהם להשפיע על ועדת ששינסקי • או שתשתמשו במשאבי המדינה או שתחזירו אותם, איים השר • וגם: אחוז העובדים - גדל

שטייניץ מאיים: קידוח 'תמר' יושבת? - נלאים אותו
יצחק לב ארי ואליהו קובין

שר האוצר יובל שטייניץ הופיע היום בועידת ישראל לעסקים 2010, המופקת בחסות 'גלובס', ותקף בחריפות את חברות הגז והנפט.

בראשית דבריו התייחס שר האוצר להצלחה הכלכלית היחסית של ישראל, ועל כך שתהליכים שהחלו כבר במטרה לשלב את החרדים והערבים בשוק העבודה נושאים פרי, ואחוז העובדים גדל.

שטייניץ סיפר גם שב-2010 נוצרו בישראל כ-100 אלף משרות חדשות, כמעט כפול מהבסיס הנדרש, לדבריו, 50 אלף משרות הם הכמות הנדרשת בשביל להישאר במצב סטטי, ובכדי לצמוח – יותר מ-50 אלף.

ואז פנה שטייניץ לנושא הלוהט ביותר, המלצות ועדת ששינסקי להגדלת התמלוגים, שטייניץ הזהיר את בעלי החברות כי הם חצו קוים אדומים כשהתחילו להלך אימים על ועדה ממשלתית, והבהיר כי ישראל נוקטת צעד מקובל ולגיטימי בכדי לתגמל את אזרחיה בפירות אוצרותיה הטבעיים.

שטייניץ התייחס בחריפות רבה גם לאיומים שפורסמו אמש כי קידוח 'תמר' יושבת – "לא יעלה על הדעת שמי שקיבלו חזקה על משאבי הטבע של ישראל ישתמשו היום בחזקה הזו כדי להפעיל לחץ על מדינת ישראל, זה לא תקין ואולי אפילו לא חוקי, איש לא יכול לעשות שימוש בעובדה שיש לו רישיון על משאבי הטבע של ישראל כדי להתנגח במנהיגיה וקברניטיה, או שמשתמשים במשאבי הגז או שמחזירים אותם למדינה.

"אין מצב כזה שמישהו מחזיק ברישיון על משאבי טבע ומעכב פיתוח עד שיתבהרו הדברים, אני קורא לכל הגורמים לפתח בשיא המהירות את השדות ואם יש בעיית מימון פנו אלינו".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}