כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

למה יש בחירות בשכונת ארזי הבירה?

למרות ששכונת ארזי הבירה התלכדה סביב שני מועמדים שייצגו במנהלת השכונתית, החליטה ועדת הבחירות לקיים בחירות גם שם • בפנים: מי מתמודד, ומה כתב הגר"י אפרתי

הגרנ"צ קופולוביץ', מועמד מוסכם על תושבי השכונה. צילום: בני הכהן
הגרנ"צ קופולוביץ', מועמד מוסכם על תושבי השכונה. צילום: בני הכהן



הבחירות המנומנמות למנהלים הקהילתיים בירושלים, לא מצליחים לעורר את הקהל הירושלמי, המעדיף בימים אלו להתכסות בפוך העבה, ולהותיר את רגליו נתונות לחסדיו של מפזר החום, המקל על תחושת הקור העז הפוקד את הבירה.

אך מתברר כי למרות אפרוריותם של המנהלות, יש לא מעט אנשים הרוצים למלאות את כסאות הפלסטיק אותם מספקת חברת כתר, ומונחים במשרד המנהלות.

מחר (ג') יערכו לראשונה מזה שנים ארוכות בחירות בחירות להנהלות חמישה מינהלים קהילתיים: פסגת זאב, שמואל הנביא, בית צפאפא, גינות העיר, חומת שמואל.

הציבור החרדי מתעניין בעיקר בבחירות המתקיימות בשכונת שמואל הנביא, בו מתגוררים בעיקר ציבור שומרי תורה ומצוות. רבני השכונה עשו ככל אשר לאל ידם להביא לבחירת מועמדים מוסכמים, זאת בכדי למנוע הליך בחירות רווי יצרים ומחלוקות.

בתחילה נראה היה כי הכל הולך על פי התוכנית. רבני השכונה פנו לגרנ"צ קופלוביץ' ולגר"נ סנדר בבקשה שייקחו על עצמם את תפקיד נציגי השכונה, והללו לאחר היסוסים קלים, ניאותו לבקשה, והגישו את מועמדתם.

אלא שלמרות ההתלכדות סביב שני המועמדים החליטה הוועדה המקיימת את הבחירות, לערוך בחירות בשכונה.

במכתב שהוציא הגר"י אפרתי המתגורר בשכונה, הוא מבקש בשמו של הגרי"ש אלישיב מציבור התושבים לצאת ולהצביע בבחירות, זאת למרות העובדה שישנם שני מתמודדים בלבד. הגר"י מסביר במכתבו כי הדקות הספורות שתארך ההצבעה תשפיע לשנים רבות ועל הצביון הרוחני של השכונה.

מכתב זה מגיע לאחר מכתבו של הגרי"ש אלישיב, שהתייחס באופן אישי לנושא, וביקש מהציבור להשתתף בבחירות ולהשפיע על צביון השכונות. במכתב מצוין "כי הרבה גופי תורה תלויים בדבר זה".


אז איך בוחרים?

יכול לבחור כל תושב בן 17 ומעלה.

ההצבעה מתבצעת כך- מגיעים לקלפי עם ת.ז. בה מצויינת הכתובת הרלוונטית בשכונה הרלוונטית. רשימת הרחובות השייכים לכל איזור בחירה מופיעה באתרי האינטרנט של המנהלים.

מי ששוכר דירה- בנוסף לתעודת הזהות יש להביא העתק מעודכן של חוזה השכירות (ההעתק נשאר אצל וועדת הקלפי) וכן תלוש ארנונה בו מצויין שמו+מס' ת.ז.+ כתובת המגורים.

בכל איזור בחירה יש קלפי. רשימת הקלפיות מפורטת גם היא באתרי האינטרנט של המינהלים. כל קלפי תשמש גם כקלפי על איזורית. זאת אומרת- תושב שהגיע קלפי שהוא אינו רשום בה יוכל להצביע בה במעטפה כפולה (כמו החיילים בבחירות הכלליות...).

כל תושב בוחר את המועמד/ים בהתאם לאיזור הבחירה שלו בלבד.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}