כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הרב אמנון נגד הגר"ע: "התימנים לא מחויבים"

בוויכוח שניהל הרב אמנון יצחק במהלך הרצאה עם בחור תימני, אמר הרב אמנון: "תעטוף את הרב אברג'ל יחד עם ציון גולן ושים אותם כפתק בכותל" • ומה הוא אומר על הגר"ע?

הרב אמנון יצחק עם הגראי"ל שטיינמן
הרב אמנון יצחק עם הגראי"ל שטיינמן

בעוד מאבקו של הרב אמנון יצחק נגד הזמרים הולך ודועך, מתברר כי במהלך הרצאותיו 'זוכים' רבנים חשובים - ביניהם הגר"ע יוסף והרב אליהו אברג'ל, שהביעו דעה הלכתית השונה לחלוטין מדעתו - לספוג ריקושטים לא מועטים.

בהרצאה שנשא הרב אמנון יצחק בבית שמש, ביקש אחד המשתתפים, בחור ישיבה תימני, את רשות הדיבור, כמו בכל הרצאה. הבחור שאל לדעתו של הרב על הזמר ציון גולן. לטענת הבחור, התימנים יכולים לשמוע רק את הזמר ציון גולן, שכן רק לו יש את החומרים התימניים הכי מקוריים.

בחור הישיבה טען עוד, כי גם אם ציון גולן הבטיח שלא להרקיד במעורב, ורק בהופעות רגילות הוא מופיע במעורב - צריכים לתת לו את הצאנ'ס, שכן הוא בתחילת דרכו. מנגד, טען הרב אמנון בתשובתו, כי גולן הבטיח שלא להופיע ולא להרקיד במעורב, כמו גם התחייבויות נוספות - ואת כל מה שהוא הבטיח הוא לא קיים.

הבחור המשיך להתעקש וטען כי הוא נכח בכנס של ארגון 'הידברות', שם נתן גולן את הבטחתו, והוא שמע כי ההבטחה הייתה רק בנוגע להרקדה מעורבת ותו לא.

הרב אמנון המשיך להתעקש ואמר: "הוא שקרן מההתחלה".

כששם לב הבחור שהוויכוח לא מתקדם לשום מקום, החליט לעבור לשאלה עניינית בנושא ושאל: "אנחנו רוצים לשמוע אותו כתימנים. אפשרי?"

הרב אמנון השיב לבחור תשובה חד-משמעית: "אסור לשמוע אותו".

הבחור החליט לשלוף את הנשק ואמר: "יש מכתב מפורש של הרב אליהו אברג'ל שמביא גם את תשובתו של הגר"ע יוסף, שם נכתב מפורשות אודות זמר מסוים שמרקיד ומופיע מעורב, וידוע בציבור שזאת התנהגותו, שמותר להזמינו לאירועים ולתת לו לשיר שירי קודש - ואין בכך שום איסור הלכתי".

ל'בחדרי חרדים' הגיע מכתבו של הרב אברג'ל, שם גם מובא מכתבו של הגר"ע יוסף, וכך נכתב: "אודות הזמר המפורסם משה אליהו אם מותר להזמינו לסעודות מצווה ולהשמיע ממנו שירי קודש, הריני להשיב כי אין שום איסור להזמינו לאירועים ולשמוע מפיו שירי קודש".

בהמשך מציין הגר"ע, כי זאת "אף על פי שידוע שהוא מופיע במסיבות לא הגונות ושר שירי עגבים".

יצויין, כי הבחור הביא עמו את מכתבו של הגר"ע והרב אברג'ל.

אולם אם חשבתם שהרב אמנון יצחק ייסוג מדבריו - טעיתם. "התימנים לא פוסקים כמו הגר"ע יוסף בעניינים האלו", השיב הרב. "אצל התימנים אין שירי עגבים", המשיך.

"אסור לשמוע את ציון גולן, השירים שלו טמאים. אסור להסתכל לו בפנים, יש לו דין של רשע ולכן גם אסור לצרף אותו למניין והוא פסול לעדות", אמר הרב.

"אבל הרב עובדיה לא כותב כך", הקשה הבחור.

הרב אמנון השיב מיד כי לגולן, "יש בעיה שהוא לא ספרדי. אם הוא היה ספרדי אולי זה היה טוב".

שיא הוויכוח היה בסוף.

הבחור המשיך להקשות ולצטט את מכתבו של הרב אליהו אברג'ל המביא את דברי הגר"ע, עד שקיבל את התשובה המפתיעה, שהותירה אותו עם פה פעור:

"אתה קח את הרב אברג'ל ותעטוף אותו ביחד עם ציון גולן ושים אותם בתוך פתק בכותל".

ובכך תם הוויכוח הענייני בין הבחור, שבסך הכל ביקש לשמוע את ציון גולן, לבין הרב אמנון יצחק - שנלחם מלחמת קודש בתעשיית הזמרים והמוסיקה החסידית.

לשאלת בחור אחר, איך הגר"ע יוסף שומע אום כולתום - זמרת מצרית, ענה הרב: "אם אני אגיע לאירוע ואשים אום כולתום מה תגיד על זה? תשאל אותו. לא אותי. כל הרבנים שאני מכיר לא שומעים. אומרים שבבוקר שאתה בא לתפילה הוא עונה לכל אחד. תשאל אותו אם אתה יכול לשמוע אום כולתום?".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 211 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}