ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

יאיר לפיד: "יש לי בעיה אך ורק עם ליצמן"

"גם בתוך גור יש כאלה שלא מסכימים עם התוקפנות הזו" אמר הבוקר יו"ר "יש עתיד" בהתייחס ליריבות עם ליצמן, והסביר כיצד הוא רואה את המאבק בערד

יאיר לפיד, צילום: הדס פרוש, פלאש90
יאיר לפיד, צילום: הדס פרוש, פלאש90

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד התייחס הבוקר ליחסיו עם המפלגות החרדיות ועל האופציה שהם ישבו בעתיד בממשלה בראשותו, לדבריו של לפיד, יש לו בעיה אישית רק עם שר הבריאות יעקב ליצמן ולא עם כלל חברי הכנסת החרדים, לדבריו, גם בתוך חסידות גור יש כאלו שהם נגד הגישה התוקפנית של ליצמן, כלשונו.

"אם תהיה ראש הממשלה הבא אדם כמו ליצמן יוכל לשבת בממשלתך?", נשאל לפיד ברדיו דרום הבוקר. "אני לא פוסל אף אחד. אנחנו לא בזמן מערכת בחירות", השיב, "אני מדבר עם כולם גם עם חרדים ויש לנו בעיה עם ליצמן אישית, הוא באמת מייצג חסידות מאוד ספציפית וגם סגנונו של האיש, אפילו בתוך חסידות גור לא כולם בעד הגישה התוקפנית, אז יש לנו בעיה עם אדם אחד. אני עם ש"ס מדבר בלי שום בעיה וגם עם רוב חברי הכנסת של יהדות התורה אני מדבר בלי בעיה ולא פוסל אף אחד כשותף בממשלה העתידית שלנו", עקץ את ליצמן.

לפיד נשאל על הסערה בעיר ערד, בין ראש העיר עו"ד ניסן בן חמו ופעילי 'יש עתיד' לבין חסידי גור. "זה לא מאבק בין חילונים לדתיים. יש ניסיון להציג את זה ככה. ניסן בעצמו בא מבית של שומרי מסורת וגם אנחנו מפלגה שחלקים גדולים ממנה שומרי מסורת. איש אינו רוצה לפגוע בחרדים או באורחות חייהם של אנשים, כל אחד שיתפלל איך שהוא מבין ורוצה זה בסדר גמור. זה מאבק על תקציבים.

"חסידות גור דורשת כל מיני תקציבים שהעירייה לא יכולה לתת לה כי ערד במצב קשה ומנסים להפוך את הדיון למלחמת דת שמזיקה לעיר ומזיקה גם להם וניסן בזה מטפל בחוכמה, אבל לא נתכופף ולא ניכנע מפני שתפקידו לדאוג לכל העיר והוא ידאג לכל העיר. הוא ראש עיר מצוין ובחור ערכי מאין כמותו ולא צריך כל פעם שמישהו מאיים מיד להתכופף".

לפיד הוסיף "יש פה ראש עיר שמנסה לדאוג לעיר שלו, ויש פה מישהו שבא מבחוץ ומנסה לדאוג רק לאנשים שלו, בגלל זה אני אומר לך שזה לא מלחמה של דתיים מול חילונים אלא מלחמה של מישהו שאומר אני רוצה שתדאגו לאנשים שלי ולא לכל העיר. זה לא יקרה. צריך לדאוג לכל העיר וגם לחסידי גור, אבל לא על חשבון אחרים".

לדבריו - "כשאתה מנהל עיר או כשאתה מנהל תקציב אתה תמיד צריך לדאוג לזה שהחלוקה תהיה שווה והוגנת ולא לפי השאלה מי יכול להפעיל שרירים. גם מאוד לא מקובל ששר בממשלה מפעיל סוג כזה של לחץ בשביל לעזור לקבוצה קטנה ספציפית בתוך עיר, הוא אמור לדאוג לכל העיר".

צילום: מרים אלסטר פלאש 90צילום: צילום: מרים אלסטר פלאש 90
צילום: מרים אלסטר פלאש 90

ליצמן סירב להגיב לדברים. בסביבתו אמרו כי "אזרחי ישראל לא ממש קונים את משחקי הנחמדות של מר לפיד. קריצותיו המביכות לכל סקטור בשפתו ובלשונו מוכיחות את ניסיונותיו להשכיח מהציבור שנתיים כושלות כשר אוצר, תוך זריעת שנאה, חרמות, הסתה, פילוג וגזירות כלפי רוב האוכלוסיות ובמיוחד המגזר החרדי, שלא יישכח את נחת זרועו למשך שנים ארוכות".

בנושא ערד, נמסר מלשכתו של ליצמן: בעיר ערד מתבצעת פעילות אפלייתית אנטי חוקית של ראש העיר נגד ציבורים שלמים המתגוררים בעיר. תושבי ערד שווי זכויות המתגוררים בעיר מזה שנים ושזכו כל השנים לתנאי חיים סבירים, זוכים להתעלמות מוחלטת, לזלזול מחפיר ועד להתעללות של ממש מצד ראש העיר, בשל נקמה פוליטית ושנאה לחרדים.

בניגוד לדברי רה״ע ערד, הוא זה שהציע בפגישה אישית עם השר ליצמן דיל מכוער, במסגרתו הוא יסכים להעניק כיתות לימוד לילדים החרדים, בתמורה לכך יורו ראשי הקהילה על אי הגעת תושבים חרדים יותר לעיר. מדובר במעשה נבזי הגובל באנטישמיות. שר הבריאות נחרד מול הצעה כזאת שאם היתה נאמרת על קהל אחר, כערבים, אתיופים וכדומה, היתה קמה סערה ציבורית גדולה ובצדק. בשל כך פועלת הקהילה החרדית בערד בכל הדרכים החוקיות העומדים לרשותה בכדי לדרוש ולקבל את המגיע לה בזכות ולא בחסד.

יודגש, משאבי העירייה, מבני הציבור של ערד אינם שייכים לראש העיר, אלא לתושבים כולם ללא הבדל. מחובתו החוקית והמוסרית להעניק זכויות שוות לכלל תושבי העיר. שר הבריאות פועל להגן על אלפי משפחות מקופחות שזוכות להתעללות ולהתעלמות מצד ראש העיר על רקע גזעני ואנטישמי.
יאיר לפיד ליצמן גור ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד