כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ארבעת אלפים גויים חיים בעיר התורה • סיור מיוחד • צפו

חבר מועצת עיריית בני-ברק, גדליהו בן שמעון, יצא עם צוות 'בחדרי חרדים' לסיור ב'מעוז הסודנים' בפרדס כץ וחשף 'יהודים משלנו' שחשקו בכסף קל והשכירו דירות לסודנים • "בקצב הזה, יום אחד נמצא את עצמנו גרים במדינה שאינה שלנו" • ולמה ביום כיפור האחרון לא הורגשה אווירת היום הקדוש?

ארבעת אלפים גויים חיים בעיר התורה • סיור מיוחד • צפו
בחדרי חרדי



עד לפני שנים אחדות, הייתה פרדס כץ שכונה ישראלית טיפוסית, שרוב תושביה במצב סוציו-אוקונומי נמוך. משפחות חרדיות צעירות, שראו במקום אי של שפיות נדל"נית בארץ שבה מחירי הדירות מאמירים בטירוף, הפכו אותה בעשור האחרון לבשר מבשרה של עיר התורה.

בתקופה האחרונה מאיימים הסודנים, כמו גם עובדים זרים ממדינות אחרות, שהתיישבו בשכונה, להפוך אותה למעוז של נכרים, המעמיד את תושבי האזור בסכנה רוחנית וגשמית כאחת.

צוות 'בחדרי חרדים', העוקב אחר המאבק עוד כשהיה בחיתוליו, יצא השבוע לסיור בשכונה. התלווינו לחבר מועצת העיר, גדליהו בן שמעון, נציג השכונה בעירייה - ומי שעושה ככל אשר לאל ידו כדי למגר את התופעה המסוכנת.




צעדנו ברחובות בהם מתגוררים הסודנים. ניתן היה להבחין באורח חייהם, אשר משפיע על השכונה כולה - ומביא שם רע.

"התופעה הולכת וגוברת", אומר בן-שמעון. "לפי הערכות, יש ברחבי השכונה יותר מ-4000(!) סודנים ועובדים זרים. העירייה שמה דגש בצורה בלתי מתפשרת לטפל בעניין. ביצענו הריסות של מבנים וסגרנו מספר עסקים שנפתחו על ידם או על ידי אנשים ששייכים להם והעמדנו אכיפה מוגברת".

בן שמעון בטוח, כי מדובר "בתחילתה של מהפכה. יש דוחות פיקוח על כל בניין ודירה כאן בשכונה".

"יותר גרוע מלהביא שמאלני להתנחלות"

• איפה הייתם עד היום?

"התופעה הזאת מכה מדינה. בימים האחרונים העלה רה"מ את הנושא על שולחן הממשלה כבעיה שצריך לפתור באופן מיידי. פרדס כץ היא הנפגעת העיקרית אחרי שכונת התקווה. בהתחלה אתה לא שם לב, אבל כשהתופעה גדלה אתה מבין שאם אתה לא עוצר אותה אתה תחיה בסוף במדינה שאינה שלך.

"התפקיד של כל חבר מועצה בעירייה הוא להביא את מצוקתם של התושבים לשולחן העירייה. אני מתגורר כאן בשכונה ומקבל מדי פניות רבות של תושבים הכואבים כי הילדות והילדים שלהם לא יכולים לצאת מהבית. אם לא נטפל בזה, יהיה כאן אסון".

• מכתבם של הרבנים נגד השכרת הדירות לסודנים בשכונה – עשה את שלו?

"הקול קורא ודאי עשה את שלו".

• מה הביא אתכם לפנות לרבנים?

"נודע לנו שחלק גדול מהאנשים שהשכירו דירות הם אנשים משלנו, שבחרו לעשות כסף קל באמצעות השכרת הדירות לסודנים. הפתרון היחיד היה לעורר קול זעקה של הרבנים שכתבו כי כל אחד שמשכיר את הדירות, לוקח את ההשלכות החמורות על עצמו".

• דיברתם בעירייה על הגשת כתבי אישום. זה מציאותי?

"הנושא עלה לדיון בישיבת המועצה האחרונה שעסקה בנושא. אכן יוגשו כתבי אישום ללא הבדל אם זה חרדי, חילוני, אשכנזי או ספרדי. אין לזה כל קשר".

• אתה רואה קץ לתופעה הזאת?

"הפתרון לא נמצא בעיריית בני ברק. הוא נמצא בממשלת ישראל. אם נותנים להם להיכנס, שידאגו להם למקום שהייה מסודר. כשמביאים אותם לבני ברק, עושים צחוק מהם וגם מאיתנו. זה כמו שתתן למתנחל להיכנס למעוז של שמאלנים. שנתו של כל מי שהציביון היהודי של המדינה חשוב לו, אמורה לנדוד מדי לילה. מדובר בתופעה כואבת וחמורה.

"האבסורד הגדול הוא שבשנה האחרונה בליל יום כיפור, מי שהלך ברח' ז'בוטינסקי, לא הרגיש אווירת יום כיפור. לא בגלל יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות. הרי ברוך השם רוב תושבי המדינה שומרים על היום הקדוש. אלא מה. כל הרחוב היה מלא בסודנים שישבו לשתות ולהשתכר. מי יכול לומר שלום עליי נפשי – ולעמוד מצד?".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}