שש קבוצות יתמודדו במכרז לסלילת הכניסה החדשה לירושלים
אורכו של כביש הגישה החדש יהיה חמישה ק"מ, והוא יחבר את כביש 1 עם השכונות המערביות והדרומיות של ירושלים
- אבי בר-אלי, themarker
- כ"ח חשון התשע"ז
הדמיית כביש 16. הדמיה: נתיבי ישראל
שנה וחצי לאחר שיצא לדרכו שלב המיון המוקדם (PQ) במכרז לסלילת כביש הכניסה החדש לירושלים (כביש 16), פורסמו סוף־סוף מסמכי המכרז. כל שש הקבוצות שניגשו ל–PQ צלחו אותו.
הקבוצות המתמודדות הן אפריקה ישראל ושיכון ובינוי, שניגשו יחד, באישורה התמוה של ועדת הריכוזיות; קבוצת מנרב ו–CCECC הסינית; שפיר ופיצרוטי האיטלקית; אוליצקי ו–PMEC; אשטרום, אורו ו–ORBAS; וקבוצת אלקטרה.
שש הקבוצות יתמודדו במכרז PFI שבמסגרתו יתכנן הזכיין את הכביש וכן יממן, יקים ויתפעל אותו לתקופה של 25 שנה, בתמורה לתשלום מהמדינה. היקף ההשקעה בפרויקט מוערך ב-1.3 מיליארד שקל, וביצועו יימשך כארבע שנים — כך שהכביש לא צפוי להיפתח לפני 2021.
אורכו של כביש הגישה החדש יהיה חמישה ק"מ, והוא יחבר את כביש 1 עם השכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. בפרויקט יהיו שתי מנהרות — שיעברו תחת השכונות יפה נוף והר נוף — וכן שלושה מחלפים, באזור מוצא (כביש 1), באזור נחל רבידה (גבעת שאול) וברחוב בייט בירושלים.
לדברי יו"ר ועדת המכרזים, יריב נחמה, המכהן כסגן בכיר לחשבת הכללית במשרד האוצר, "כביש 16 הוא פרויקט תשתית לאומית שצפוי לשפר את איכות החיים של הציבור. חלק ניכר מהכביש הוא תת־קרקעי, והוא מבטיח נגישות גבוהה לעיר תוך צמצום המטרדים הסביבתיים".קישורים:
''לתת העדפה ברורה לזוגות צעירים בדירות''
המלצות ליצמן: במבה בחוץ, סימון סוכר בפנים
''קידוחים חדשים? קודם תפתחו את מאגרי הגז שמצאתם''
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות