כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

היועץ חביליו עוזב • מי ימלא את מקומו?

נציגי הציבור החרדים בעיריית ירושלים נושמים לרווחה: היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, יוסי חביליו, יפנה את התפקיד, ואת מקומו ימלא עו"ד אמנון מרחבי • פרופיל לדמותו ותגובות למינוי

היועץ החדש. צילום: יח"צ
היועץ החדש. צילום: יח"צ

עיריית ירושלים הודיעה הבוקר (א') על מינויו של עו"ד אמנון מרחב, כמחליפו של יוסי חביליו בתפקיד היועץ המשפטי לעירייה, כאשר החפיפה לתפקיד תסתיים כבר ב-15 לינואר 2011.

כזכור, בתקופת כהונתו היה מעורב חביליו באינספור החלטות כאשר ברובן הוא מעורר עליו את זעם הנציגות החרדית במועצה, ובהמשך אף את זעמם של ראשי העיר האחרונים אורי לופוליאנסקי ומחליפו ניר ברקת.

אפשר לומר שהיועץ המשפטי של העירייה הוא כמעט ראש העיר מתוקף יכולותיו לבלום מהלכים אותם מובילה העירייה, ולחילופין לכפות עליה ביצוע של צעדים שונים.

מרחב, בן 44 הוא תושב מודיעין, בוגר תואר ראשון (LLB) במשפטים מהמכללה למינהל ותואר ראשון (BA) בהצטיינות במדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב כאשר התמחותו העיקרית הינה בנושאים כלכליים ומסחריים, בעברו כיהן כחבר מועצת העיר מודיעין מטעם מפלגת העבודה בה הוא חבר, כמו כן כיהן כיו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית העירונית, וכסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך במודיעין.

מרחב שימש עד כה כבעלים ושותף מנהל בפירמה "מרחב-דוד" אשר התמקדה בתחום המשפט הציבורי, ובעבר אף שימש כתובע עירוני מטעם היועץ המשפטי לממשלה.

בקדנציה הקודמת רץ מרחב לראשות העיר מודיעין אך הפסיד ליריבו חיים ביבס ונותר באופוזיציה העירונית, במאי האחרון פרש מהמועצה העירונית אחרי 12 שנה של חברות בה.

בתחילת השנה מונה על ידי שר התמ"ת בנימין בן אליעזר אשר מרחב נמנה על מקורביו, לכהן כיו"ר הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, מינוי אשר נחקר ועוכב על ידי נציבות שירות המדינה בשל החשד שנעשה בניגוד לנהלים.

במקביל כבר לפני כחודש פנה 'הפורום המשפטי למען א"י' בדרישה לברקת להימנע מלמנות את מרחב כיועץ המשפטי של העירייה, בשל ביקורת שהופנתה כלפיו בעבר על ידי מבקר עיריית מודיעין – אריק משיח, ביקורת אשר מרחב סבל ממנה בעברו וטען כי מדובר בהתנכלות על רקע אישי, למרות זאת, כאמור, התעלם ברקת מהפנייה, והבוקר מינה את מרחב למחליפו של חביליו.

הנציגים החרדים עמם שוחחנו הביעו שביעות רצון מהמינוי, והבהירו כי מבחינתם מדובר בהחלט במועמד ראוי, ויש לקוות שאכן ישנה לחלוטין את היחס לו זכתה הנציגות החרדית מהיועץ הקודם חביליו.

מרחב שוחח אחר המינוי עם כתב 'בחדרי חרדים' ומסר כי בעוד כמה ימים אחרי ש'ילמד' את העיר וצרכיה יוכל להביע את עמדותיו בשלל הנושאים העומדים על הפרק.

ראש העיר ניר ברקת בירך על המינוי ומסר כי "ליועץ המשפטי תפקיד מפתח חשוב בליווי ובמתן ייעוץ לכלל פעולות העירייה ולשמירה על שלטון החוק, אני סמוך ובטוח כי כישוריו וניסיונו של עו"ד מרחב יצעידו את השירותים המשפטיים בעירייה צעדים רבים קדימה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}