כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שופטי ישראל יחויבו לצטט מהמקורות?

השבוע צפויים עשרות רבנים להכריז על תוכנית להטמעת המשפט היהודי במערכת הישראלית • על פי התכנית: שופטים יחויבו להתייחס למשפט העברי לפני שיפסקו דין

חרדים בבית המשפט
חרדים בבית המשפט

לפני שנה עורר שר המשפטים יעקב נאמן סערה, כאשר קרא לחייב את מדינת ישראל במשפט עברי. השבוע צפויים עשרות רבנים להכריז על תוכנית להטמעת המשפט היהודי במערכת המשפט הישראלית.

התוכנית תוצג בכנס השנתי של המרכז העולמי למשפטי התורה שיתקיים בירושלים. התוכנית תבוצע באמצעות כמה שלבים: חקיקה שתקבע כי כל הצעת חוק תחויב בחוות דעת של המשפט העברי, קביעה כי כל שופט בבית המשפט העליון יחויב בהתייחסות למשפט העברי בטרם יפסוק דין, וחיוב כל השופטים בעריכת ימי עיון והכשרה מיוחדת במשפט העברי.

העומד מאחורי התוכנית הוא הגאון רבי רצון ערוסי, חבר מועצת הרבנות הראשית. "צריך לרכז את המאבק סביב קבלת ההחלטה - האם זוהי מדינת היהודים או לא", אמר ד"ר ערוסי ליהודה שלזינגר מ'ישראל היום'. "זה לא שאני אחייב כל אדם שניגש למשפט להיבדק אם הוא אוכל כשר או אם הוא שומר שבת, אבל המדינה כמדינה יהודית צריכה יותר מלקחת בחשבון את המשפט העברי".

בכנס צפויים להשתתף מאות דיינים, משפטנים, אישי ציבור, שרים וח"כים. "הכוונה היא להכשיר את כלל השופטים - עליון מחוזי או כל ערכאה אחרת. כמו שמקיימים השתלמויות בנושאים משפטיים צריך לקיים ימי עיון במשפט עברי לעומק", הוסיף הרב ערוסי.

לדבריו, שעות הלימוד הבודדות שעוברים השופטים בזמן הכשרתם באוניברסיטה אינן מספקות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}