בעקבות הניסוי המוצלח: נסיעת אופנועים בנת"צ תורחב לכל ת"א
המפקח במשרד התחבורה אישר לאופנועים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב, ובכך להקל על עומסי התחבורה
- אלי שלזינגר
- כ"ז חשון התשע"ז
צילום אילוסטרציה, פלאש 90
המפקח הארצי על התעבורה במשרד התחבורה, מאיר חן, אישר היום (א') להרחיב את הפיילוט המתיר נסיעת רכב דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בכל הנת"צים שבתל אביב. זאת, בעקבות ניסוי מוצלח שנערך בחודשים האחרונים.
הניסוי נערך בעקבות החלטת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לבצע פיילוט במסגרתו התאפשר לרכב דו-גלגלי לנסוע במשך כחצי שנה, בשני נת"צים מרכזיים בתל אביב, דרך נמיר ורחוב אבן גבירול.
השר כץ: ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנת"צים בת"א התבררה כנכונה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה תחבורתית. אחרי תקופת מבחן נוספת בכוונתי להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לאזורים נוספים בארץ״.
"ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב התבררה כנכונה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה תחבורתית. אחרי תקופת מבחן נוספת, ואני מקווה שמוצלחת, בכוונתי להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לרכב דו- גלגלי לאזורים נוספים בארץ". הוסיף השר כץ.
במסגרת הפיילוט הוצבו מצלמות מיוחדות בשולי הנת"צים, בתוך האוטובוסים ובצמוד לרמזורים שתיעדו את תנועת האוטובוסים הקיימת בנתיבים ואת מהירות נסיעתם. מהדו"ח עולה כי "בכל מצבי התנועה שנבדקו - ההסדר החדש לא שינה מהותית היווצרות קונפליקטים בין אופנועים ומשתמשי דרך אחרים".
מהניסוי עולה כי כלי הרכב הדו- גלגליים היוו עד 25% ממשתמשי הנת"צים, עם שיעור גבוה יותר בנת"צ אבן גבירול ועליה קלה בשימוש שלהם בנתיבים אלה. החוקרים לא זיהו "קונפליקטים מסוכנים בין אופנועים וקטנועים, אוטובוסים ומוניות, גם בעת עצירת כלי רכב בתחנות."
מחברי הדו"ח קובעים עוד כי "השילוב של נסיעת אופנועים בנת"צ מזוהה עם שיפור קל בתנועת האופנועים, ללא פגיעה בתנועת האוטובוסים וללא הרעה בטיחותית לאופנועים ולמשתמשי דרך אחרים."
הרחבת הפיילוט אושרה בועדת הניסויים של משרד התחבורה. על הפיילוט הופקד צוות חוקרים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר, והוא בוצע בתיאום עם עיריית תל אביב.
הניסוי נערך בעקבות החלטת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לבצע פיילוט במסגרתו התאפשר לרכב דו-גלגלי לנסוע במשך כחצי שנה, בשני נת"צים מרכזיים בתל אביב, דרך נמיר ורחוב אבן גבירול.
השר כץ: ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנת"צים בת"א התבררה כנכונה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה תחבורתית. אחרי תקופת מבחן נוספת בכוונתי להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לאזורים נוספים בארץ״.
"ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב התבררה כנכונה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה תחבורתית. אחרי תקופת מבחן נוספת, ואני מקווה שמוצלחת, בכוונתי להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לרכב דו- גלגלי לאזורים נוספים בארץ". הוסיף השר כץ.
במסגרת הפיילוט הוצבו מצלמות מיוחדות בשולי הנת"צים, בתוך האוטובוסים ובצמוד לרמזורים שתיעדו את תנועת האוטובוסים הקיימת בנתיבים ואת מהירות נסיעתם. מהדו"ח עולה כי "בכל מצבי התנועה שנבדקו - ההסדר החדש לא שינה מהותית היווצרות קונפליקטים בין אופנועים ומשתמשי דרך אחרים".
מהניסוי עולה כי כלי הרכב הדו- גלגליים היוו עד 25% ממשתמשי הנת"צים, עם שיעור גבוה יותר בנת"צ אבן גבירול ועליה קלה בשימוש שלהם בנתיבים אלה. החוקרים לא זיהו "קונפליקטים מסוכנים בין אופנועים וקטנועים, אוטובוסים ומוניות, גם בעת עצירת כלי רכב בתחנות."
מחברי הדו"ח קובעים עוד כי "השילוב של נסיעת אופנועים בנת"צ מזוהה עם שיפור קל בתנועת האופנועים, ללא פגיעה בתנועת האוטובוסים וללא הרעה בטיחותית לאופנועים ולמשתמשי דרך אחרים."
הרחבת הפיילוט אושרה בועדת הניסויים של משרד התחבורה. על הפיילוט הופקד צוות חוקרים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר, והוא בוצע בתיאום עם עיריית תל אביב.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות