כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החסידויות נגד ה-mp: "זה ביהרג ואל יעבור"

הרה"צ הגר"י הגר מויז'ניץ מיקד את דרשתו בסעודה שלישית בנגני ה-mp, בהם יש מכשיר רדיו: "זה פיקוח נפש של ממש" • האדמו"ר מסלונים בחר לדבר דווקא על הפלאפונים

רדיו זה דבר שהוא טרף כפשוטו ממש. הגר"י הגר
רדיו זה דבר שהוא טרף כפשוטו ממש. הגר"י הגר

שבוע חדש, מאבקים ישנים: במהלך אמירת 'תורה' בשעת סעודה שלישית בשבת האחרונה, דיבר הרה"צ הגר"י הגר מויז'ניץ, בפני קהל חסידיו. את הדרשה בחר הרב למקד בסכנת נגני האם פי 3, בהם נמצא גם מכשיר רדיו.

"וודאי, ודבר פשוט הוא, שכל המכשירים למיניהם אסורים בתכלית האיסור והוא בגדר של פיקוח נפש ממש, ודינו יהרג ואל יעבור. אמנם לצערנו אם פי 3 שנכנס בציבור, נראה כדבר מותר, ושמעתי שיש מכשירים שיש בהם רדיו, ורדיו זה דבר שהוא טרף כפשוטו ממש.

"כל אב הורה או מחנך חייב לוודא שבנו או תלמידו אין להם שייכות לדבר זה, ויכול להיות שצריכים לדבר עם הרבנים לעשות שכל חנות שמוכרת אם פי3 שיוציא מתוכו את הרדיו, כי גם זה בגדר פקוח נפש ממש", אמר לחסידיו.

דרשה זו נאמרת לאחר מאבק ממושך אותו מנהלים הרבנים כנגד מכשירי הנגנים שהפכו לנפוצים במיוחד בקרב בחורי הישיבות.

לפני כמספר שבועות פרסמו היומונים החרדיים 'קול קורא', עליו חתמו כל גדולי ישראל כנגד אותם מכשירים, "המביאים לקלקול רב".

גם בחסידות סלונים דיבר האדמו"ר כנגד אותם מכשירים. בסוף דרשתו של האדמו"ר, שעסקה בענייני דיומא, עורר האדמו"ר את חסידיו, ומיקד את שיחתו בהתפתחויות הטכנולוגיות המתקדמות של ימינו.

האדמו"ר הסביר, כי המכשירים שחודרים לכל תחום בחיינו, הם הנסיון של הדור הזה, ויש להוציא מהבית את המכשירים שלא קיבלו את חותמת הכשרות של בתי הדין העוסקים בכך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}