כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המשטרה: נחקור רבנים שאסרו "להעסיק ערבים"

המשטרה שיגרה זימון לחקירה לשלושה רבנים • הסיבה: חשד ש"הסיתו" וכתבו שלא להעסיק ערבים • הרבנים: לא נתייצב! • מקורביהם: "האם היו מזמנים קאדי?"

הרבנים דודקביץ, שמידט ולבנון
הרבנים דודקביץ, שמידט ולבנון



חוקרי היחידה של מטרת מחוז ירושלים שלחו לפני מספר ימים זימונים לחקירה לשלושה רבנים, לאחר שעלה חשד כי השלושה הסיתו זמן קצר לאחר הפיגוע בישיבת מרכז הרב בירושלים וכתבו על גבי מודעות שלא להעסיק ערבים.

הרבנים החשודים שקיבלו את הזימונים הם הרב אליקים לבנון, הרב דוד דודקביץ והרב יהושע שמידט.

לטענת מקורבי הרבנים, על הזימונים לחקירה לא הופיע כלל הנושא בעקבותיו נקראו לחקירה, אלא שלאחר בירור קצר התשובות במשטרה העלו את התשובה.

הרבנים עצמם הודיעו כי לא יתייצבו לחקירה כזו או אחרת וכי דלתותיהם פתוחות בפני כל חוקר כשהם מביעים תקווה שאותו חוקר יידע מהו הנוהל הנדרש לחקירת רבנים.

"נראה כי מדובר בחקירת הפחדה פוליטית", כתבו הרבנים במכתב אל פיקוד אגף החקירות במשטרת ישראל. "נדהמנו לקבל את הזימון עליו חתום רב סמל ובו אנו מוזמנים ל'חקירה' מבלי לפרט את העניין בו מדובר". באותו מכתב הצהירו כי הם לא מתכוונים להגיע לחקירה עצמה.

התגובות הנזעמות על זימונם של הרבנים לחקירה לא איחרו לבוא.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון הגיב בחריפות ואמר: "זימון רבנים לחקירות עוקבות במשטרה, יום אחרי יום, הוא צעד חמור בסגנון משטרים אפלים שכבר חשבנו ששכחנו מהם. מדובר בניסיון שקוף של הפחדה נגד רבני ההתיישבות, ובעקבותיהם נגד ההתיישבות כולה. שום חברה מתוקנת לא הייתה מסכימה למעשים כאלו מצד רשויות שלטוניות".

גם ראש המועצה האיזורית שומרון, גרשון מסיקה שלח מכתב דחוף לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ. במכתב כתב מסיקה: "נדהמתי לשמוע על הזימון לחקירה, הלא ראוי והמאיים... מדובר בצעד לא ראוי – הן מהותית והן מצד הצורה הלא מכובדת.

האם שוטר זוטר היה מרשה לעצמו, בזמנו החופשי, לזמן כך לחקירה שופט מחוזי, ארכיבישוף או קאדי בכיר? אני מצפה מכבודו שיורה על בדיקת התנהלות חמורה זו".

"לא ייתכן שרבנים יחטאו לתפקידם ההלכתי ההיסטורי"

ח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי הודיע, כי בכוונתו להגיש הצעת חוק 'חסינות לרבנים', בדומה לחסינות לה זכאים חברי הכנסת.

בן ארי החליט על הגשת ההצעה, בעקבות הדרישה לפתוח בחקירה נגד הרבנים שחתמו על 'מכתב הרבנים', הקורא שלא להשכיר או למכור בתים וקרקעות לערבים או לזרים.

על פי הצעת החוק, תוענק לרבנים חסינות מפני העמדה לדין, בכל מה שקשור לתפקידם כפוסקי הלכה ומנהיגי ציבור.

"חוקי מדינת ישראל מעניקים חסינות לגורמים שליליים כמו הח"כים הערביים. מן הראוי להעניק חסינות לרבנים הראשיים, רבני ערים, ורבני שכונות אשר הציבור צמא לדבריהם ומחכה למוצא פיהם", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "לא ייתכן שרבנים יחטאו לתפקידם ההלכתי ההיסטורי, ובשל חוקים המגבילים את חופש הביטוי, ימנעו מלפרסם פסקי הלכה, או יעוותו את ההלכה מקדמא דנא, מפני אימת הפרקליטות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}