כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ניקסון הוקלט: "ליהודים אישיות מעצבנת"

"אם ישלחו יהודים לתאי גזים בברית המועצות, זו לא בעיה אמריקנית. לא נפוצץ את העולם בשביל זה" • ה'ניו יורק טיימס' חושף קלטות נדירות של נשיא ארה"ב לשעבר ניקסון

הנרי קיסינג'ר. צילום: פלאש 90
הנרי קיסינג'ר. צילום: פלאש 90

העיתון 'ניו יורק טיימס' חושף הבוקר (א) דברים שאמר הנרי קיסינג'ר, יהודי, מגדולי המדינאים של ארה"ב, ומי שכיהן כמזכיר המדינה האמריקני, לנשיא ארה"ב ריצ'ארד ניקסון, בעת שהיה יועצו לבטחון לאומי.

"הגירה של יהודים מברית המועצות אינה מטרה של מדיניות החוץ האמריקנית. אם ישלחו יהודים לתאי גזים בברית המועצות, זו לא בעיה אמריקנית. זה אולי עניין הומניטרי".

ניקסון השיב, "אני יודע. לא נפוצץ את העולם בשביל זה".

ההקלטות תיעדו את ניקסון עצמו וזכורות בעיקר בשל פרשיית ווטרגייט שנקשרה בהם והביאה להפלתו. איבתו של ניקסון ליהודים הייתה ידועה כבר, אך ההקלטות מגלות כי הייתה אצלו הפרדה בין יהודים אמריקנים, אותם תיעב, לישראלים - אותם העריץ.

כך למשל: "הבנתי שלכל האנשים יש תכונות מסוימות. האירים, למשל, לא מסוגלים לשתות... כמעט כל אירי שאני מכיר הופך למרושע כשהוא שותה. והאיטלקים? טוב, הראש שלהם לא מוברג כל-כך טוב על הראש. הם אנשים נפלאים, אבל...", ואז הוא עובר ליהודים: "הם פשוט מאוד אגרסיביים, עם אישיות מעצבנת".

בהזדמנות אחרת, אמר ניקסון ליועציו היהודיים, בהם קיסינג'ר: "הבעיה שלכם זה חוסר ביטחון. רוב היהודים הם חסרי ביטחון עצמי, לכן הם צריכים להוכיח דברים כל הזמן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}