כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

קריאות להדחת המח"ט שדיבר נגד ה'הסדר'

איך יכול מח"ט להוריד את המוטיבציה של החיילים שלו ולהגיד להם דברים כאלה? הוא הרמטכ"ל של צה"ל? • תגובות סוערות נגד דברי מח"ט הצנחנים על ישיבות ה'הסדר' בדרישה להדיחו

מתגייסים דתיים ל'הסדר'
מתגייסים דתיים ל'הסדר'

בעקבות דברים שפרסם העיתון 'מעריב', בהם צוטט מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף משנה אהרון חליוה, נגד חיילי ישיבות ההסדר, קמה סערה בציבור הדתי לאומי ובמערכת הפוליטית.

חברי כנסת ורבנים קראו בסוף השבוע להדיח את המח"ט. "אם הדברים המיוחסים לו יצאו מפיו, הוא אינו ראוי לשרת בתפקיד פיקודי", הגיב יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ.

ח"כ זבולון אורלב, הגיב אף הוא בחריפות להתבטאויות המח"ט: "דברי השנאה של חליוה מחייבים את שר הביטחון והרמטכ"ל להדיח אותו מתפקידו כמח"ט הצנחנים ומכל תפקיד פיקודי אחר. מפקד המוליך חיילים לקרב צריך להיות מפקד שכל חייליו יסתערו אחריו נוכח פני האויב וייתנו בו אמון מלא. מפקד ששונא את חייליו - אי אפשר לצפות מהם להסתער אחריו בקרב".

ח"כ אורי אורבך אמר גם הוא כי "כל מי שמכיר את החלופות מבין שמדינת ישראל, צה"ל והציונות הדתית מרוויחים ממסלול ההסדר ומישיבות ההסדר".

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת הר עציון ומראשי ישיבות ההסדר, אמר: "הדברים חמורים ביותר. איך יכול מח"ט להוריד את המוטיבציה של החיילים שלו ולהגיד להם דברים כאלה? עד כמה שידיעתי מגעת, היו רבים מאוד שרצו להתנדב לצנחנים בגיוס האחרון ואחרי שהם שמעו על היחס של המח"ט הם לא התנדבו לשם והלכו לחטיבות אחרות. איזה מין דבר זה? אני אומר לו - מי שמך? אתה הרמטכ"ל של צה"ל?".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}