כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מכתב הרבנים • תלונה במשטרה - ובדיקה משפטית

היבטים פליליים במכתב הרבנים? היועץ המשפטי לממשלה יבדוק "קיומם של היבטים פליליים ומשמעתיים" • רבנים: "אין בסמכותו לפגוע במוסד ההלכתי"

היבט פלילי? היועץ המשפטי, יהודה ויינשטיין
היבט פלילי? היועץ המשפטי, יהודה ויינשטיין

היבטים פליליים במכתב הרבנים? היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין יבדוק את "קיומם של היבטים פליליים ומשמעתיים העולים לכאורה מן האמירות המיוחסות לרבנים".

את הבדיקה יבצעו במשרד לאחר פנייתו של ח"כ אילן גילאון ממרצ.

עוד בנושא:
סערת 'מכתב הרבנים' • רבנים מושכים חתימותיהם
מכתב ללא כתובת • טורו של נחשוני
"למעלה מ-200 רבנים כבר חתמו על המכתב"
הגראי"ל לפני שש שנים: "איסור חמור למכור דירות לגויים" • חשיפה
"רב גזען, תתפטר" • מכתב 40 הרבנים מחולל סערה
בלעדי • "מי שמשכיר דירה לערבים חייב בנידוי" • המכתב המלא
הצמרת הפוליטית נגד רבני הערים • ויש סנקציות
המאבק מחריף • 40 רבנים: לא להשכיר בתים לערבים וזרים

לאור הדברים אמרה עו"ד נועה מישור, העוזרת ליועץ המשפטי: "היועץ המשפטי לממשלה סבור כי על פני הדברים, האמירות המיוחסות לרבנים מעוררות בעייתיות רבה במספר היבטים. על פניו, לפחות בכל הנוגע לנושאי תפקיד ציבורי - האמירות אינן עולות בקנה אחד עם התנהלות ציבורית ראויה".

בתגובה לדבריו של משרד היועץ ולכוונתו לבדוק את דברי הרבנים במישורים פליליים, אומר יו"ר תנועת 'ארץ ישראל שלנו', הרב שלום דב וולפא, כי אין בסמכותו של היועץ לפגוע במוסד ההלכתי.

"הרבנים כתבו את דבר ההלכה, שאין בה מילה אחת של גזענות. אדרבה, כל מי שקורא את מכתב הרבנים רואה ומבין שרבני ישראל דואגים לדו קיום אמיתי ושלום, ולהמשך החיים המשותפים בישראל, בלא שאוכלוסיה אחת תפגע בחברתה. מכתב הרבנים הגיע לאור הבעיות הקשות של התבוללות ונזקים ביטחוניים, שנוצרו כאשר שכונות שלמות נכבשו על ידי ערבים וגרמו נזקים לציבור היהודי".

עוד הוסיף הרב וולפא: "עם כל הכבוד ליועץ המשפטי, אין בסמכותו לפגוע במוסד ההלכתי. תפקידם של הרבנים לומר את דבר ההלכה לשואלים. הרבנים ישמחו ללכת לכלא בשמחה ובששון, רק בגלל שביטאו את דבר התורה הקדושה. גם ברוסיה הובלו רבנים לכלא לאחר שלא הסכימו לכרוע ברך בפני השלטון הקומוניסטי.

"אני קורא לכל רב קהילה בארץ ובעולם לצרף את חתימתו למכתב הרבנים, ואני מקווה שבתוך שבוע כאלפיים רבנים כבר יחתמו על המכתב שנועד להציל את ישראל, ולשמור על מרקם היחסים העדין בין האוכלוסיות השונות".

בתוך כך, חברת הכנסת לשעבר, נדיה חילו, הגישה הבוקר (ו) תלונה במשטרה נגד הרבנים שחתמו על המכתב. "ביקשתי לחקור את כל אותם רבנים על הסתה, על פגיעה בזכות שלי כאדם, גם כתושבת ערבייה של ישראל וגם כאשת ציבור. על המשטרה לא להמתין להמלצות היועץ המשפטי ולפתוח מיד בחקירה פלילית באשמת הסתה", את הדברים אמרה בראיון לאתר 'וואלה'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}