כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"הכבאים לא הסכימו לשלב מאות חרדים בכבאות"

"אלי ישי לא אשם בכלום. רק האוצר" • "מערך הכבאות זו הפקרות אחת גדולה, כל הכסף הולך לשכר עתק" • אסי לוי, יו"ר איגוד הכבאים ביו"ש, פותח פה אצל שלום ירושלמי ומספר הכל

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

אסי לוי הוא סגן ראש המועצה בקרני שומרון, ומכהן כיו"ר איגוד הכבאים ביו"ש וכיו"ר סניף הליכוד בקרני שומרון. בסוף השבוע, בראיון לשלום ירושלמי מהעיתון 'מעריב', הוא החליט לפתוח את הפה ולדבר על הכל, מבלי לחשוב על ההשלכות העלולות להיות לחשיפות הקשות אותן שחרר:

על הניסיון לשלב מאות מתנדבים חרדים במערך הכיבוי (שר-שלום ג'רבי, ממנהלת השירות האזרחי-לאומי, היה זה שהציע, הוועד דחה את הרעיון על הסף):

"הוא צודק. אני בעצמי ניסיתי לגייס בחורי ישיבה בימים שבהם דנו בחוק טל. הוועד לא הסכים. אם תכניס מתנדבים לא יצטרכו עובדים. אם תכניס מטוסים, לא צריך מכוניות כיבוי וכבאים. זה פשוט. לא סתם צריך ועדת חקירה ממלכתית. למה לא היו חומרי כיבוי? הרי היה צריך לעשות כיבוי. זו תיבת פנדורה. אתה חושב שלא רציתי לעשות רפורמה, שאין ישיבות על רפורמה? מי ייתן להם לזוז?".

על מכוניות הכיבוי שהגיעו מכל הארץ כדי לכבות את השריפה:

"כולן עתיקות. ענתיקות. אף אחת לא יכולה להיכנס פנימה. תשים שם 5,000 כבאים, שום דבר. זה כמו לכבות שרפה עם כוסות מים. כל מערך הכבאות זו הפקרות אחת גדולה. כולם מדברים, אף אחד לא יודע איך זה עובד באמת".

על שמעון רומח, נציב כבאות והצלה ראשי:

"בפועל הוא לא יכול להגיד לכבאי בשטח להזיז צינור חצי מטר שמאלה או ימינה. ראיתי כבאים שהוא ניסה לדבר איתם. הם הוציאו לו אצבע משולשת. עוד מעט היו משפריצים עליו מים. רומח הוא לא המעסיק שלהם. הכבאים לא עובדים אצלו, הם עובדים אצלי. אני עשיתי לו טובה ששלחתי לו מכוניות כיבוי... מי זה רומח? עוד מעט הוא הולך הביתה. תוך חודש".

צילום: יצחק לב אריצילום: צילום: יצחק לב ארי
צילום: יצחק לב ארי

על ההאשמות כלפי אלי ישי:

"תאמין לי, אלי ישי לא אשם בכלום. מי שזלזל בנו עד עכשיו זה רק שר האוצר והאוצר. הפקידים שם. הם עשו את זה בכוונה. רק הרשויות המקומיות עזרו לנו. הן מחזיקות את הכבאים. האוצר מענה אותנו, משפיל אותנו... האשם הכי גדול הוא שר האוצר. לא אלי ישי, לא ביבי ולא טיבי. יש עכשיו הסכם קיבוצי, נכון? השר שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני חתמו עליו. הם הוסיפו 2,000 שקל לעובדים בלי לשאול את המעסיקים. אני צריך להוסיף עכשיו כסף לכבאים, מאיפה אביא? אם תקום ועדת חקירה ממלכתית יגיעו רק לשטייניץ. הוא יאכל אותה. יבואו אליי ויגידו 'למה אין כבאים? למה אין כבאיות'? אגיד להם 'יש תקנים שהאוצר מתקצב'. מה הם רוצים? שאביא כסף מהבית?".

על אלי לוי, לשעבר יו"ר איגוד כבאים באר-שבע, שהעז 'לפתוח את הפה':

"הוא יצא באומץ נגד התופעות האלה. הוא אמר שלא ייתכן שיש לכל כבאי מכונית צמודה. מאז הוא לא יכול להיכנס לתחנה. בסוף הוא התפטר. תשמע, כבאי עובד 24 שעות, אם יש או אין שרפה. אחרי כן הוא נמצא 48 שעות בבית. אלו המשמרות. החל מהשעה העשירית הוא מקבל תוספת של 40 אחוז בשכר. ביום כיפור הוא מקבל 600 אחוז תוספת שכר. רופא לא מרוויח ככה. כל הכסף שלנו הולך על השכר. שום דבר אחר. כולם מעלימים עין".

על הכבאים הזרים:

"באו כבאים פלסטינים, בולגרים, יוונים. בלגן שלם. לא היה להם כסף לאוכל. הלכנו לקנות להם על חשבוננו. הכל הצגה, כאילו שהרכבים שלנו לא עובדים ושלהם עובדים. בסוף רק המטוסים עשו את העבודה".

על התמודדותו של ראש הממשלה עם האסון:

"כמו גדול, כמו מנהיג אמיתי. הבעיה היא שלא יכולנו כל כך להתקרב אליו. מכניסים אותנו לתדריך איתו, מורידים לנו את החגורה לפני כן. בושה וחרפה. אנחנו באים להציל את השטח והם עושים לנו טובה שנותנים לנו לעבוד עם ראש הממשלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}