כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שבת בחיפה: הפגנת חרדים מול התיאטרון העירוני

התיאטרון בשכונת הדר בחיפה, שהיה סגור 30 שנה, נפתח - ומאות חרדים הפגינו במחאה על חילול השבת • חבר המועצה אריה בליטנטל לראש העיר: שזה לא יקרה שוב

עיריית חיפה
עיריית חיפה צילום: באדיבות המצלם



מאות מפגינים חרדים התקבצו בליל שבת בשכונה החרדית הדר בחיפה, אל מול תיאטרון הממוקם בלב השכונה.

התיאטרון העירוני של חיפה ממוקם למעלה מ-30 שנה בלב השכונה החרדית - הדר. הסכם בין הנציגים החרדים לבין עיריית חיפה הביא בשעתו לסגירת התיאטרון בשבתות.

מספר תושב השכונה: "בשעה 22:00 בליל שבת, הלכנו לכיוון בית הכנסת, וראינו תנועה ערה סביב המקום. היו שם מכוניות ואנשים שהגיעו בלבוש לא צנוע. מיד הבנו כי מישהו החליט, על דעת עצמו, להפעיל את התיאטרון בשבת.

"תוך דקות ספורות התארגנה קבוצה של מאות איש מבתי המדרש הסמוכים, ביניהם חב"ד, ויזניץ', בעלזא וגור - וכולם הגיעו למקום כדי למחות על חילול השבת בלב השכונה".

"הגענו סמוך למקום, והתחלנו בשירה ובריקודים", מספר חבר מועצת עיריית חיפה, אריה בליטנטל. "כשהם יצאו מהתיאטרון, הסברנו להם בצורה יפה שהם לא צריכים להגיע לכאן, כי מדובר בשכונה חרדית השומרת שבת".

האירוע בתיאטרון הסתיים סמוך לשעת חצות - והמפגינים התפנו מהמקום.

מיד עם צאת השבת התקשר חבר המועצה אריה בליטנטל אל ראש העיר, יונה יהב, ודרש לטפל בעניין בצורה מיידית וביקש שהדבר לא ישנה בשבתות הבאות. "אני מקווה שכך יהיה ושהמצב ימשיך להיות כפי שהיה ב-30 שנה האחרונות", סיכם בליטנטל.

את תגובת עיריית חיפה, לא הצלחנו לקבל עד לשעת פרסום הידיעה.

בהכנת הידיעה סייע 'קול הציבור'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}