כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מח"ט הצנחנים: אני לא סובל את ה'הסדר'

מח"ט הצנחנים, אהרון חליוה, על חיילי ההסדר: "אני שונא, לא סובל את המסלול הזה" • הקצין הודה כי לא קידם את בני הישיבות בנימוק: "זה לא משתלם לי"

חיילים דתיים. צילום: ארכיון
חיילים דתיים. צילום: ארכיון צילום: דובר צה"ל

מה הם באמת חושבים? מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף משנה אהרון חליוה, יוצא בהתבטאות חריפה ביותר כנגד מסלול ההסדר של צה"ל.

"אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי", אמר בפני קורס מ"כים לפני שלושה שבועות, כפי שמדווח 'מעריב'. הקצין הודה כי לא קידם את בני הישיבות בנימוק: "זה לא משתלם לי".

את הדברים אמר המח"ט לפני כשבועיים מול פלוגת מסלול בגדוד 890. בשיחה נכחו כחמישים חיילים ממחלקת בני ישיבות ההסדר. גם במעמד שיחה זו נשאל המח"ט באשר ליחס של החטיבה כלפי בני הישיבות וקידומם בצנחנים, ואף אמרו לו מפורשות: "יש שמועות כי החטיבה מפלה לרעה בני"שים".

מפקד החטיבה השיב בתקיפות: "למה שמועות? זה נכון. ומה זה החטיבה? אני זה החטיבה. מבחינתי כל המסלולים האלה - הסדר, מח"ל, נח"ל - כל אלה אני לא רוצה אותם בחטיבה. זה מסלולים שלא כלכליים לי. איך אני יכול להוציא אתכם לפיקוד כשאני יודע שאתם לא תעשו מספיק תפקידים? זה שטויות שלמילואים צריכים קצינים, יש לי מספיק קצינים. אני רוצה בחטיבה שלי מפקדים, וזה לא שווה לי כלכלית להוציא אתכם לפיקוד".

אחד הקצינים שנכח במקום הגיב: "זה מבייש ולא במקום. לישיבות ההסדר יש מסורת ארוכת שנים, ואל לאף אחד לגרוע מתרומתן לביטחון המדינה".

קצין נוסף: "ישיבות הסדר פועלות על בסיס חוקי וערכי. ניסיון להטיל דופי בלוחם כזה או אחר לא יצלח. דברים מהסוג הזה שלא נאמרים באופן הנכון עלולים להביא לפילוג".

ומה אומרים בהסדר?

"חיילי ההסדר מוסרים את נפשם בסדיר או במילואים למען ביטחון ישראל, וחלקם אף שילמו על כך בחייהם. אנו מאמינים כי הרמטכ"ל לא יבליג על אמירות בוטות אלו, ויקרא אותו לסדר באופן מיידי".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל'מעריב': "המדובר בדעתו הפרטית של הקצין, ואין היא משקפת את עמדת צה"ל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}