ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

החזנים מתל אביב כבשו את פראג • גלריה

בבית הכנסת הספרדי בפראג התקיים במוצ"ש האחרון קונצרט משובח של בוגרי ותלמידי "מכון תל אביב לחזנות", בניצוחו של נפתלי הרשטיק, ובליוויו של מאסטרו ריימונד גולדשטיין • תיעוד

החזנים מתל אביב כבשו את פראג • גלריה

מכון תל אביב לחזנות מסכם השתתפות מוצלחת בועידת חזני אירופה ה-11, שהתקיימה השנה בפראג.

בוועידה השתתפו כ-35 חזנים מרחבי העולם, ונושאה המרכזי היה "הנוסח - הכתר של הליטורגיקה היהודית". הועידה נהגתה ביוזמת מר הירש קשדן ומר אלכס קליין מאנגליה, המהווים את הרוח החיה של ארגון חזני אירופה.

מנהל המכון, החזן נפתלי הרשטיק העביר הרצאות וסדנאות על אספקטים שונים של הנוסח, בין היתר בנושאים "הנוסח - תפקיד מפתח בתפילה", "קינות - מדוע כה חדגוני?", "סליחות - לפני ואחרי גלנץ" וכן העביר סדנאות מאסטרקלאס לחזנים המשתתפים בנושא הנוסח. המורה הבכיר, המעבד והמלווה המוסיקלי מר ריימונד גולדשטיין העביר סדנאות והרצאות בנושאים "חזנות הולנדית - מסורות אשכנזיות ופורטוגזיות" "יצירה חזנית במאה ה-21", בהם השתתפו חזנים תלמידי ובוגרי המכון בהדגמות של היצירות השונות. בנוסף העבירו החזנים ראובן פינסקי ודניאל כל טוב, בוגרי המכון, סימפוזיון בנושא "החזן במאה 21 - נכון ולא נכון".

בליל שבת התקיימה תפילה חגיגית בבית הכנסת העתיק של המהר"ל אלטנוי, כאשר לפני התפילה עוברים החזן אברהם ברנהולץ והחזן דניאל כל טוב בליווי מקהלת מכון תל אביב לחזנות. בשבת בבוקר התקיימה התפילה ב"בית הכנסת הספרדי" המפואר כאשר לפני התפילה בתפילת שחרית עבר לא אחר מאשר החזן נפתלי הרשטיק שהפליא בנוסחאות. לתפילות הנאמרות לאחר קריאת התורה ניגש החזן ראובן פינסקי והחזן נתנאל אילוביצקי, תלמיד המכון, הפליא בקולו בתפילת מוסף.

במוצאי שבת התקיים קונצרט גאלה מיוחד במינו בבית הכנסת הספרדי, כאשר את אולם בית הכנסת והגלריה גודשים מעל ל-250 איש, ביניהם נכבדי העיר פראג ונציגי מדינת ישראל בצ'כיה. בקונצרט השמיעה מקהלת מכון תל אביב לחזנות את מיטב הרפרטואר עם הסולנים: שלום סלומון (מזמור שיר), אברהם ברנהולץ (שמעה ותשמח), יצחק זעלמאן (אשא עיני), בנימין פרנקל (רם ונישא), נתנאל אילוביצקי (קרוץ מחומר), ראובן פינסקי (ממקומך-אדלר, ושמרו-בירנבאום) דניאל כל טוב (טל -שלזינגר וביום השבת - הרשטיק) כמו כן הופיעו החזן נוגראדי מבודפשט ביצירתו של בינדר "שומר ישראל" והחזן יוני רוז מפרנקפורט עם "ובנוחה יאמר" של יוסלה. עזרא דוד אוקנסר מאיסטנבול הפליא בנגינת פסנתר של 2 מיצירותיו המקוריות לנושאים "כל נדרי" ו"חנוכה". כמו כן הופיעה הצ'לנית דומניקה וייס-הוסקובה ביצירתו של שמואל אלמן "הפטרה" וכן ליוותה בעיבוד מיוחד של ריימונד גולדשטיין את היצירות טל ואשא עיני. הערב נחתם בשירת התפילה לשלום המדינה בלחנו של סול זים, עם החזנים ראובן פינסקי ודניאל כל טוב, לקול תשואות הקהל.

ביום ראשון חודשו הסדנאות ובסיום היום ננעלה הועידה. המשתתפים נהנו מאירוח של הקהילה היהודית בפראג בניצוחו של הרב מיכאל דושינסקי והגב' אליצה ווסלה, בסיוע עובדים נוספים בקהילה אשר טרחו להנעים את שהותם של המשתתפים ודאגו לכל צרכם ומחסורם.























































חזנות פראג קונצרט מכון תל אביב נפתלי הרשטיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}