כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"למעלה מ-200 רבנים כבר חתמו על המכתב"

יוזמי המכתב נגד השכרת דירות לנכרים: "כעת פונים לרבנים. בהמשך נפנה גם לאישי ציבור" • ארגוני שמאל מציעים הצעות כספיות למקורבי רבנים שימשכו חתימתם • בלעדי

הפגנה בעד 'מכתב הרבנים'
הפגנה בעד 'מכתב הרבנים'



סערת מכתב הרבנים נגד השכרת ומכירת דירות לנכרים נמשכת: יוזמי עצומת הרבנים ממשיכים להחתים רבנים, בעוד הגינויים נגד המכתב מצד גופים ואישי ציבור הולכים ומחריפים.

בהודעת גינוי שפרסם 'יד ושם' נכתב: "גילוי הדעת החתום על ידי הרבנים בדבר איסור מכירה והשכרת דירות לגויים מהווה פגיעה חמורה בערכי היסוד של חיינו כיהודים וכבני אדם במדינה דמוקרטית".

לטענת ראשי 'יד ושם', אין זו הדרך להתמודד עם הבעיה: "ניסיון העבר מלמד אותנו עד כמה חשובים ומאידך עד כמה שבריריים הם הערכים הבסיסיים של קיום הדדי וכבוד לאחר. אנו יודעים שהעם היהודי, שידע סבל ורדיפות וחווה נידוי ושלילת זכויות יסוד, ביטא את עמדתו בנושאים אלו גם בקולות אחרים מאלו הנשמעים היום בגילוי הדעת".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ארגוני שמאל מנסים לשכנע את אנשי ביתם של רבנים שחתמו על המכתב, שיפעלו למשוך את חתמתם. לפי המידע, אותם פעילים מציעים למקורבים הצעות שונות, בין היתר גם הצעות כספיות גדולות.

ארגוני השמאל מנסים לפעול גם בדרך משפטית. בימים האחרונים הם פנו אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ואל שר המשפטים, יעקב נאמן, בבקשה דחופה להדיח את הרבנים החתומים על המכתב מתפקידם.

פנייתם של הארגונים לא קיבלה התייחסות עד כה.

למרות המתקפה של ארגוני השמאל ואישי ציבור שונים, ביניהם הנשיא וראש הממשלה, מארגני העצומה אינם נרתעים וממשיכים להחתים רבנים. אחד מהם, הסובב בבתי הרבנים, אומר: "כעת יש לנו כבר למעלה מ-200 חתימות של רבנים, מכל הזרמים והחוגים. רבים מהם חרדים".

עוד הוא מגלה: "בנתיים אנחנו פונים לרבנים. בהמשך נפנה גם לאנשים אחרים בניהם גם אישי ציבור".



הפגנה בעד ונגד 'מכתב הרבנים' מול בית הכנסת הגדול בירושלים • צילום: חיים שוורץ




















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}