כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'ההורים החוטפים': מעצרם הוארך ב-15 יום

הורי הצעירה החרדית מלונדון, המואשמים בחטיפתה, נשארים במעצר • מעצר העסקנית המתווכת הוארך ב-4 ימים • עורכי הדין מספרים ל'בחדרי חרדים' על היום הדרמטי • בפנים: כל ההתפתחויות

דיון בהארכת מעצר. צילום אילוסטרציה
דיון בהארכת מעצר. צילום אילוסטרציה



סיפור חטיפת הנערה, ממשיך להסעיר את המערכת המשפטית. היום, כך נראה, חלה תפנית בעמדת בית המשפט.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה ב-15 יום את הדיון אודות ההורים מלונדון, החשודים בניסיון חטיפת בתם בת ה-22 מבני ברק לרומניה. במהלך ימים אלה ימשיכו ההורים לשהות במעצר, ובסיומם תתקבלנה החלטות הנוגעות להמשך מעצרם.

פרקליטם של ההורים ביקש במהלך הדיון מבית המשפט את פיצול של ייצוג הבעל והאישה, ולאפשר לכל אחד מהם להתנהל בייצוג נפרד, ללא כל קשר אחד לשני. במקביל, ביקש עורך דינם כי שירות המבחן יבדוק את האופציה של מעצר באזיקים אלקטרוניים, ושחרורם של ההורים בערבות של מיליון שקל.

בית המשפט נענה לבקשת העורך דין, ודחה את הדיון ב-15 ימים. עד אז תתקבל ההחלטה בבקשות אלו. כזכור, הפרקליטות ביקשה מעצר עד תום ההליכים, ובאם תתקבל בקשתו של העורך דין, הרי שההורים ישוחררו מתא המעצר בעוד 15 יום.

עורך דינם, אבי לביא, אמר לאחר הדיון ל'בחדרי חרדים': "כפי שאני טוען זמן רב, מדובר בעניין רגיש ואנושי, לכן ביקשנו אפשרות לחלופת מעצר באזיק אלקטרוני ובערבות גבוהה ולשמחתנו בית המשפט מבין את הרגישות במקרה מעין זה ולכן נענה לבקשתנו".

"עושים כל מאמץ להביא לשחרורה של 'המתווכת'"

במקביל הוארך בארבעה ימים מעצרה של המתווכת החרדית, החשודה כי תיווכה בין ההורים לפסיכיאטר.

המתווכת חרדית, תושבת ירושלים, נעצרה השבוע בחשד כי תיווכה בין ההורים לבין הפסיכיאטר שסימם את הבת שעות ספורות לפני הטיסה. בנוסף, הפרקליטות טוענת כי הצעירה הייתה במעקב של המתווכת במהלך הימים שלפני ניסיון החטיפה, וגם בשדה התעופה.

בבית המשפט טען עורך דינה, יאיר נהוראי, שמסכת הראיות אינה יכולה להביא להרשעתה של המתווכת, מכיוון שישנם אנשים מהותיים בפרשה שעדיין לא נחקרו ומעשיהם שלובים עם החשדות של המתווכת. נהוראי הוסיף, כי אם אותם אנשים יימצאו אשמים, המתווכת תצא זכאית. אי לכך, אין ראיות בשלב זה.

בנוסף טען, כי התסקיר של קצינת המבחן היה ערוך בצורה לא נכונה. בית המשפט קיבל את העמדה. והורה לשירות המבחן לערוך תסקיר פעם נוספת עד ליום ב'.

ל'בחדרי חרדים' מסר נהוראי בתגובה: "אנו עושים כל מאמץ להביא לשחרורה של 'המתווכת'. ומקווים כי ביום שני היא תשוחרר".

בעוד הדיונים ממשיכים והמסקנות מתגבשות, המשטרה עדיין מנהלת מצוד אחד שני חשודים נוספים בפרשה - מנהל מחלקה באחד מבתי החולים הידועים בירושלים, ואחיה הגדול של הצעירה שנחטפה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}