כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"רוצים ש"ס מחוסלת. המאבק נגד ש"ס"

"אי-אפשר לומר שבגלל אי ההערכות של הכבאים בשטח נגרמה הטרגדיה של הסוהרים. אין קשר בין הדברים" • יו"ר ש"ס בקו האש? ניסים זאב מתייצב בהגנה

"רוצים ש"ס מחוסלת. המאבק נגד ש"ס"

ח"כ ניסים זאב נראה כמי שלוקח ללב אישית את העלאתו של יו"ר סיעתו, אלי ישי, על מוקד השריפה בכרמל. ראינו אותו בפעולה, רץ מכלי תקשורת אחד למשנהו, ומגן בלהט על ישי. לא כולם בסיעת ש"ס התנהלו כך.

• חברך לסיעה עובר לינץ' פוליטי. תרצה לצאת להגנתו?

"לצערי הרב, גל ההסתה נמשך למרות שדו"ח מבקר המדינה קובע שהאחריות היא משנת 1999, ומטיל את האחריות על ברק כראש ממשלה, אחר-כך על אולמרט ועל שרון בהיותם ראשי ממשלה. כלומר, ראשית האחריות היא על ראשי הממשלה.

"לגבי שרי פנים, שלא נשכח שהיו רוני בראון, מאיר שטרית וגם פורז משינוי. אלא שזה נוח מאוד להעביר את כל גל ההסתה אל ש"ס ואל העומד בראשה. אני לא מתפלא על כך, אלא רוצה להתייחס לגופו של עניין: צריך לעשות הפרדה מוחלטת בין הטרגדיה הנוראית של 42 איש שנספו, לבין מערך הכיבוי שעוד לא הגיע לשלבים ההולמים מדינה מודרנית כמדינת ישראל. המשטרה, בעצם, הובילה את האוטובוס של הכבאים למקום שלא היו צריכים להגיע אליו".

• מי נתן את ההוראה הזו? זו שאלה שלא נשאלה. הרי לא אלי ישי הורה לסוהרים להיכנס אל שטח האש.

"היתה פה טעות אנוש".

• שאלו מי עשה את זה?

"ניידת המשטרה נסעה לפני האוטובוס, וסימנה לו 'אתם אחרי'. הם הגיעו לכלא דמון, היו כבר בסיום העבודה, ובכל זאת רצו לעלות לאוניברסיטת חיפה, וכנראה עלו בדרך ששם הייתה מלכודת אש, שאף אחד לא צפה ולא יכול היה לחזות אותה. לכן, אי-אפשר לומר שבגלל אי ההערכות של הכבאים בשטח - זה מה שהביא את הטרגדיה. אין קשר בין הדברים".


• גם אתה חושב שהתקשורת תוקפת את אלי ישי בגלל שהוא חרדי, בגלל שהוא ספרדי, אולי גם בגלל שהוא ימני?

"אני לא רוצה לומר 'ספרדי' או 'ימני', לא רוצה לקחת את זה לפאן העדתי. אבל ברור שהרבה היו רוצים לראות את ש"ס מחוסלת. המאבק הוא נגד ש"ס. מדובר במאבק מתמשך, בכל חוק, בכל הצעה, בכל נושא שש"ס מעלה, אנחנו רואים את הצעקה הגדולה והמרה שמקימים. חוק הסטודנטים – חוק האברכים, ראינו איך יצאו אלפים לרחובה של עיר, על מה באו להפגין?! הרי הנושא היה קיים שנים רבות, לא היה צורך לצאת להפגין כאילו שינינו את הסטוס-קוו".

• יצא לך לדבר עם אלי ישי בימים האחרונים על כך? אתה יכול לספר לנו על מצב הרוח שלו? על העמידה שלו? על האיתנות שלו?

"הוא מאוד נחרץ, יודע שעשה הרבה מעבר לכל השרים האחרים בהיותם שרי פנים, הרבה מעבר לראשי ממשלות שעשו או שלא עשו. לכן, מצפונו נקי, וגם אנחנו כמובן מרגישים מאוד בנוח. שוחחתי איתו אישית, גם היום וגם אתמול".

• חיזקת אותו? עודדת אותו?

"אני לא חושב שהוא צריך חיזוק. הוא מאמין שאין קשר, כפי שאמרתי, בין הטרגדיה לבין מערך הכבאות, ובכל מה שקשור במערך הכבאות, הוא רק השביח והעלה את הנושא לרמה הרבה יותר גבוהה".

• מה שבטוח, שהוא הרוויח מהסיפור תקשורת אוהדת, חרדית לפחות.

"כן, אבל חבל שזה בעקבות הטרגדיה הנוראית. אני חושב שלאלי מגיעה תקשורת אוהדת במשך כל השנה, על כל העשייה שהוא עושה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}