כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

יו"ר הכנסת לשעבר, דב שילנסקי ז"ל

חבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד, דב שילנסקי, נפטר הבוקר בתל אביב מדום לב, בגיל 86 • הלוויתו מחר ב-10:45 בקריית שאול • נתניהו: "סיפור חייו הוא סיפור עמנו"

 יו"ר הכנסת לשעבר, דב שילנסקי ז"ל

הבוקר (ה') נפטר אחד מחברי הכנסת המיתולוגיים של הליכוד, יו"ר הכנסת לשעבר, דב שילנסקי ז"ל. הוא יובא למנוחות מחר (ו'), בשעה 10:45, בחלקת 'הורים שכולים' בבית העלמין בקרית שאול.

שילנסקי כיהן כיהן כח"כ מטעם הליכוד מהכנסת התשיעית ועד לכנסת ה-13. בכנסת ה-12 וה-13 אף כיהן כיו"ר הכנסת. בממשלות בגין ושמיר כיהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה.

בן 86 בפטירתו.

שילנסקי נפטר בבית החולים איכילוב בתל-אביב מדום לב. הותיר אחריו שני ילדים. שילנסקי שכל את בנו בפעילות מבצעית בלבנון בשנת 1974.

בתקופת השואה היה שילנסקי חבר במחתרת גטו שאוולי שבליטא וכן היה מפקד האצ"ל ברומניה ובגרמניה. ב-1948 עלה ארצה בספינה 'אלטלנה'. במלחמת העצמאות שירת כקצין קרבי ולאחר מכן שירת במילואים.

בחמישה באוקטובר 1952 נעצר שילנסקי בבניין הקריה בתל-אביב כשבתיקו מטען חבלה. הוא הואשם כי היה חבר במחתרת שהתכוונה לפעול נגד הסכם השילומים ונידון ל-21 חודשי מאסר. בתקופת מאסרו כתב את הספר 'בכלא עברי – מיומנו של אסיר פוליטי'.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע צער עמוק על לכתו של שילנסקי: "עם ישראל איבד את אחד האנשים המסורים, המעולים והזכים במנהיגיו. שילנסקי היה ממייסדי התנועה הלאומית ששרד את תופת השואה והקדיש את חייו להבטחת קוממיות עם ישראל בארצו. בכל תפקידיו, ובראשם תפקיד יו"ר הכנסת, הוא נתן ביטוי לטוהר נפשו ולמחויבותו המוחלטת לעם היהודי, לזכרון השואה, לציונות, לארץ ישראל ולערכי המוסר של האדם. העם כולו מרכין ראשו בהבעת כבוד והערכה עמוקה על פועלו ואישיותו. סיפור חייו הוא סיפור עמנו".

מסיעת הליכוד מסרו ל"בחדרי חרדים" כי "סיעת הליכוד מרכינה ראשה על מותו של דב שילנסקי, איש אוהב ישראל, שערכיו השתקפו היטב במהלך כהונתו הן כח"כ והן כיו"ר הכנסת. מדינת ישראל איבדה היום את אחד מטוביה, אדם שידע לשלב את ערכי תנועת הליכוד עם דרך ארץ, אידיאולוג, וג'נטלמן כאחד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}