ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

5 הטיפים של המיליארדר להצלחה בקריירה

דרכים חדשות, חשיבה מקורית, התמדה והקפדה על הדברים הקטנים - ג'ק מא, מייסד קבוצת המסחר עליבאבא, מסביר איך הצליח בחיים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



ג'ק מא, מייסד קבוצת המסחר עליבאבא, הוא אחד האנשים העשירים בעולם והונו מוערך בלמעלה מ-27 מיליארד דולר.

"מה היית מייעץ לאדם כמוני בראשית שנות ה-20 לחייו", שאל אותו צעיר, שפגש אותו בכנס עסקים יוקרתי (אולי של המודיע? לא בטוח), "שמעוניין לעשות את הצעדים הראשונים שלו בדרך להצלחה עסקית?" מא חייך, ולאחר מכן ענה בשאלה: "אתה יודע שבראשית דרכי לא הצלחתי אפילו להשיג עבודה כעוזר מנהל סניף בחברת מזון מהיר? אבל לאט לאט, בנחישות ובהתמדה, בניתי לעצמי את הכללים הבאים, ואני מוכן לחלוק אותם איתך".

להלן כמה טיפים להצלחה בעסקים מאצל האיש העשיר בעולם:
1. חפשו אחר דרכים ח ד ש ו ת להגיע אל היעד המבוקש

הזדמנויות נמצאות בכל מקום, וגם אם נדמה לכם שאחרים מצליחים לקפוץ על ההזדמנויות שאתם מעוניינים בהן, חפשו אחר דרכים חדשות להשיג אותן.

"בנעוריי החלטתי ללמוד אנגלית, אך לא היה לי כסף לממן שיעורים פרטיים. לפיכך, נסעתי מספר פעמים בשבוע על אופניי לבית המלון שסמוך לביתי, והצעתי לאורחים סיורים מודרכים בחינם בתמורה לכך שישוחחו איתי. בזכות היוזמה הזו הצלחתי כעבור מספר שנים להתקבל ללימודים במכון להוראה, וקיבלתי תואר ראשון באנגלית.

"אם אתם נתקלים בבעיה בחיפוש עבודה במילים ומורגלים לכך שאיש אינו משיב לאי-מיילים שאתם שולחים למשל, נסו למצוא דרכים חלופיות להעביר את קורות החיים שלכם. הגיעו עצמאית אל המשרדים והביאו עמכם עותק קשיח של קורות החיים שתוכלו להשאיר, חפשו אחר אנשי קשר שיוכלו לסייע לכם וכדומה. היו אסרטיביים".

2. התבלטו בזכות השוני שלכם

לילדים ובני נוער חשוב מאוד להפוך לחלק מקבוצה גדולה, כי הם חוששים להיות שונים ולהפוך למושא ללעג. אבל כמבוגרים, הגיע הזמן לנצל את נקודות השוני כדי להתבלט על פני אחרים ולגרום לכך שיזכרו אתכם!

כל נקודת תורפה יכולה להפוך לדבר חיובי אם רק תבחרו לקבל אותה ולהעריך את תרומתה לחייכם, והעובדה, שאנשים זוכרים אתכם ואת המפגש עמכם יכולה לסייע לכם בעתיד כשתצטרכו את עזרתכם.

3. אל תחששו לפקפק בעובדות

אינכם צריכים לחשוב כמו כולם. אם האנשים שסביבכם מסכימים לגבי דבר מסוים, בין שמדובר בפרויקט חדש בעבודה ובין שמדובר במעבר לדירה אחרת, אין המשמעות שאתם צריכים לקבל את דבריהם ללא עוררין. עצרו לחשוב מדי יום האם האמירות הכוללניות אכן נכונות עבור כולם, והאם הן מתאימות לכם? האם יש הזדמנויות שאתם עלולים לפספס בשל ההליכה אחרי העדר.

4. תנו כבוד למשימות פשוטות

צעירים שאפתנים סבורים שהעולם שייך להם ונוטים לזלזל במשימות שנראות להם פשוטות או בתפקידים שנראים להם זוטרים. השנים הללו בחייכם הן הזמן במהלכו אתם יכולים להתפתח כמה שיותר, והדרך לעשות זאת בצורה בטוחה ויציבה היא לבנות אבני יסוד שמורכבות מאותן המשימות היומיומיות. היענו בחיוב לכל מטלה גדולה כקטנה במקום העבודה שלכם, והיו מוכנים ללמוד ולספוג מהן את הידע המרבי. השאפתנות שלכם תעזור לכם להתקדם הלאה, ותותיר רושם על הממונים עליכם שידעו שאתם מוכנים למטלות גדולות יותר שיציבו לכם בבוא היום.

5. הכינו תוכנית חירום למקרה של נפילות

אנחנו יודעים שמותר לטעות, אבל ההיערכות התיאורטית לכישלון לא תמיד עוזרת לנו להימנע מלחוש המומים כשדברים לא הולכים כפי שתכננו.

לכן עבדו תמיד בשיטת "אם... אז", כך שתפעלו מידית בדרך הנכונה ותוכלו להמשיך הלאה ללא תקלות. למשל: "אם אני לא אקבל את התפקיד הבא, אתמודד על תפקיד במחלקה השניה", או "אם לא אשמע תשובה לגבי המשרה הזו עד יום חמישי, אשלח את קורות החיים שלי ל-4 מקומות עבודה נוספים".

בהצלחה לכל מחפשי העבודה, והמטפסים במדרגות השאפתנות. עוד תצליחו, ובגדול. העיקר זה להתמיד.
עליבאבא התמדה כישרון חריצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד