כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"הפכת את האסון למופע יח"צ" • לבני תוקפת את ביבי

ליו"ר האופוזיציה קשה לראות את ביבי הפופולארי בימי שריפה • לבני קוראת לראש-הממשלה ליטול אחריות ולהתפטר, אבל 'שוכחת', משום מה, את אנשי 'קדימה'

"להיות רה"מ זה למנוע שריפות". נתניהו
"להיות רה"מ זה למנוע שריפות". נתניהו



יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נאלצה להביט בעיניים כלות אחר הצלחתו המנהיגותית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתפקד לא רע בימי השריפה. כעת מגיע תור המתקפה.

דקות אחדות לאחר שהסתיימה הקראתו של דו"ח מבקר המדינה, שמטיל את האשמה על כולם, היא אומרת את מה שאיש מהפוליטיקאים (שאינם חרדים) לא העז לומר בקול: רבותי, למה ישי? למה לא כל הממשלה? תתפטרו!

"הפכת ניהול אסון למופע יחסי ציבור והצגה", תוקפת לבני, ובמידה מסוימת עושה צדק עם שר הפנים, אלי ישי.

"במדינה מתוקנת, כפי שישראל צריכה להיות, דו"ח המבקר היה מספיק כדי שהאחראים ישלמו מחיר. קוראים לזה התפטרות, והאחריות מתחילה מהראש. זה רק חלק מתהליך תיקון דרמטי שכל המערכת צריכה לעבור. וכבר עכשיו אנחנו יודעים שזה לא יקרה. המבקר כותב כי הוא מקווה שהפעם לא נחזה שוב בתופעת 'הכלבים נובחים והשיירה עוברת'. למרבה הצער זה מה שהשיירה, הממשלה, מתכננת. הקולות כבר נשמעים - ראש מערך ההסברה כבר הודיע שלא יהיו מסקנות אישיות בעקבות הדוח. 'ציד מכשפות' הוא קורא לזה. בינתיים מי שעלה על המוקד הם רק הטובים".

"שוו בנפשיכם מדינה שבה יודע כל שר וראש ממשלה שמחדל גדול לא כל טעות הוא משלם בכסאו ומשאיר את המפתחות לאדם ראוי ממנו. ישראל יכולה להיות כזאת אבל צריך לדרוש ולעמוד על כך.
למרבה הציניות והצער, אני יודעת שלא נופתע - לא תהיה התפטרות או פיטורין ולכן תידרש ועדת חקירה. כשמערכת קורסת, כששרים לא מגיעים להסכמה - כאן נכנס ראש הממשלה. זה תפקיד ראש הממשלה. להיות ראש ממשלה זה לא רק לכבות שריפות - זה קודם כל למנוע אותן".

"את האחריות הזו אי אפשר לחלק. את האחריות הזו אי אפשר להעביר. מהאחריות הזו אי אפשר לברוח. ומה שמטריד יותר זה שגם עכשיו ראש הממשלה לא מבין שמשהו לא בסדר. שמעתי אותו מחמיא לעצמו במהלך האירוע: 'הדרגים המקצועיים לא צפו שריפה כזאת', 'קורה בכל מקום בעולם', 'בכלל שלושה ימים זה כלום לעומת מדינות אחרות'".

לבני לעגה לדבריו של נתניהו על כך ש"זאת לא בושה לבקש מטוסים ממדינות שונות". בוודאי שבזמן אסון עדיף לבקש עזרה וטוב שישראל פנתה, וטוב שבאו, אבל הבושה היא שהגענו למצב הזה. יותר חשוב מכך - מה נעשה לקראת הפעם הבאה".

ורק דבר אחד שכחה הגברת לבני: האחריות, על פי דו"ח מבקר המדינה, מוטלת גם לפתחו של ראש הממשלה שקדם לנתניהו בתפקיד, איש מפלגתה, אהוד אולמרט. גם אל פתחם של שרי פנים שהיו מתוך 'קדימה', רוני בר-און ומאיר שטרית. משום ההגינות, הייתה צריכה לקרוא גם להתפטרותם מחברות בכנסת. כל עוד לא עשתה זאת, דבריה נגועים באינטרסים אישיים.

החוצפה למתוח ביקורת?

וכדי להשלים את התמונה, מגיב הערב גם הליכוד, באופן רשמי.

מתנועת הליכוד נמסר כי "ציפי לבני, שהצביעה בממשלה בשנת 2002 בעד ביטול מערך הכיבוי המוטס, שוברת שיאים של ציניות וצביעות. במקום שתכיר תודה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתגבר על המחדל שלה ושל חבריה על ידי הזרמת מטוסי כיבוי לכרמל ממדינות העולם, יש ללבני החוצפה למתוח ביקורת. בעת הזאת מן הראוי שלבני תרכין את ראשה בבושה גדולה".

ובעברית פשוטה יותר: מי שהורה על ביטול מערך הכיבוי המוטס הוא ראש מפלגת 'קדימה' באותם ימים, אריאל שרון. נכון להיום מצבו אינו מאפשר לו לעמוד בפני וועדת חקירה כזו או אחרת או, לחילופין, ליטול אחריות ולהתפטר מתפקיד כלשהו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}