י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

השר גלנט ל'בחדרי': "חרדים - בואו לכסיף"

למרות התנגדותם של חברי הכנסת החרדים, שר השיכון יואב גלנט קורא למגזר החרדי להתאכלס בעתיד בעיר כסיף שבדרום: "אנחנו רוצים שכסיף תהיה עיר מודרנית וחדשה עם מרכזים רוחניים ובתי כנסת"

השר גלנט ל'בחדרי': "חרדים - בואו לכסיף"
מרים אלסטר, פלאש 90



למרות התנגדותם של חברי הכנסת החרדים, שר השיכון יואב גלנט קורא למגזר החרדי להתאכלס בעתיד בעיר כסיף שבדרום. בדברים שנשא בכנס הכלכלי של עיתון 'המודיע' אמר גלנט: "אנחנו נמשיך לפתח את כסיף גם אם החרדים לא יבואו להתגורר בה. אני קורא לכם להיות פתוחים ולבוא לכסיף".

גלנט התייחס לשילוב מגורי חרדים בערים מעורבות ולהתנגדות ראשי הערים: "אני פועל מתוך הבנה פשוטה שהזכות למגורים ודיור היא זכות לכל אדם ולא משנה לי מאיזה תפיסת עולם. עד היום הפתרון היה פתרון נקודתי. אני נפגש בנושא עם כלל ראשי הערים החרדיות. נקים שכונות חרדיות נוספות ובלבד שהדבר לא ישנה את אופי האוכלוסייה".

לדבריו, "אפעל לגרום לכך שלרשויות המקומיות יהיה כדאי לקבל לתוכם את האוכלוסיות השונות ובתוכם את המגזר החרדי. אני כמובן לא אוסר על אף אחד לגור בשום מקום ובכל עיר שהוא רוצה. אבל אנחנו גם מנסים לתת פתרונות ייחודיים למגזר החרדי. המסר שאני רוצה להעביר מטעמי ומטעם ממשלת ישראל הוא שאנחנו צריכים ללמוד לחיות ביחד ולגור ביחד".

לאחר נאומו אמר גלנט ל"בחדרי חרדים" כי "אנחנו רוצים שכסיף תהיה עיר מודרנית וחדשה עם מרכזים רוחניים ובתי כנסת, עם תנאים שמתאימים ותחבורה שתביא את התושבים למקומות התעסוקה".

לדבריו, "אם החרדים לא יבואו לכסיף יש מספיק שירצו לבוא לשם".

על כך שבציבור החרדי ישנה תחושה ש'זורקים אותם לבדואים', השיב גלנט: "אני אומר לכם את הדברים בצורה פשוטה. נבנה את כסיף ויגורו בה אנשים יהודים".

גלנט התייחס גם לנושא התנגדות ראשי הערים החילונים לכניסת חרדים ואמר כי "הגיע הזמן שהאוכלוסייה החרדית תגור יחד עם האוכלוסייה החילונית. אני לא אדם של כוח. נפעל לשכנע אותם בדרכי נועם".
יואב גלנט מצוקת הדיור החרדית הכנס הכלכלי של המודיע כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}