כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"רב גזען, תתפטר" • מכתב 40 הרבנים מחולל סערה

הח"כ הערבי טאלב א-סנע התבטא: "הרבנים הם חלאות וגזענים" - והוצא מהמליאה • בביהכנ"ס הגדול בירושלים נערכה הפגנה • וגם: הרב חיים פינטו מושך אחתימתו

חוזר בו מחתימתו. הגר"ח פינטו
חוזר בו מחתימתו. הגר"ח פינטו



סערת מכתב הרבנים נגד השכרת דירות לערבים ממשיך לעורר סערה.

הערב (ד) התקיימה הפגנה בבית הכנסת הגדול בירושלים. בהפגנה נטלו חלק כ-200 מפגינים אשר הביעו את מחאתם על המכתב עליו חתמו למעלה מ-40 רבנים.

במהלך ההפגנה הניפו המפגינים שלטים עליהם התנוססו הסיסמאות: "רב גזען תפטר, גם אתה היית גר", "יהודים וערבים מתעקשים להיות שכנים", ו"באנו חושך לגרש".

מארגני ההפגנה הביאו את מחאתם במהלך ההפגנה ואמרו כי "כל אזרח במדינה חייב לגנות את מכתב הרבנים האוסרים את השכרת הדירות לערבים וכי כל רב שחתם את שמו על המכתב מחויב להתפטר מיידית, ועל הממשלה לדאוג לכך".

בהפגנה השתתף יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג.

נשיא המדינה שמעון פרס פרסם הבוקר (ד) הודעת גינוי חריפה נגד מכתב הרבנים ואמר: "הודעת הרבנים בדבר איסור למכור דירות לערבים יוצרת משבר מוסרי יסודי במדינת ישראל, הנוגע למהותה ולתוכנה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית.

"לא רואה סתירה בין דמוקרטיה ליהדות. כל אדם נברא בצלם אלוהים – זה אחד מעיקרי היהדות והבסיס לדמוקרטיה. במדינת ישראל גרים אזרחים יהודים ואזרחים שאינם יהודים ולכולנו אותן זכויות – גם הזכות להיות שונה –בן דת אחרת. זכות זו קבועה במגילת העצמאות ובחקיקת הכנסת אשר קבעה את אופייה, התנהלותה ועדיפויותיה של מדינת ישראל", אמר הנשיא.

גם במליאת הכנסת סערו הרוחות: במהלך נאומו של שר הפנים, אלי ישי התבטא ח"כ טאלב א-סנע נגד הרבנים בלשון חריפה ומזעזעת ואמר כי הם "חלאות וגזעניים". בעקבות הדברים תקף אותו
אלי ישי חזרה. א סנע הוצא מהמליאה.

הרב פינטו משך את חתימתו

בתוך כך, יותר מיממה לאחר פרסום המכתב אחד מהרבנים החשובים שחתם בכתב ידו על המכתב, רבה הראשי הספרדי של אשדוד, הרב חיים פינטו, החליט למשוך את חתימתו בטענה כי לא עיין בדברים בצורה ברורה וכעת לאחר עיון מעמיק הוא מעדיף שלא להגיב בנושא.

לשון הודעת מזכירו של הרב, שנמסרה לעיתונאי אלי ג'אן מ'ידיעות דרום': "לידי הרב הראשי הספרדי, הרב חיים פינטו, הגיע מכתב על ידי מזכירו בקריית מלאכי. הרב שראה את חתימתם של הרבנים החתומים, הצטרף.

"אך לאחר שהתבונן בנוסח המכתב, משך את חתימתו. אילו היה קורא בעיון לא היה חותם מלכתחילה מטעמים הכמוסים עימו.

"הרב פינטו לא בעד ולא נגד הנושא הנ"ל", לשון ההודעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}