כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

ברק מצטרף לדרישה לחקור רכישת הצוללות

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר צייץ בטוויטר: "צוללות הן חיוניות, אמון הציבור חיוני אף יותר. יש הרבה סימני שאלה. לכן, כמו שאומר בוגי, חובה לחקור. גם בגרמניה, גם אחורנית"

ברק. צילום: פלאש90
ברק. צילום: פלאש90

פרשת הצוללות: שר הביטחון לשעבר אהוד ברק מצטרף לחגיגה התקשורתית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ודורש לחקור את רכישת הצוללות מגרמניה, זאת לאחר הדיווחים כי יש קשר לכאורה בין פרקליט ראש הממשלה – דוד שמרון - לאיש העסקים המייצג את חברת הצוללות.

"צוללות הן חיוניות, אמון הציבור חיוני אף יותר. יש הרבה סימני שאלה. לכן, כמו שאומר בוגי, חובה לחקור. גם בגרמניה, גם אחורנית", צייץ ברק בטוויטר.

דבריו של ברק מגיעים לאחר ששר הביטחון לשעבר בוגי יעלון כתב אף הוא כי הפרסומים מדאיגים וכי יש צורך בבדיקה מקיפה.

"התנגדתי נחרצות להגדלת צי הצוללות של חיל הים בשלוש צוללות נוספות. באותה עת, מטעמים מבצעיים, ארגוניים וכלכליים, לא היה לצה"ל צורך בכך, ואף לא בשנים הקרובות - ועמדתי התבססה גם על סמך עבודת מטה מקצועית, מעמיקה ומקיפה שבוצעה בצה"ל ובמשרד הביטחון. איני יודע מה נעשה ומה נחתם לאחר עזיבתי את משרד הביטחון, אך פרסומיו של רביב דרוקר בנושא מטרידים מאוד, ומחייבים בדיקה מקיפה של הגורמים הרלוונטיים. תיאור השתלשלות הדברים המתוארת בהודעת המל"ל, הוא חסר ואינו משקף את המציאות כהווייתה", כתב יעלון בדף הפייסבוק.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "כל האנשים הסובבים את ראש הממשלה, ודוד שמרון בתוכם, יודעים היטב שראש הממשלה אוסר בתכלית האיסור לפנות אליו בנוגע לענייניהם העסקיים".

עוד נמסר: "השיקול היחיד שעמד לנגד עיניו של ראש הממשלה הוא חיזוק עוצמתה של ישראל בכלי שייט אסטרטגיים, הנחוצים להבטיח את עתידנו. כל ניסיון לרמוז ששיקולים אחרים השתרבבו להחלטה לרכוש צוללות לחיל הים הוא שקרי ומשולל כל אחיזה במציאות".

מהמועצה לביטחון לאומי נמסר בתגובה לפרסומים כי "רכש הצוללות נעשה בתיאום מלא עם משרד הביטחון בהליך תקין לחלוטין. לנוכח הטענות הנמשכות בכלי התקשורת, המל"ל מבקש להבהיר כי מערכת הביטחון הייתה מעורבת בכל שלבי רכש הצוללות, ותהליך הרכש שהתנהל היה תקין לחלוטין".
אהוד ברק צוללות רכש ראש הממשלה שמרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}