כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

השחיטה היהודית לא תירשם לשלילה

בתום קמפיין מסיבי נגד החוק האירופי, מכריז הגר"פ גולדשמידט: "ניצחון לכל הקהילות היהודיות ברחבי אירופה" • ויש גם תמונות מהקמפיין

היסטוריה. בכינוס בבריסל
היסטוריה. בכינוס בבריסל



האיחוד האירופי דחה אתמול (יום ג') את התיקון לחוק השחיטה אשר היה גורם לכל מוצרי השחיטה היהודית הכשרה ברחבי אירופה להיות מתויגים באופן שלילי.

תיקון חוק 205, אשר על פיו כל בשר שמקורו מבהמה אשר לא קיבלה זריקת הרדמה לפני ההמתה יתויג באופן שלילי, נדחה ולא נכלל בטקסט של תיוג מזון שאושר ע"י הנציבות האירופית ומועצת השרים בכינוסם בבריסל היום.

"זהו ניצחון לכל הקהילות היהודיות ברחבי אירופה, אשר בא כתוצאה מהמאמצים המרובים של 'ועידת רבני אירופה' יחד עם עמיתנו בקונגרס היהודי האירופי, שחיטה UK והקונסיסטואר הצרפתי", אמר מנהל קשרי חוץ של 'ועידת רבני אירופה', פיליפ כרמל. עם זאת, מזהיר כרמל שהמלחמה על זכות השחיטה רחוקה מלהיות מאחורינו.

"הצעת החוק יכולה עוד לחזור לפרלמנט האירופי לדיון חוזר, מה שמחייב אותנו לעמוד על המשמר. האפשרות שמדינות בודדות החברות באיחוד תבקשנה חקיקה בעניין תיוג הבשר עדיין קיימת", אמר כרמל.

יו"ר הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה, רב ואב"ד מוסקבה, הרה"ג רבי פנחס גולדשמידט שיבח את כרמל על ההישג; "ההצלחה האחרונה נזקפת לזכותו של קמפיין ענק מצד 'ועידת רבני אירופה' ורבניה מכל 27 המדינות החברות באיחוד, אשר הביעו את חששות קהילותיהם לממשלות באמצעות שליחנו הנאמן, מר כרמל שהביא לשיתוף הפעולה עם הארגונים היהודיים.

"הקמפיין המתואם אשר ליכד את כל הקהילות ובייחוד את כל רבני הועידה רק מוכיח את ההישגים האדירים המושגים כאשר יהודים עובדים יחד בצוותא", אמר הגר"פ גולדשמידט.



ועידת רבני אירופה בכינוסה בבית האיחוד האירופי בבריסל




רק באחדות. בכינוס נציגי ועידת רבני אירופה עם בכירי האיחוד האירופי ונציגי דתות בבריסל




נציג הנציבות האירופית נושא דברים בבית הכנסת הגדול בבריסל


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}