כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חתן התנ"ך: חייל צה"ל; סגניו - בחורי ישיבה

בחידון התנ"ך למבוגרים בבנייני האומה בירושלים זכה טוראי רפאל מיוחס, איש חיל התקשוב מנתניה • סגנו: יונה רוזנברג, בן 33, בחור ישיבה משעלבים

ראש הממשלה ושר החינוך עם הזוכה. צילום: פלאש 90
ראש הממשלה ושר החינוך עם הזוכה. צילום: פלאש 90

בחידון התנ"ך למבוגרים שהתקיים (ג') בבנייני האומה בירושלים זכה טוראי רפאל מיוחס (24), איש חיל התקשוב, מנתניה. אב לשניים.

בתואר הסגן זכה יונה רוזנברג (33) בחור ישיבה משעלבים, ובמקום השלישי - גרשון אברהם (33) מהנדס מחשבים מחיפה, בוגר היישוב החדש וחברון.

לאחר 30 שנה חודש השנה חידון התנ"ך למבוגרים והתקיים בירושלים, לאחר שבשנת 1981 הוחלט על הפסקתו. לתחרות ניגשו 2081 מתחרים מכל רחבי הארץ - מהם נבחרו 140 לשלב המחוזי. מתוך המתחרים עלו לשלב הגמר 14 מתחרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח בדבריו את הכנס, בהתייחסות לאסון השריפה בכרמל ושיבח את גבורתם של השוטרים והכבאים, "אתם כיביתם את האש, כשרוח התנ"ך ורוח העם פעמה בכם".

"באתם להציל ולצערנו חלק מהמצילים נספו, בהם נער בן 16 אלעד ריבן. אלעד ריבן, נער מופלא, תלמיד מצטיין שלמד מתמטיקה ולמד תנ"ך. אלעד היה צופה אש, הוא רצה להיות טייס. אנחנו נקים בזמן הקרוב טייסת כיבוי היא תיקרא 'טייסת אלעד'".

נתניהו התייחס בחריפות להצטרפותם של חמישים רבני ערים לפסק ההלכה של רב העיר צפת, שמואל אליהו, ואמר כי מדינת ישראל דוחה על הסף את הקריאה שלא למכור דירות לנוכרים. אסור שדברים כאלה יאמרו בשום מדינה דמוקרטית, לא על יהודים ולא על ערבים. במיוחד אסור להשמיע דברים כאלה במדינה יהודית ודמוקרטית, המכבדת את המוסר של מורשת ישראל ושל התנ"ך.

נתניהו הדגיש כי אנו בישראל היינו מתקוממים לו במדינה זרה היו נשמעות קריאות שלא למכור דירות ליהודים.

בדבריו הזכיר את הפסוקים "ואהבת לרעך כמוך", "ואהבתם את הגר, כי גרים הייתם בארץ מצרים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}