כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

100 ראשי ערים חתמו: תומכים באלי ישי

ראש עיריית בית שמש ומ"מ יו"ר השלטון המקומי, משה אבוטבול, החתים כ-100 ראשי ערים על עצומה בעד שר הפנים: "מוקירים לו טובה על פעילותו והשתדלותו בנושא הכבאות"

גייס תמיכה. משה אבוטבול
גייס תמיכה. משה אבוטבול



בעוד כלי התקשורת מתחרים ביניהם על מרואיינים נלהבים להכפיש את שמו של שר הפנים, אלי ישי, ודורשים את התפטרותו, הוא זוכה לתמיכה גוברת והולכת: את העידוד החם ביותר קיבל מהגר"ע יוסף, כאשר במהלך בתפילה בביתו של הרב אתמול, כובד ישי בעליה לתורה, והגר"ע מברכו: "יכחשו אויבך לך ואתה על במותימו תדרוך".

תמיכה אחרת מגיעה בדמות יוזמה של ראש עיריית בית שמש ומ"מ יו"ר השלטון המקומי, משה אבוטבול, שהחתים כ-100 ראשי ערים על עצומה בעד שר הפנים. בראש רשימת החותמים: יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט, וקודמו בתפקיד היו"ר עדי אלדר, ראש עיריית כרמיאל.

אבוטבול נמצא, מתוקף תפקידו כמ"מ יו"ר השלטון המקומי, בקשרי עשייה עם עשרות ראשי רשויות מקומיות, ובין היתר גם בתחומים אלו של אגודי הערים לכיבוי אש ומאבקם המתמשך של רשויות כיבוי האש.

במהלך הוועידה השנתית של השלטון המקומי לראשי הרשויות המקומיות, שנערכה במרכז הבינתחומי בהרצליה, הצליח אבוטבול להחתים כ-100 ראשי רשויות מקומיות, מחצור שבגליל ועד הנגב הצפוני, כשבתווך הצטרפו גם ראשי רשויות של הישובים הערביים מהגליל והמשולש.

"אנו, ראשי עיריות ורשויות מקומיות בישראל, מחזקים את ידיו של שר הפנים מר אליהו ישי במאבקו המתמשך לתוספת תקציבים ניכרת לשירותי הכבאות בישראל. מאבק שאלמלא היה נושא פירות, יתכן ולפחות חלק מהאסון הכבד בכרמל היה נמנע.

"כמי שנושאים יום יום בעול השוטף של החזקת מערך הכבאות. עקבנו אחרי בקשותיו של השר ישי לתוספת של חמש מאות מיליון ש"ח לשירותי הכבאות, ואחרי ההתראות הרבות שהעביר מאז כניסתו לתפקיד על המצב הקשה של מערך כיבוי האש בישראל. היינו מודעים גם להצעת החוק שהגיש לשדרוג מערך הכבאות והקמת רשות ארצית לכבאות.

"לפיכך, אנו מוקירים לו טובה על פעילותו והשתדלותו בנושא חיוני זה", נכתב בעצומה, שתוגש בימים הקרובים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הפנים אלי ישי.

אלי ישי ב-2002: ברגע שאש תבער סביב יישוב, יפתחו חדרי מלחמה

בתוך כך ממשיכים להיערם הממצאים המעידים שאלי ישי היה זה שהתריע שוב ושוב על המחדל החמור של מערך הכיבוי.

היה זה במאי 2002 כאשר התכנסה ממשלת ישראל בראשות אריאל שרון לדון בנושא. בישיבה השתתף גם שר הבטחון דאז, בנימין בן אליעזר. מדהים לקרוא את דבריו של ישי באותה ישיבה:

"הנידון: מערך הכבאות – ביטול החלטת ממשלה.

דברי שר הפנים:

"אני רוצה באמת קצת תשומת לב, כי מדובר פה באמת בחיי אדם ובהחלטה מאד חשובה. הייתי מבקש, באמת, תשומת לב בעניין הזה.

אני לא נכנס לפרטים ולהכרעה באופן כללי האם מסוקי ה'יסעור' יכבו שריפות, כן או לא, בעתיד. בעבר היו דיונים והיה ניסיון או רצון להביא למצב של שיתוף פעולה בין קק"ל לבין משרד הפנים והאוצר, שיהיו מסוקים מיוחדים שיכבו שריפות. אין ויכוח, שבשלב מסוים צריך להגיע לאיזה שהוא הסדר, שאני מוכן לחתום אותו בזמן של חודש ימים מהיום.

אני רק רוצה לומר, כדי שלפחות הממשלה תדע לקראת מה אנו הולכים. צפויה לנו שנה מאד קשה, גם בשל מזג האוויר החם וגם בשל הניסיונות להצית דליקות באופן יזום על ידי פח"ע ופלסטינאים.

אדוני ראש הממשלה, קטונתי. יושבים פה שרי ממשלה, זה נושא מאד רגיש. רק לפני כמה שנים היתה שריפה בטלסטון וכמעט נספו עשרות נשים וילדים. ברוך השם, הודות לאותם מסוקים ניצלו חיי אדם ביישובים שלמים. אני אומר שיש פה סכנה אמיתית. פורצות עכשיו דליקות, בין אם עושים זאת בכוונה, או איזה ילד שובב מצית אש, או מישהו זורק בדלי סיגריות, או שזה יזום על ידי הפלסטינאים – הצתה מכוונת. ברגע שיישוב יימצא בסכנה ותבער אש סביבו, כולם ידאגו, יפתחו חדרי מלחמה, וראש הממשלה ושר הבטחון ישלחו לא רק 'יסעורים' אלא כל מסוק שאפשר לחבר לו דליים כדי להציל חיי אדם.

לכן, אם אין מסוקים כאלו, צריך לעשות איזה שהוא הסדר. אני בעד הסדר עם קק"ל, עם האוצר, כדי למצוא ביחד אופציה ודרך איך מכבים שריפות מהאוויר. זה נהוג בעולם. אם היום, באופן לכאורה שרירותי או חד-צדדי לא מכבים מהאוויר, ובעוד שעה, חס וחלילה, תפרוץ דליקה, כולנו נתכנס לראות מה עושים. לכן אני מציע להשאיר את המצב הקיים עד שיימצא סידור אחר.

לסיכום: ראש הממשלה מנחה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה לטפל בסוגיית כיבוי שריפות בסיוע אווירי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}