הישראלים קנו ברשת ב-11 מיליארד שקל ב-2016
הישראלים קונים הכי הרבה מאתרים סיניים - 53% מהרוכשים בסכום מצטבר של 1.5 מיליארד שקל • בהתאם למגמה של השנים האחרונות גם ב-2016 עולה היקף רכישות האונליין של הקונים הישראלים - עלייה של 18% בהשוואה ל-2015
- הדר קנה, themarker
- י"ד חשון התשע"ז
- 2 תגובות
53% מכלל הישראלים שקנו באינטרנט במהלך 2016 עשו זאת באתרים סיניים, בסכום מצטבר של 1.5 מיליארד שקל. לצד זאת, את סכום הקנייה הגדול ביותר הם מוציאים דווקא באתרים אמריקאיים - 1.6 מיליארד שקל, אותו הוציאו 30% מהקונים. המקום השלישי שבו הישראלים נוהגים להוציא כספם, בהפרש ניכר, הוא אתרים בריטיים, שם בילו 18% מהקונים והוציאו בהם סכום מצטבר של 475 מיליון שקל.
בהתאם למגמה של השנים האחרונות גם השנה עולה היקף רכישות האונליין של הקונים הישראלים, והוא עומד על 11.8 מיליארד שקל - עלייה של 18% בהשוואה ל-2015.
כך עולה מסקר מקיף וגלובלי שערכה חברת PayPal באמצעות חברת הסקרים Ipsos. הסקר מתייחס כאמור לשנת 2016, אך מאחר וזו לא הסתיימה עדיין הוא מתבסס על נתונים עד חודש נובמבר והערכות לפי נתוני עבר של החודשים שנותרו עד סוף השנה.
הסקר, שמטרתו לבדוק הרגלי הקנייה אונליין בשוק המקומי והבינלאומי, כלל מעל 28 אלף צרכנים וצרכניות ונערך בחודשים אוגוסט - אוקטובר. הוא הקיף 32 מדינות, בהן: איחוד האמירויות, איטליה, אירלנד, ארגנטינה, ארה"ב, ברזיל, בריטניה, גרמניה, דרום אפריקה, הודו ועוד.
הסקר גילה כי בדומה לישראלים סין היא המדינה הפופולארית ביותר ברכישות אונליין בעולם: 21% מכלל הרוכשים באינטרנט שהשתתפו במחקר העידו כי ביצעו רכישות באתרים סיניים.
הסיבה לפופולאריות של האתרים הסיניים היא המחיר האטרקטיבי - 90% מהישראלים הרוכשים באתרים אלו, אמרו שעשו כן בגלל המחיר. לעומתם, האמריקאים מובילים בהיקף ההיצע - 72% מהישראלים הקונים באתרים אמריקאיים הצהירו כי עשו זאת בשל מותגים ייחודיים שאינם קיימים בישראל. הבריטים מצידם מובילים באיכות - 74% מהקונים שרכשו באתרים בריטיים עשו זאת בשל איכות מוצרים גבוהה.
הקטגוריה המובילה בקניות באינטרנט, גם בישראל וגם בעולם, היא אופנה - 58% ציינו כי רכשו מוצר אופנה ממדינה אחרת במהלך 2016. אחרי קטגוריית האופנה נמצאים הצעצועים והתחביבים עם 36%, ומוצרי אלקטרוניקה עם 36%.
אתרים מחו"ל או אתרים מקומיים?
ומה מוביל ישראלים לקנות אונליין באתרים מחו"ל? במקום הראשון משלוח חינם - 57% העידו כי המשלוח החינמי מהווה עבורם את התמריץ העיקרי לקנייה בחו"ל, ובכך הסבר נוסף לפופולאריות של האתרים הסיניים. במקומות הבאים בטבלה ניצבים דרך בטוחה לתשלום (50%) ומשלוח מהיר (48%).
כאשר שואלים את אותה שאלה לגבי קנייה מאתרים מקומיים - 69% מהצרכנים אונליין העידו בדומה לרכישה מחו"ל כי הגורם העיקרי הוא משלוח חינם. גורמים נוספים לרכישה מהאתרים המקומיים הם: קופונים, הנחות ומבצעים (59%).
74% מהגולשים באינטרנט בישראל, מעל גיל 18, קנו ברשת במהלך 2016. כ-77% מהרוכשים הצהירו שימשיכו לרכוש באותו היקף או יגדילו את היקף הרכישות בשנה הקרובה. בקרב הצרכנים שהצהירו כי יגדילו את היקף הרכישות 77% הצהירו שיעשו זאת בגלל הנוחות שבקניות אונליין, 41% בגלל רצון לחסוך כסף, 21% בגלל שינוי במצבם הכלכלי, 21% בגלל צפי למשלוחים מהירים יותר ו-20% בגלל הציפייה להוזלה במשלוחים. לפי התחזית בסקר, צפויה עלייה של 14% בסך כל רכישות האונליין בקרב הצרכנים הישראליים בשנת 2017, להיקף של 13.5 מיליארד שקל.
השימוש לקניות אונליין במובייל גדל בישראל. המחקר מראה כי חלה עלייה של 51% בהיקף הרכישות באמצעות מכשירי הסמארטפון והטאבלט ב-2016. המחקר צופה עלייה של 33% בהיקף הרכישות במובייל בשנת 2017 לסכום של 3.6 מיליארד שקל.קישורים:
'טראמפליישן': המונח החדש שמטלטל את שוק האג
אכזבה באוצר: פחות 10% דירות מושלמות ב-2016
טראמפ מפוצץ את הבועה? האג''ח הממשלתיות נופלות
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות