כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"מחפשים אותו" • 'יהדות התורה' מתייצבת לצד האח הספרדי

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ל'בחדרי חרדים': "אני מוחה בתוקף על מסע ההשמצה הבזוי שמתנהל נגד אלי ישי" • "ישי, תתעלם, תתעלם", קורא ח"כ מנחם אליעזר מוזס ומגולל את ההיסטוריה • ומה גרם לגפני לחשוב על ניפוץ מכשיר הרדיו לרסיסים? • מאחוריך, אלי

שוב ביחד. ישי וליצמן. צילום: באדיבות משפחה
שוב ביחד. ישי וליצמן. צילום: באדיבות משפחה



לפחות דבר אחד טוב יצא ממנה, משריפת-הענק, שאכלה עשרות בני אדם ושטחים ירוקים רבים. הבוקר (ג) במסע מתוזמן ואחיד, יצאו חברי-הכנסת של יהדות התורה להגנת התנועה האחות ש"ס, ובראשה שר הפנים אלי ישי. כל אחד מהם לחוד, וכולם יחד, הגנו בלהט על חברם החרדי, שהפך לשעיר לעזאזל של התקשורת, שהעדיפה להשליך עליו את הבוץ ואת האפר.

ראשון המחזקים והמעודדים היה סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. מי כמוהו מכיר ויודע את רשעותה של התקשורת, שהצליפה בו ללא רחם בפרשת ברזילי. עכשיו, כשהוא מהעבר השני של המתרס, יצא להגנת חברו.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר ליצמן: "קביעת האשמים מראש, עוד לפני הכרזה על הקמת ועדת חקירה, זו חלק מתרבות קלוקלת של הטיית דין ציבורי, בה פוליטיקאים ואינטרסנטים לוקחים לעצמם את תפקיד השופט, הדיין וגם התליין.

"תופעה זו הורסת כל חלקה טובה בשלטון ציבורי. אולי הוועדה מיותרת כי המסקנות נקבעות מראש.... אני מוחה בתוקף על מסע ההשמצה הבזוי ואני קורא להפסיק עם זה. מחפשים את ישי פוליטית ומנצלים את האסון לרעה וזה חמור ביותר". את הדברים הללו אמר ליצמן גם קבל עם וחברי כנסת, בנאומו על הדוכן במליאה.

מי שעומד מאחורי הדברים הקשים הוא סגן שר, להזכירכם.

הכלבים נובחים - והשיירה עוברת. מוזסצילום: הכלבים נובחים - והשיירה עוברת. מוזס
הכלבים נובחים - והשיירה עוברת. מוזס


כשהתקשורת פרצה בזעקה

"זהו המשך ישיר להסתה הכבדה המתנהלת נגדנו כבר שבועות ארוכים", אמר לנו גם ח"כ מנחם אליעזר מוזס והזכיר שוב את מסע השיסוי נגד חוק האברכים, ואת מעטפות האבקה הלבנה שבאו בעקבותיה.

מוזס הוא איש של היסטוריה מדויקת. "צריך לומר לתקשורת החילונית שלא תשכח שביטול מטוסי הכיבוי נעשה בימי אריאל שרון כראש ממשלה. היה סידור עם הצבא על עשרה מטוסי יסעור שיכלו להועיל רבות בעת שריפה, אבל הסידור הזה בוטל. היחידים שהתנגדו לכך היו שרי ש"ס!".

"יתירה מזו: במהלך עשר השנים האחרונות היו כמה וכמה שרי פנים: אברהם פורז משינוי, אופיר פינס מהעבודה, רוני בראון ומאיר שטרית מקדימה, כאשר אלי ישי נמצא רק שנתיים ושישה חודשים. מה שמכעיס אותי הוא שכל אלה שמניתי את שמותיהם קודם אינם נדרשים להשיב תשובות, וההתקפה מופנית רק אל שר הפנים האחרון ברשימה, אלי ישי.

"שמעתי בשידור חי ברדיו איך כתב שואל את ישי: 'היית שר פנים ברוב השנים האחרונות'. ישי מתקן אותו, מסביר שרק בשנתיים וחצי האחרונות כיהן בתפקיד, אבל הכתב ממשיך. הוא אפילו לא מתקן, בטח לא מתנצל".

"לפני שנתיים וחצי הייתה שריפה גדולה באותו אזור. נשרפו 12 וחצי אלף דונם, אבל אף אחד לא התקיף את שר הפנים דאז, מאיר שטרית. אלא מה? מדובר בחרדי, שהוא גם ספרדי, וגם איש ימין – יש לתקשורת את כל הסיבות הטובות להתפטר ממנו! אני אומר שעושים לו עוול בל יכופר!".

לעצם העניין, מציע הרב מוזס לחברו להתעלם. "אני קורא לך: אלי ישי תתעלם, תתעלם! הכלבים נובחים והשיירה עוברת. יש לך את כל הנתונים שישנאו אותך, אל תתייחס!".

"הם יגידו שישי הקדיש זמן להבטחת הכנסה לאברכים?! וכי הוא החליט להעלות את זה לסדר היום התקשורתי?! הרי אנחנו בגלות, בין יהודים. התקשורת היא זו שקובעת את סדר היום. היא זו שלא הפסיקה לדבר על הנושא. זה הוא שהתעסק עם זה חודשיים?! ולסגן שר הבריאות לא עשו לינץ' דומה?!

"לפני כשנתיים, כשפרצה מגיפת החזירים, הרב ליצמן וראש הממשלה החליטו להשקיע כמה מיליונים כדי שאם תפרוץ המגיפה לא יקרה חלילה אסון. בתגובה, התקשורת פרצה בזעקה. ומה היה קורה לו הייתה פורצת המגיפה מבלי שנהיה ערוכים?! הוא בוודאי היה חוטף כפי שחוטף היום ישי! רק על פרשת ברזילי היו 70 כתבות! נגד החרדים ובראשם ליצמן, שדואגים למתים יותר מאשר לחיים".

"בסוף השבוע עתיד להתפרסם דו"ח מבקר המדינה, ובו, אני כבר מספר לכם, ביקורת חריפה לא נגד השר ישי אלא נגד מאיר שטרית בתקופה בה כיהן כשר פנים. האם התקשורת תדרוש ממנו להתפטר מהכנסת כפי שעשה צחי הנגבי?! לא! ומדובר בדו"ח חמור מאד!".

"אמר הבוקר שמעון רומח, ראש מערך הכיבוי, שאלי ישי התריע והתריע. וכי ההאשמות המופנות כלפיו אינן צודקות. הייתי שם ושמעתי את הדברים המפורשים. זהו השר הראשון ב-10 השנים האחרונות שהביא 100 מיליון שקלים לכבאות. ילד קטן, בן 14, עשה שריפה, ואלו הן התוצאות. דווקא בחנוכה נאלצו המתיוונים לבקש את עזרת היוונים בשיגור ארצה של מטוסים שיכבו לנו את השריפות. זה עצוב מאד", דברי מוזס.

טיפים לאלי ישי. גפני. צילום: פלאש90צילום: טיפים לאלי ישי. גפני. צילום: פלאש90
טיפים לאלי ישי. גפני. צילום: פלאש90


הוועדה בוערת

גם ישי עצמו ניסה להילחם על חפותו. זה קרה הבוקר בעת דיון בוועדת הכספים, בחסות היו"ר גפני שהצטרף למתקפה.

"הממשלה היחידה שתקצבה במאה מיליון שקל את מערך הכיבוי, זאת הממשלה הנוכחית", התייחס ישי לגופם שח דברים, "אך לוקח חצי שנה עד שנה להשיג את הציוד. אני צלצלתי לגיורא איילנד ואמרתי לו לזרז את הרכישות".

"האם אחרי ששר נלחם, ודורש מה שדורש, והממשלה מקבלת החלטה - האם זו לא אחריות קולקטיבית? או שהאחריות היא של אותו שר שפעל ללא לאות, והשיג רק חלק ממה שצריך?", שאל ישי.

יו"ר ועדת הכספים משה גפני השיב לישי: "היית צריך להגיד לתקשורת 'אני התרעתי, אך אתם התעסקתם בהבטחת ההכנסה לאברכים'. הרי אף אחד לא בא ושאל אותך על הנושא. היו דיונים בכנסת וכמעט מילה לא הוזכרה בתקשורת. מה שיש להם בראש זה רק הבטחת הכנסה".

"זה טבע הדברים. אוי לשר שמתעסק רק בדבר אחד, אני צריך להתעסק בדברים רבים. והדבר שהיה בראש סדר העדיפויות שלי היה נושא זה. גם כשדיברנו על מענקי האיזון - תקציב מערך הכבאות היה בתוכו", השיב ישי .

גפני לא היסס ויצא להגנתו. "שמעתי את הראיונות שלך בתקשורת. שאלו אותך פעם אחר פעם למה עסקת בילדי העובדים הזרים ובהקפאה ולא עסקת בזה. כמעט שברתי את הרדיו. למה לא אמרת להם: 'אתם עוסקים מבוקר ועד לילה בהבטחת הכנסה, זה מה שנוגע לקיומה של ישראל? אתם מדברים עליי למה לא התרעתי? אני התרעתי פעם אחר פעם'. באים אליך בטענות למה לא אמרת. שאלו אותך בעניין הזה? מישהו בא ואמר 'רבותי, אנחנו עומדים בפני אסון?'"

"איפה שמענו בתקשורת שיש אסון שעומד להתרחש במדינת ישראל כשתפרוץ שריפה בסדר גודל כזה. למה לא סגרו את הכבישים ונתנו לאוטובוס לנסוע? למה לא אמרת להם: 'איפה הייתם?'. הרי אם היתה תקשורת חזקה בנושא הכיסאות, הדרישות שלך היו מתקבלות. אנחנו יודעים מה היה להם בראש במשך חודשיים: הבטחת הכנסה".

את מכשיר הרדיו גפני לא באמת שבר, אבל את הנוכחים בוועדת הכספים הצליח היו"ר לזעזע הבוקר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}