כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המכון לרפואה משפטית ניתח גופת פעוטה בביזיון

טרגדיה בי-ם: בת שנה איבדה הכרה בבית המטפלת - והמשטרה חשדה שהתעללה בפעוטה • שופטת קבעה: נתיחה מדורגת. ב'מכון' מיהרו לנתח בבזיון וגילו: לא הייתה התעללות

נסיונות למניעת נתיחה. תמונת ארכיון
נסיונות למניעת נתיחה. תמונת ארכיון

הטרגדיה שהכתה באחת המשפחות המוכרות בירושלים הייתה כפולה ומכופלת: הילדה הקטנה במשפחה, בת שנה ושבוע, איבדה את הכרתה בבית המטפלת, בשכונת נווה יעקב. כונני 'איחוד הצלה' וצוותי מד"א שהוזעקו לדירה, עמלו קשות בפעולות החייאה, וניידת טיפול נמרץ פינתה את הילדה במצב קשה לבית-חולים 'הדסה' הר הצופים.

שעה קלה לאחר שהגיעה לבית החולים, נאלצו הרופאים להרים את ידיהם ולקבוע את מותה של הפעוטה.

כמו בכל מקרה מעין זה, עירבו אנשי בית החולים את המשטרה. לדברי הרופאים, נמצאו ממצאים חשודים על גופת הפעוטה, מה שמחייב חקירה משטרתית. כנהוג במקרים אלו, דרשה המשטרה לנתח את הגופה.

במקביל עצרה המשטרה את המטפלת שהתינוקת שהתה בביתה, והיא נחקרה בצורה קשה, בחשד לרשלנות, ובגרימת המוות.

בני המשפחה המבוהלים פנו למפקד זק"א ירושלים, בן ציון אוירינג, ואל המחלקה המשפטית של ארגון זק"א, המיומנים בתחום, ואלו נכנסו לעובי הקורה במאמץ למנוע את הנתיחה.

אתמול בלילה (ב) התקיים דיון בבית המשפט השלום בירושלים, בדלתיים סגורות. בדיון נכחו ארבעה קציני משטרה, שדרשו את נתיחת גופת הפעוטה, מספר בני משפחה קרובים, וביניהם עו"ד בארי, נציג זק"א בן ציון אוירינג וזאב קשש יו"ר 'איחוד הצלה' וידיד המשפחה.

נציגי המשטרה הציגו בפני השופטת תמונות ממקום הפגיעה בגופה, שהראו על ממצאים חמורים ומחשידים ביותר, וחומרים נוספים חסויים. לאחר שהשופטת ראתה את הראיות, החליטה על בדיקה חיצונית באמצעות רופא המכון, לאחר מכן בדיקה מקומית, ובאם לא ימצאו ממצאים - תבוצע נתיחה מדורגת בגופה, זאת מאחר והממצאים הציגו ראיות חמורות, שעוררו חשד לפגיעה בפעוטה.

המכון לרפואה משפטית קיבלו את האישור, וניתחו את גופת הפעוטה בבזיון. למותר לציין, כי בבדיקה נשלל כל חשש למעשה רשלנות או פלילי. סיבת המוות הייתה דלקת מעיים קשה ונדירה. המטפלת שנעצרה לחקירה שוחררה מיידית לביתה, והחוקרים אף התנצלו בפניה על החשדות כנגדה, ועל החקירה הקשה.

הלוייתה של הפעוטה התקיימה ב-13:30 בגבעת שאול בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}